notfadeaway

Alla inlägg under augusti 2013

Av Caitlin - 21 augusti 2013 10:28

Nu är bloggen dåligt uppdaterad igen!

Sorry, jag vet!
Hm jag känner en hel drös med "jag kan fixa ALLT"-killar men uppenbarligen är ingen av dem några datagenier. Så när min dator fick ett blockeringsvirus så var de ganska värdelösa hela bunten.
Men till slut så fixade det sig, viruset försvann och datorn fungerade. I alla fall en dag tills hela hårddisken rasade...
Så är ganska irriterad då ALLA bilder, musik med mera försvann:(
Det är nu man ångrar att man inte fixade en backup... ja ja bra att vara efterklok!

Får trösta mig med en felfri CR- runda. Tillsammans med Zydeco som skötte sig utmärkt faktiskt. Är han sjuk? Nä då anar att även han börjar växa till sig...

Har även insett att jag är en riktig hönsmamma!
Satt uppe häromnatten för att jag inte kunde sova. Råkade kolla temperaturen som visade på 5 grader!!!! Fem!!
Ut fort som attan och leta upp Ginger och Busfia ( Q.R:s smeknamn ) så de slapp frysa, och naturligtvis in med fullbloden.
Hästarna tittade på mig som om jag inte va klok, avbryta sommarbetet lixom!
Men intalar mig själv att det börjar bli dax att stalla in dem snart ;)

Av Caitlin - 12 augusti 2013 01:00

Manda:

" Hej, är du hemma?"

Jag:

"Nej, vaddådå?"

Manda:

" Meeeh hallå, jag har ju sagt åt dig att inte vara ute och busa alla kvällar i veckan! Det är faktiskt så att vi bor i ett litet samhälle. Där snackar folk med varandra om ALLT och rykten uppstår. I och med att man nu ska vara som alla andra och gifta sig och skaffa hus, Volvo och vovve innan man är 25 så kan det se lite illa ut att du är ute och ränner jämt. För du är faktiskt 24! Tänk vilket rykte de kommer starta om dig lixom! Och då hamnar jag i blåsvädret för att du är min syster och det vill jag inte! Men Gunilla 47 och Astrid 68 måste ju ha nått att prata om på parkeringen vid ICA så whatever egentligen. Du, var ni iväg i helgen och ställde till det hahha, Dum fråga! Klart ni va!!! Men asså seriöst, vem är du hos ikväll då?"


Öh hallå? Hur får hon plats med allt i en mening och ett andetag?

Och detta får jag höra av min 16-åriga syster...

"Hemma" i hennes mening brukar menas med att man är på gården dessutom...

" Vem är du hos ikväll då?" låter som att jag går från dörr till dörr här ju...

Haha

Men om sanningen ska fram så visst har hon rätt... det fungerar så i stora drag häromkring.

Byfolket lägger sig i allt och vet allt, oftast innan du vet det själv.

Herregud att människor inte har annat tidsfördriv än att skvallra och snacka skit tänker jag bara...

Ja,ja blev mest förvånad över den långa utläggningen ^^


Fick även ännu en uppläxning av min lillasyster på 16 år när jag berättade var jag är...

Kommer till det snart.


Jaha det var visst en trevlig cruising igår vi åkte på i alla fall...

Minnet är bra men kort...

Vissa bildbevis fanns visst oxå ja.. AJSING!!!!

Minns resan dit, vi åkte Ragges Dodge och Jims Bonneville.

(Som vanligt så byter man bil ganska ofta så man håller sig inte bara i den ena ;) )

Minns även att det kom fram en Baccardi Razz....

Åkte cruising, lyssnade på livemusiken och dansade med Ragge, Jim och Danny.

Och där tog det stopp hahaa!

Eller nästan i alla fall...

Nej men seriöst...

Stämningen var på topp, vädret var... helt okej mellan skurarna och åskandet, inga bråk eller något alls :D

Erkänner öppet att man kanske drack en aning för mycket och att det blev sent inatt haha.


Men vaknade idag ( imorse är synd att säga då klockan visade 15.39 ) och tittar upp.

Jag är inte hemma i min säng!

Panik!

Bakis som jag vet inte vad och helt lost i huvudet.

Jag har varit här förr för jag känner igen mig som attan men mina hjärnceller registrerar inte var jag är!

Det har hänt förr i och för sig men det var några år sen då man fick såna fyllor.

Okej, nu tänker vi till....

Skön säng förresten.... Vänta nu!

Jag vet precis vart jag är....

Nej, nej... Hur tusan hamnade jag i Jims säng?

Inte bra...

Men vad hände?

Okej, lite skamsen så finner jag ut att jag i alla fall har kläderna på mig så kliver upp och ska just gå iväg när han kommer ut från badrummet.

"Tjena, väckte jag dig?" frågar han

" Näe... bara fundersam på hur jag hamnade här?!" svarar jag.

"Aha, vi råkade visst somna på vägen hem så Olle dumpade oss här... Vaknade vid sju imorse i bilen av att det var svinkallt så vi gick in... " säger han.

"Öh... Okej?!" 

Ja ja... Vi har trots allt bara sovit tillsammans i alla fall...


Men bakfulla och med morgonciggen på verandan så blev det ett långt samtal om oss.

Vi vet ju båda två att vi känner samma sak för varandra och är helt klara med den biten.

Åh varför fungerar inte vårat förhållande???!!!!!!!!!

Men idag kändes det som att vi båda kunde lägga fram ALLA kort på bordet.

Bägge två är visst lika rädda för att det ska bli fel, då kämpar man för mycket för att allt ska vara perfekt.

Det är där det gick snett.

Visst lackade han ur ett par gånger under senaste tiden.

Men jag är som jag är och släpper inte in folk hur lätt som helst inpå mig.

När saker är jobbiga vill jag helst ta itu med det själv och bara komma över det...

Vilket gör att han kände sig undanskuffad och reagerade så som han gjorde...

Det är svårt att skriva exakt vad jag menar men i det stora hela så är vi ganska komplicerade båda två.

Men Jim sa något bra:

" Inget förhållande kan vara helt perfekt, det gäller bara att hitta lösningen så båda är nöjda!"

Sant.

Vi kanske inte ska ha det perfekt?

För de bra stunderna är 10.000 tals gånger fler än de sämre...


Idag har vi umgåtts hela dagen faktiskt, som vänner.

Han hängde till och med till hästarna!!!

Och kvällen avslutades med film och mys i soffan...

Känner mig riktigt glad idag faktiskt men nu blir det sängen!!

9/8

Av Caitlin - 9 augusti 2013 11:38


Livet som singel är väldigt ovant har jag konstaterat sista veckorna.

Framför allt i Rättvik, jösses vad många killar man fick efter sig på bara nån dag!

Men jag är inte ett dugg intresserad.

Har fortfarande inte släppt Jim, kommer nog ta ett bra tag...

Vissa dagar saknar man honom som fasen! Skulle göra allt för att få hans närhet och trygghet igen.

Inte heller gör det saken bättre att han nu har satt på sin charm för fullt för att bevisa att han vill ha mig tillbaka.

Splittrad...

Men än så länge har jag stått emot honom.


Trodde faktiskt att han skulle falla tillbaka i sina gamla vanor, en ny tjej varje kväll... Men nej! Han tittar inte ens åt dem!

Karlar är konstiga!


Aja, Rättvik var bra! Men man har väl inte återhämtat sig riktigt ännu ^^ Festade rätt hårt kan jag säga... Kommer mer om hela resan men har inte tid idag.


Ska strax ut med Natha på en ridtur :) 


Och Amanda och Tess är ute på långritt... Hmm anar att de är halvvägs till Norrland nu då ingen av dem kan läsa en karta eller följa en kompass... ^^

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards