notfadeaway

Alla inlägg under februari 2013

Av Caitlin - 28 februari 2013 21:16

Tack till Becca för en fin kommentar :D


Jaha, då var denna månaden slut!

BRA!

Då äre ju en månad mindre kvar tills sommarn!


Personligen hatar jag allt vad snö, is och kyla heter. Nej, det är inte ens roligt att ut och sladda med bilen längre... Eller aah, första veckan kanske...


Jaha, idag har jag tagit Sky inne i ridhuset, ännu en helvetsritt orkar jag inte...

Denna smärta jag har efter igår är värre än när man varit på PBM i fem dar!

Lät henne hoppa av sig ordentligt och jäklar vad hon seglade över hindren, höjde bara upp till 1,20 då vi är lite ringrostiga... Eller jag i alla fall.


Natha tog Silver idag medan jag följde med på min Risse. De båda skötte sig perfekt och det blev en såndär lugn och behaglig ridtur. Vuxenpoäng där om inte annat. Så stolt över min lilla "bebis" som kan uppföra sig bättre än Sky som är nåra år äldre och borde vara klokare.


Silver verkar trivas.

Men vi tar det lugnt i början så han hinner vänja sig vid det nya stället och hitta sin plats bland alla nya polare. 

Anar att det är lite roligare kompisar här än tre små övertäckta shettisar =)


 Och ja, tänkte ju ta ut Ginger med i det fina vädret men tyvärr strular hennes bakben igen så nu är det ordinerad vila, och hon får bara gå i en rasthage... Gammeltanten är inte glad. Nu ikväll högg Natha i handen när hon skulle ge henne mat... Inte lätt att vara gammal, dräktig och dessutom halt.

Aja, hoppas att hon snart är bra igen...


Så hade inget spec för mig i eftermiddag så tänkte jag kan ju se vad min pojkvän gör.

Ringer Jim och får ett kort svar om att han inte kan prata just nu men ringer sen.

Jaha?  Aja... då ringer vi nästa... Kommer på att de jobbar ju...

Får la sitta hemma och rulla tummarna istället.

Finns alltid nått att göra...

Eller inte...


Tillbaka till stallet med andra ord.


Så tog ut T.D och sedan Antonia på varisn tur i det fina vädret och de det var minsann fart i T.D

Vårkänslor eller nått...

Men han höll på och skyggade för allt, bockade och sprätte som en unghäst med benen överallt. 

Arab i ett nötskal men det går att hantera.

Tills jag är mitt ute i skogen och travar sakta framåt.

Helt plötsligt så möter jag tre vuxna och 15 dagisbarn.

Tiny växer nu två meter och tittar på barnen i sina reflexvästar som skriker att fröken ska kolla på hästen.

Nej, snälla gör inte det!

Tiny märker att han har publik och medan jag försöker hålla ögonkontakt med de vuxna kvinnorna för att komma på hur vi ska genomföra mötet utan olycka, så trippar han framåt i perfekt passage och krökt nacke.

Barnen tjoar förtjust medan fröknarna samlar ihop dem.

Jag driver hästen framåt och det går ganska bra. Barnen håller sig stilla på stränga order av de vuxna, och Tiny dansar förbi dem stolt som en tupp.

Så här fortsätter han hela ridturen.

Att få visa upp sig gjorde ju hans dag i alla fall. =)

Knäppa men goa lilla häst!


Kommer hem och gör i ordning hästen och hinner precis släppa ut honom en stund innan telefonen ringer.

Nu har Jim tid att prata.

" Heeej Hjärtat" säger han med sin lenaste röst. Direkt vet jag att han har gjort något han inte ska igen.

Så självklart så frågar jag.

Svaret blir att han talar om att han älskar mig vilket gör mig ännu mer nyfiken.

Men nej, får inte ur honom ett ord mer än att han undrar om vi ska dra å äta nått.

Visst... Ska bara duscha och byta om. 

Påpekar oxå att han får bjuda för nu är jag fattig efter Silverstone.

Han suckar bara och säger: " Vad tror du om mig qvinna?! Att jag inte skulle bjuda dig på mat???"


Så han kommer och hämtar mig, för en gångs skull kommer han upp till huset.

När vi ska gå till bilen så ser jag varför han inte hade tid att prata.

Jaha, han och Danny hade självklart hittat ännu en bil. Denna gången var det faktiskt en fin sådan.

En svart Pontiac Bonneville  4drs HT från 1959 som Jim hade fått "billigt"...

Jag vill inte veta vad "billigt" menas med men det är en skitfin bil.

Så nu har han fem.... jag undrar vart detta ska sluta...

Så det blev en långtur i den och nu blire film och mys.


Tooodeeeels



Av Caitlin - 28 februari 2013 00:40

Namn: Silverstone " Silver"

född: 2003 (10 år)

ras: Sv. Halvblod

färg: Avblekbar Skimmel

mankhöjd: ca: 165 cm

inrikting: Alloroundhäst


Silver är då nykomligen som jag och Natha delar på.

Hästen vi räddade idag (läs blogginlägg 27/2).

En stor och lugn valck som gått som riskolehäst innan.

Känner ju inte honom ännu men han är mjuk och fin och kan mycket enligt förra ägaren.

Blev överlycklig då han är av den gamla stammen och en jättefin häst =)

Lovar att det kommer mer uppdateringar om honom.


 

Av Caitlin - 27 februari 2013 23:08

Ja, allså... Min fantasi är så dålig att jag inte kan komma på en rubrik till mina inlägg.... Därav datumen.

Just so you know!

 

Lite bättre idag och tack och lov för det! Febern är borta!

Strålande väder hela dagen ju!

Jättehärligt men lite halt att ge sig ut med hästarna.

 

Hade Sky fått stå en dag till hade hon exploderat!

Eller ja, det gjorde hon!

Bestämde med Natha att vi skulle ge oss ut. Anade då att min heta dam skulle vara pigg och rodeohäst! Så då är det bra att ha med sig älgen Rille som bromskloss att styra in i när min armstyrka sinar.

( Nu menar jag inget ont om Rille när jag kallar honom älg, det är faktiskt hans ägare som säger det om honom, och jaa... jag kan hålla med om att ett mörktbrunt Varmblod på 178 cm liknar en älg)


Oj, vad rätt jag hade!

Det hela börjar med att Sky vid uppsittningen springer flera varv runt i en cirkel medan svetten rinner. Jag lyckas få henne att hålla kroppen på samma ställe och ser i ögonvrån Nathas skratt.

Finner min studsande häst galopperandes på stället. Piaff de luxe eller vad??

Aja, kommer upp i sadeln i alla fall och hinner sätta mig på henne innan hon far upp på bakbenen och försöker rusa iväg.  Häver mig bakåt och min hopphäst utför en perfekt slidestop!

Japp, nu är vi redo!

Sky trippar fram och väntar bara på startskottet ska gå. Hon skyggar för allt och lite till.

Rille klipper med öronen och ser ut att sucka: " Galna Fullblod!!"

Efter 200 meter så rinner svetten både av mig och Sky. Mumlar nått om att vi ska nog undvika öppen terräng.

Då kommer Natha med idén att hon borde bli trött av att traska i djup snö på fälten!

Ja, har du 300 kg vikt att lägga på hennes rygg med så det inte går i 320 km så kan vi disskutera saken! Blir mitt svar.


Aja vi tar oss framåt och jag kämpar med halvhalter och volter för att hålla samma takt som den lunkande Rille.  Vi ökar till trav, tycker det är lättaste gångarten att arbeta hästen i över lag.

Jo,då, Sky kröker sin nacke helt underbart vackert och öronen framåt som pilspetsar medan hon frenetiskt tuggar på bettet.

Efter en stund är jag helt färdig. Armarna värker, benen värker svetten rinner. Jag vill egentligen bara slänga mig i en snödriva och tända en cigg!!

Allt medan kompisen bara skrattar.


Givetvis kommer vi till en lite mer öppen slinga om man säger så... Sky får ett ryck och sätter fart.

Jag min slarver tappar tyglarna och hästen sticker!

Det är nu jag saknar pappas Westernhästar som lyssnar på vikthjälperna till 130 % !! För att inte tala om min lugna fina Ginger!

Men men, Sky ökar farten och jag fifflar efter tyglarna som nu är genomvåta av hästens svett och bara glider, just nu hatar jag flätade lädertyglar!

Får dock tag i dem och börjar med halvhalterna, pratar lugnande med hästen trots att jag bubblar inombords av ilska, men får henne inte att stanna.

Slingan är lång, vi brukar köra intervall här med hästarna vilket Sky är medveten om. Dock så är det full speed som gäller.

Efter en halv evighet så ser jag nått stort komma älgandes.

Fina Rille är uppe i sitt esse och travar ikapp min häst med storskrattandes Natha på ryggen. Han håller jämna steg med Sky och jag gör allt för att styra in i honom och få ner farten. Lutar mig åt höger och bromsar för allt i världen.

Som tur är får Natha sin häst att på nått sätt vika av mot mig och Sky. Hon sänker farten och jag har en irriterad märr som måste sakta in då Rille är i vägen.

Efter någon kilometer går det nu så sakta att Sky väljer att lyssna på mig och bryter av till trav.


Sky frustar som om detta var väl ingenting.

Vi låter hästarna trava en bra bit och få ner pulsen.

Mina armar och ben är som gelé och hela jag skakar.

Natha bara skrattar och jag blänger ilsket på henne.

Kan säga att detta vill jag aldrig mer vara med om!

Vi kommer fram till att vi skippar skogsvägen hem och tar bilvägen, det är ingen is och snö samt väldigt lite trafik där så Sky´s utbrott är ingen större fara.


Så vi kommer ut på vägen med två ångande, genomsvettiga hästar. Antagligen ser man själv ut som kom och hjälp mig och dö. Men är förvånad över att min Sky kan skritta normalt, dock så har vi Rille precis framför och hon dreglar ner hans bakdel med vitt skum.

Skönt att ingen ser oss!


Ha Ha!


Givetvis kommer en mycket välbekant 245:a åkandes och två gapskrattande killar stannar.

Jim och Danny.

Suck, de sista jag vill träffa!

Aja, Natha stannar Rille och Sky går rakt in i honom. Snäll och underbar som han är så bryr han sig inte.

JIm undrar om min häst har rabies medan Danny frågar om vi har badat.

"skitkul du" får jag ur mig och får nu rida runt på en liten volt för att underhålla mitt energiknippe.

Killarna skrattar vilt och säger att vi ska ses hemma istället.

Ja, ÅK!

De försvinner och vi kan fortsätta hemåt.

Sky trippar in i Rilles bakdel och Natha undrar om jag matat henne med dynamit...


Men efter 20 minuter är vi tillbaka på stallplanen där killarna står och väntar.

Mina ben och armar är nu värre än löskokta ägg, har ingen känsel i dem ens.

Kommer av hästen och bara sätter mig på marken och ger tyglarna till Natha.

" Jag hatar dig Sky!!! Men jag älskar dig med..." suckar jag och lägger mig ner.

Jim kommer fram med sitt leende och undrar om jag dog.

" ja, en aning! Ge mig nikotin och led runt min häst!"

Han flinar och ger mig en cigarett innan han utan att tveka tar Sky som fortsätter att trippa runt.


Jag vet att man inte ska röka men nu behövdes det verkligen!  Gud så gott!

Förvånande nog så hanterar Jim hästen bra och skrittar runt henne på gårdsplanen så att hon går ner i varv.

10 minuter senare så hjälper han mig upp.

Jag går som en gammal steloperad tant och leder in min häst.

Spolar av henne, lindar benen och på med svettäcke under ett regntäcke och släpper ut henne i en mindre hage för att hon inte ska stelna till.


Hur fasen ska jag komma upp på Ginger och Risse?

Aja vi fyra sätter oss i sadelkammaren och man får lite kärlek av Jim, trots att jag ser ut som skit, luktar värre än gödselstacken och är inte på det bästa humöret.

Natha undrar vad pojkarna hade på hjärtat och de undrar om vi skulle kunna göra dem en tjänst!

" Vaddå?"

Jo, Dannys kusin har en tydligen en häst som de måste bli av med akut. De har ingen boxplats eller råd att ha honom längre på grund av vissa omständigheter. Under en tid har de försökt att bli av med honom men oseriösa köpare finns det gott om. Så enda alternativet är att avliva en fullt frisk häst.

Aldrig i livet!

Så visst... vi kan ju åka och titta i alla fall då han finns några mil härifrån bara.

Ska bara duscha först!

Så vi går in i huset. Jag ser till att de kan underhålla sig med kaffe medan jag tar en efterlängtad dusch och byter om.

Att inte spegeln sprack som jag såg ut!!!! Eller att Jim dumpade mig!

Det är livets stora fråga!

Men men...


Vi kommer iväg och jag bara njuter av att sitta i en bil, mer död än levande. Danny kör och Natha delar baksätet med mig och frågar killarna om hästen. Det enda de vet är att den ska avlivas på fredag om de inte hittar ett hem åt den. Sen vet de ingenting.


Vi kommer till en lite mindre gård. Tre skogstroll till Shettisar går i en hage tillsammans med en stor skimmel. Verkligen mysstämning.  Vi välkomnas av en Leonberger som på håll ser ut som ponnierna.

Sen träffar vi "Anna" Dannys kusin.

Jättetrevlig tjej!

Hon berättar då att familjen har fått ekonomiska problem och kan inte på några villkor behålla skimmeln som kräver en större kostnad än ponnierna och att deras stall inte kan hysa en halvblodshäst. Sedan att hon på grund av en ryggskada inte kan rida honom. Tråkigt när det händer. :( Lider verkligen med Anna.

Så hon visar oss Silverstone som han heter. En valack på 10 år och hur go som helst. Jättekelig och sällskaplig.

Självklart blir både Natha och jag intresserade! Jag personligen älskar skimmlar!

Anna frågar om vi vill rida honom. Javisst!

Så hon hämtar sadel och träns och Natha sitter upp. Jag kan knappt stå och berättar om Sky´s bravader.


Det syns direkt att den här hästen är välskolad. Han går perfekt under ryttare. Anna berättar att hon köpte loss honom från en ridskola som hon gått på och att han tyvärr är alldeles för stor för hennes flickor som äger shettisarna. Ja övergång från Shettis till Halvblod är ju lite häftigt.

Jag berättar om vårat stall och gården, vilket låter bra i Annas ögon. Killarna är dock mer intresserade av gårdens traktor.

Natha rider markarbete och hästen går hur bra som helst. Han störs inte av de tre små trollen eller hunden som glatt springer med på andra sidan staketet.

Sen är det min tur.

Får hjälp av Natha att ta mig upp och provrida honom.

Väldigt mjuk och fin i munnen, lyhörd och arbetsvillig. Självklart är ju min fråga om hon har ett hinder så man får prova ett skutt.  Silverstone bjuder finfint och hoppa kunde han med. Anna berättar att han är välriden, inkörd och lite tävlad.

Jag är såld, Natha är såld... Så vi disskuterar lite medan jag skrittar av honom på långa tyglar.

Vi är ganska överens om att denna hästen inte ska till avlivning!

Så det är ju bara priset som behöver ifrågasättas och om vi får ta honom såklart.


Så vi sadlar av hästen och går in i värmen.

Anna ger oss ett alldeles för bra pris, så akut är det och hon vill bara att han kommer till ett bra hem.

Men i och med att hon berättat om problemet så tvekar jag, det är fel att ge så lite för en häst som är värd mer än det dubbla.

Jag har aldrig förhandlat upp ett pris förrän idag.

Men rätt ska vara rätt.

Natha ger mig blickar som är du galen!

Anna ger med sig och godkänner till slut mitt bud.

Jag lovar att hon får komma och hälsa på honom när hon vill och självklart får hon ta med sig sina barn så kan de få se våra hästar.

Anna blir jätteglad och vi gör upp affären direkt.

Enda kravet är att vi måste ta med honom hem idag.

Inga problem.

Så vi åker tillbaka hem och hämtar transporten och lite skydd.

Jag halmar upp en box och snart är vi på väg tillbaka.


Natha påpekar att hon inte har råd med en så dyr häst, jag säger att det behöver hon inte tänka på.

Jag har råd!

Vi löser det så att om hon tar hand om honom och så så är vi kvitt.

Jag är inte i behov av en häst till, har varken tid eller utrymme.


Vi hämtar våran Silverstone och får hans papper, BINGO!

Den gamla svenska stammen :D

Lanciär och Maraton i stamtavlan :D


Så ja, en händelserik dag och en häst rikare.

Silverstone verkar trivas hur bra som helst redan och är hur lugn som helst. =)


Full rulle idag kan jag säga och min träningsvärk är inte kul! Men jag har min underbara Jim som skämmer bort mig ikväll!

Så nu ska vi mysa och ha de gött innan det är läggdax!


Ville bara dela med mig av glädjen att ha räddat en häst från ett hemskt öde och slå ett slag för underbara Rille <3


Blev ju en hel novell idag! Men älskar att skriva så...


Natti natt på er!


 



Av Caitlin - 25 februari 2013 14:36


Fy fan, det är världens finaste väder ute och man vill bara ut och rida men kan jag det?

NEJ!

Har förkylningen från helvetet tack vare att vissa skulle ut och åka cabbe i fredags!

Jättekul att som ensam tjej försöka tala vett med fem killar.,..

Mission Impossible de Luxe!!!!!!!

Jag hatar er!

Men tack för en rolig kväll!

Kan vi göra så att nästa gång lyssnar ni på mig?

Så slipper ni ringa och beklaga er så in i helvete för att ni stackars vuxna karlar är förkylda!


Lixom min och Dannys msn konversation innan idag:

( Ja jag vet att msn är gammalt och förlegat men vi är faktiskt över 22 allihopa här)


Danny:

Caaaaiiitiiiiiieeeeee kom och ta hand om stackars meeee!!!

Jag:

Varför då?

Danny:

Jag är sjuk, allvarligt nära döden nu minst! Typ 9000 graders feber, halsen har hoppat upp mellan öronen och näsan är som niagarfallen!!!!  och dasspappret är slut!

Jag:

Jag lovar att du inte dör OCH du får skylla dig själv! Jag är oxå sjuk!!!! Och har tre hästar att ta hand om!

Danny:

Åh Hamburgare! Fan va gött! Eller IKEA köttbullara! Namnamnamanam!  Kom å föööö mek qvinnna!

Jag:

Glöm det!

Danny:

Meeeh... Fan vad du är vrång!  Vi kan alltid ligga lite då juee! :D

Jag:

Du vet om att min pojkvän är större än dig och spöar skiten ur dig om jag berättar för honom vad du sa?!

Danny:

Ja, men va fan! Det äre värt! Men du behöver ju inte säga nått te drethögen :) Förresten sitter han bredvid och bara garvar :P  Han hälsar att du kan komma och ge oss stackare lite mat och se te att sköta dina tjejiga sysslor!

Jag:

Dra åt helvete med er bägge två!


Suck, att jag bara står ut ibland? De är ju som små spädbarn ibland! Tycker de kan komma hit och ta hand om mig istället!!

Men det lär ju inte ske!


Aja, samlade krafter innan idag och tog i alla fall Risse på en tur så jättedåligt samvete behöver jag nog inte ha....

Han var pigg och glad och vi tog det ganska lugnt, helt underbart väder... SKa se om jag orkar med en runda med Sky oxå idag...


Ahja snoriga hälsningar!

Av Caitlin - 25 februari 2013 14:08


Jag förstår inte dessa debatter, nyhetsinlägg och hysteri kring att det nu kommit fram att först Findus Lasagne och sedan IKEAs Köttbullar innehåller hästkött.


Jag ser mig själv som en stor hästälskare och tycker inte om rent hästkött alls men inte på grund av att jag älskar hästar. Utan bara det att smaken inte passar mig.... Men jag har ätit både Lasagnen och köttbullar och gillat det.


Det enda jag kan se felet med detta är att det inte har märkts på produkterna vad det exakt innehåller. Och som en del har yttrat så kan det vara så att hästen under sitt liv fått någon medicin och detta har gjort att hästen inte är matnyttig.


Men att dra upp det som den största nyheten hittills?

Nej!

Är ju ingen som har dött av maten direkt.


Grundläggande för detta kan oxå vara att i Sverige har hästen aldrig varit ett "matdjur" och det finns otroligt många hästälskare som aldrig skulle kunna tänka sig att äta sin vän.

Jag är en av dem!  Skulle aldrig kunna äta upp mina egna hästar!

Men en anonym häst, inga problem.

Speciellt om jag vet att den har slaktats på ett "humant" sätt här i Sverige som för övrigt har världens strängaste lagar om hur proceduren ska gå till.


I Sverige har dock hästen aldrig varit ett djur du äter för att få mat. Utan den har varit oumbärlig i jordbruket vilket Sveriges befolkning livnärt sig på i århundraden.

Hästen var då det viktigaste djuret. Hade du en häst var du "rik" och oftast var det endast de större gårdarna som hade en eller ett par hästar som de sedan kunde hyra ut till soldattorpen eller de mindre gårdarna.

Men även om det var hårda tider och maten knapp medan snön föll så slaktade de inte hästen, för vem skulle annars köra in nästa års skörd eller ploga fälten på dubbelt så kort tid som oxarna gjorde arbetet på ?!


Numera är hästen ett sällskapsdjur, eller kanske rent av ett lyxdjur ? 

I vilket fall så är det inte i många fall du använder hästen som ett arbetsdjur såvida du inte använder hästen för att tjäna ditt levebröd.  Till exempel en elit-ryttare, travtränare eller uppfödare.


Men oavsett vad du har din häst till, så är det fantastiska djur =)




 

Av Caitlin - 21 februari 2013 20:03


Hm, känner att jag har lite dåligt samvete idag faktiskt.

Det har varit skönt väder nästan hela dagen, eller vad man nu kan säga om vintern?!

Men i alla fall så var det ganska varmt i solen så nu längtar man till våren igen!


Åka jänkebil, spela musik, grilla och vara med dem bästa hela dagarna!  VILL HA!!!!


Aja, tog en barbacka runda på Ginger.

Hon börjar bli tjock nu insåg jag, men inte blir hon trött bara för att magen växer ^^

Men vi tog det lugnt och "gamlade" oss lite. Hon skötte sig perfekt.

Jag tänkte faktiskt ta och rida de andra hästarna med, man får passa på!


Men så ringer Danny och härjar om jag SKA med å äta lunch.

Ja, ja...

Så förlåt pållarna... men jag tror att ni hade det bra i hagen hela dagen =)


Slänger på mig ett par jeans och drar in till stan.

Möter upp Danny och Rickard och vi sätter oss.

Efter att ha fått sin dos av cola så slår det mig!

Vart fan är Jim?!

Killarna ser ut som frågetecken.

" Men lilla hjärtat, han jobbar!" förklarar Danny på sitt speciella sätt som får omgivningen att tro att han snackar med en utvecklingsstörd iller.

" Vaddå Jobbar?!" Skriker jag.  "Varför sa han inget om det till mig då?"

Lite lätt förbannad på Jim är jag vid det här laget. Hur faaen kan han säga till Danny att han ska iväg igen men inte till mig?!

Killarna tittar ännu mer konstigt på mig innan Rickard som är den smartare i gänget säger:

" Hm, va han hemma imorse menar du?"

" Jaaa!" Låter nu som värsta fjortisen

" Varför har han inte talat om det för oss? Den jävla ************************** ?!" Skriker Danny.

Jag svarar att jag inte vet. Men känner mig extremt manad att nu få tag i Jim.

Så ringer honom och säger som det är.

Han svarar att han aldrig skulle åka och jobba utan min vetskap men han ville vara ensam med mig ett tag innan de andra börjar ringa.  Samt att han var ju med Danny igår.

Hm, jag skäms! Berättar det för honom att det inte var meningen att avslöja honom men han är lika glad i alla fall. PHU!

Sen när vi lagt på fäller Danny den smartaste kommentaren denna veckan.

" Just ja! Han var ju med i garaget igårkväll ju! Det glömde jag!"

Suck, lilla älskade Danny... Det är inte lätt alla gånger due!

  

Som jag nämnt tidigare... det är aldrig tråkigt med grabbarna grus.

De fick mig att skratta en hel del efter den händelsen.

Nu ska vi kolla på 2012 och svulla lite chips!


Puzzpuzz!

Av Caitlin - 20 februari 2013 20:16

Vaknade tidigt imorse och var överlycklig såklart över att Jim är hemma!

Fan trodde inte att man kunde falla så fort och handlöst för en person som jag fallit för honom.

Aja nu ska jag inte tjata om hur kär jag är, vi har våra motgångar med ska ni veta.


I vilket fall så såg det ut att bli en kanondag idag. Solen sken och det var ganska vindstilla. Så lämnade karln och drog till stallet.

Ganska motvilligt dock!

Sky`s utlovade ridtur blev av idag istället och lät henne jobba ordentligt med intervallträning i snön.

Men att få det knippet trött är omöjligt men jag tror hon tyckte det var skönt med ett långt skrittpass på skottad väg på tillbaka.

Kom hem och gjorde i ordning henne efter passet och tänker att Risse skulle nog tycka det var lika härligt som Sky.

Så byter häst och ska precis ge mig ut när Risse flyger iväg över stallplanen. Han har sett en flygande plastpåse som far runt och unghäst som han är så blev det en ganska lång uppvisning.

Håller mig kvar i alla fall och lugnar ner honom.

Märker att det fina solskenet är borta.

Aja, jag har ingen lust att traska ridhus jämt!

Så vi beger oss ut.

Min fina pojke är nervös, men han sköter sig exemplariskt trots att blåsten tilltar allt mer och mer.

Så duktig så.

Men vi fick ge upp rundan och vända hemåt.

Snö, blåst och kyla kan kvitta kom både jag och Risse överens om.

Så tar oss hem och myser istället. Goare häst har jag inte träffat, så kelig och är precis som en bebis... Inte alls som morsan sin   


Ja, sen fick det vara lugnt med stallet. Trodde jag!

Självklart kommer syster med sin ponny, Sirocco... Suck aja... vi beger oss till ridhuset och jag har inga höga förväntningar.

Syster sitter upp och ponnyn sköter sig utmärkt!

Reagerar inte alls på vinden eller andra störningsmoment. Går perfekt i form och ser ut som en elitdressyrhäst! 

Syster ler och säger att hon mutade honom med ett äpple... Ah jo... vi får la se hur det går nästa gång... Men kör på det!


In och duscha sen åkte jag till Jim.

Vi åt och umgicks ensamma ett tag och sen fick han lov att åka till garaget och leka med Danny, så sitter nu och kollar tv ett slag... eller mja, klart att han får vara med sina vänner när han vill! Har inga problem alls med det =) 

Huvudsaken är ju att han kommer hem sen :D

Av Caitlin - 19 februari 2013 18:20

Namn:  Antonia Graza

född: 2006 ( 7 år )

ras: P.R.E  " Andalusier"

färg: apelkastad skimmel

mankhöjd: 159 cm

inriktning:  Dressyr och allround


Antonia är vårat andalusier sto. Snällheten själv och väldigt lugn.

Rena sagohästen med en fetisch för att rulla sig i allt som gör att hon blir smutsig!

Går ungefär MSV A i Dressyr och tycker det är det roligaste som finns. Hoppningen är inte lika populär men hon gör det.

Helt otrolig att rida och man bara flyter fram när hon tar sig framåt.  Har fått ett föl och det resulterade i en brun hingst som heter Pallisades Park " Palle " och han ska vi börja rida in snart. Så de utgör de två andalusierna på gården, och förskönar tillvaron varje dag =)


   



Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards