notfadeaway

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2014

24/10

Av Caitlin - 24 oktober 2014 22:31

Så gött med fredag!
Denna veckan har verkligen varit kaos!
Jim fast i Norge då hans lastbil gick sönder, så gissa om han var minst sagt förbannad.. Stackarn!
Sen har jag varit så orolig för Amanda och egentligen bara varit startberedd på att åka och hämta henne i England.
Samtidigt som 10 personer har hört av sig om stallplatser..
Finns det inga andra stall i närheten eller?!
"Joo men inte med era fördelar..."
Okeej..
Och så har jag kollat alla hagar och så, så de är okej.
Sven har harvat ridhuset och ridbanorna är nästintill översvämnade av regn..
Slängt en massa trasiga (olagbara) täcken och sånt..
Samt packat upp det sista och fått ordning i huset.

Igår så kom det en glad överraskning men blev förvånad till max när en stor lastbil dyker upp och en glad Amanda hoppar ur den.
Inte ens ett hej får man utan hon springer i illfart och slår armarna om Felizia..
Chauffören hälsar och ser fundersam ut.
"Driftig tös det där.. Hon ringde själv och frågade om jag kunde ta med henne och hästen till Sverige!"
"Hmm inte förvånad!!" Svarar jag.
" jasså? Men hon förklarade läget så jag lät hästen åka med gratis.. Tyckte så synd om na!"
Jaha.. Min syster ordnar gratis transport till Star, meen hon kunde la ha skickat ett mess och förvarnat?!

"Surprice!!! Nu skiter jag i rövhålet till far och hans nya fina familj!"
Skönt att ha henne hemma i alla fall:)

Star verkar trivas i alla fall och han är nu boss i hagen och håller ordning där :) Amanda är överlycklig och jaa... Jag har inte en aning hur det blir nu.
Men hon ska bo hos Jim & Tess mamma i alla fall. Skönt att det löste sig!
Peter verkar inte bry sig men han ringde till mig och frågade om de kommit fram som de skulle iaf..
Amanda vägrar att snacka med honom och enda fördelen med England var att hon fick Star..

Annars så är det som vanligt här.
Tess och Sky är riktigt framgångsrika och fantastiska ihop.
Ginger surar som vanligt medan Risse är en ängel.
Lägger mest tid på unghästarna nu. Tre som håller på att ridas in och så har vi yrvädret Q.R
Löshoppning är det roligaste som finns! Efter vattenpölar! Blivande terränghäst?

Ikväll ligger man nerbäddad i soffan med vovvarna. Väntar på att Jim ska komma hem.
Usch, gillar inte när det är mörkt och kallt hela tiden!!

Nej, ska kolla klart på filmen och ladda för en riktigt lång och go sovmorgon! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caitlin - 13 september 2015 20:07

Stort tack till Amanda som sköter allt där hemma! Och givetvis till er andra oxå som hjälper henne. Ni är guld värda. Försöker lära mig hur en Ipad fungerar... Faktiskt! Jag hittade ju hit i alla fall :) Här väntar en vecka i Kentucky, omgive...

Av Caitlin - 28 juli 2015 22:48

Evigheter sen man skrev nåt här, fick nåt infall ikväll bara. Får väl skylla ifrån mig att det har varit extremt mycket på sista tiden helt enkelt. Utan Lynn, Amanda och Nina hade det aldrig gått! Ni är världens bästa! Och nu, tack för att ni är ...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 24 januari 2015 19:06

Syster tryckte upp datorn i knäet på mig med en mordisk blick och orden " BLOGGA!" .. Okeeej..   Hm, tack Lynn... för att du la upp bilden på Risse... Jag visste inte ens att den fanns... Vet inte om jag kan skryta med att min s.k hopphäst kan pi...

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards