notfadeaway

Alla inlägg under juni 2013

Av Caitlin - 19 juni 2013 20:55

Hm vad bra det går för mig och Danny då.

Vi tänkte ta en liten "mysrunda" med Wildcatten ikväll.

Nåt vi brukar roa oss med när lusten faller på.

Han kommer och hämtar mig och vi drar ut.

I småland finns det 10.000 tals småvägar som man aldrig vet vart man hamnar på och detta är ju perfekt när det är fint väder och man gillar att åka bil.

Så vi drar ut trots den lite mulna himlen.

Han kör och jag gottar mig, cabben nere och man bara njuter.

Tills en stor blixt visar sig på himlen och Danny frågar om jag fick en bra vinkel på han med kameran.

Dummer!

Ja, ja efter den så kommer det ett skyfall.

" Upp med taket, Danny!" skriker jag.

" Njaaa den gick sönder igår.... Meeen jag har en pressening och silvertejp!" Svarar han med ett leende.

Hmmm.... varför är jag inte förvånad?

Aja tejpar och donar presenningen och vänder hemåt.

Det regnar in, blåser och naturligtvis finns det varken värme eller fläkt i bilen heller.

Så rutorna immar igen hela tiden och det går sakta sakta.

Jättekul!

Vi kom på idén med att rulla hemåt och ta en öl istället!


Btw, Tack Danny för att du ställt upp på mig de senaste dagarna!

Utan dig vet jag verkligen inte vad jag skulle göra vissa gånger!


I lördags kom beskedet.

Farmor gick bort stilla och fridfullt.

Så på fredag reser jag över Atlanten för att i alla fall gå på begravningen på söndag.

En del av livet är det men det är hårt.

R.I.P lilla farmor! <3



Hur äre med hästarna då?


Ginger och Q.R njuter av sin semester och sina nya vänner. Självklart är det Ginger som är bossen i hagen och styr och ställer medan hennes dotter åker räkmacka på morsan och ställer till det genom att reta upp de andra två stona till max. Sen när de säger åt henne så kommer en arg Ginger och ger dem en vinge för att de går på hennes fölis.

Hm... Ja, ja vad ska jag säga?


 




Med de andra är det bara bra =)

Har en hel del twister med Zydeco just nu, bara undrar om det är mitt eller hans tålamod som ger upp först?


Nej, film och öl med Danny!

Kram!


3/6

Av Caitlin - 3 juni 2013 23:17

Har visst glömt bort den här bloggen igen....

Suck värdelöst av mig men tiden räcker aldrig till...

Speciellt nu på sommaren.

Det är full rulle nästan jämt!


Har släppt Ginger och Quiet på bete nu och den andra fölungen och min busar jämt.

Jäklar vad fart det är i dem.

Kommer en nordsvensk med fölunge dit imorgon med så hoppas att ingen blir utanför.

Ginger verkar njuta av mammalivet, bara gå och äta och skrota.

Hon har faktiskt inte varit arg en enda gång sen Q.R kom till världen :D

Och lillan växer och frodas så det knakar.

Men OJ vad läskigt det var att ha grimma på sig...


Natha övertalade mig att ställa upp i en Clear Round med Risse nu i helgen som var...

Eller övertalade var väl fel ord, hotade ska det nog vara... ^^

men men vi kör!

Skulle ju ändå skjutsa syster och Sky dit så vad tusan, en häst till gör ju inget att ha med sig.


Min duktiga pojke klarade 1 m banan galant kan jag säga och gick som en dröm så anmälde oss till 110 cm oxå.

Fick en rivning men det var mitt fel, tappade balansen och kom snett på en oxer.

Men är helnöjd med honom!

Första tävlingen för oss.

Haha efteråt kom det fram en man och frågade om Risse var till salu, han kände igen mig och att jag brukade tävla Peters till salu-hästar.

Nej, detta är min privata men vi har ett par fina från Tyskland, sa jag.

Mannen bara stirrade på mig som om jag kom från mars.

Sen bjöd han 90.000 i kontanter för Risse!

ALDRIG!

Suck, att en del bara ser pengar i hästarna.


För Amanda och Sky gick det fantastiskt bra!

Jag är återigen förvånad över hur den snorungen kunde bli så duktig och envis.

Trots att Sky tydligt visade att hon är fullblod och studsade som en känguru mellan hindren och vad hon än såg så lyckades de med en 3:e plats.

Bra jobbat!

Anar att min syster kommer ta över henne snart...


Sen har jag väl lagt all tid på Donna och Zydeco, två av tyskarna.

Fick mig en rejäl rodeotur idag av den sistnämnda odågan.

Han skulle minsann inte vara medgörlig idag, innan har det gått strålande med honom.

Så kom ganska nyligen hem från sjukhuset med en bruten handled och 3 biljoner blåmärken men skam den som ger sig.

Fick honom att gå lugnt till slut!

Så avslutade passet, tog hand om hästen och ringde Danny,

Idiotförklarad blev jag ju...

Men men vad tusan, man måste vara envisare än hästen!

Så Danny skjutsade in mig i alla fall.

Funderar på hur smart man kommer vara imorgon med unghästarna och en trasig handled men men...

Risse är ju inga problem, han kan ju leka Westernhäst imorgon men de andra...

Får utnyttja Amanda!


Hmm, har jag nått bra att berätta om grabbarna grus?

De har nu fått för sig att man ska ha husvagn!

Så då fick det bli en.

Självklart Danny och Jim i spetsen.

De två ringde i söndags och undrade om jag ville komma och kolla på deras fina nya husvagnsfynd.

HMMM Misstänkt!

Aja åkte dit i alla fall och hittar de två idioterna ståendes på gräsmattan med det värsta liket till husvagn jag någonsin skådat.


Ärligt talat vet jag inte vilken färg den hade, såg ut som om någon fyllt regnbågens färger i vattenballonger och sedan kastat på den.

Utöver mossan som växte på den då vill säga.

Sen hade den ett stort däck och ett litet så hela vagnen lutade ordentligt.

Dragkroken på den...

Silvertejp, spännband och buntband bestod den av i alla fall...

Behöver jag ens nämna inredningen?!

Självklart var den spygrön och att vagnen varit på diverse festivaler var inte en tvekan om ens.

Swedish Rock, Roskilde, Hultsfred, Power Big Meet bl.a

Helt sönderslagen inuti och stanken av öl, spyor och diverse annat fanns där...

Hm.

Älskade rara söta älsklingarna mina....

FYND?

Ni fick la betalt för att bara ta med er den hem?!

Näe då, nu ska de renovera den...

Vilket kommer ta en evighet om jag känner dem två rätt...

Suck.

Hur visste jag detta?

Ja, ja... det är erat problem...


Annars har de faktiskt varit ganska lugna av sig...

Ragge lovade att baka bullar nån dag nu när jag var skadad...

Danny skulle linda in mig i Bomull.

Jim vet inget än... Lika bra det tror jag...

=)


Funderar på om man ska boka biljett till USA nu.

Farmor är sämre igen och antagligen är det inte långt kvar nu.

Men känns som att jag har för mycket att göra här hemma.

Så svårt!

Kan man klona sig själv?

Skulle behövas nu kan jag lova.

Och så får man skuldkänslor av att man kanske inte kan säga hej då till henne.

Å andra sidan så känner hon inte igen någon längre utan påminner folk om att korna behöver matas om och om igen.

Kan inte vara lätt att bli gammal.

uschaen.

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards