notfadeaway

Alla inlägg under september 2014

Av Caitlin - 28 september 2014 22:57

Ännu en helg överlevd =)

Har bara skällt ur grabbarna två gånger på hela helgen, lite av ett rekord skulle jag tro!

Men de fick leka av sig rejält idag och avsluta det som påbörjades igårkväll.


Efter renovering, flytt och annat så har vi ju en hel del "skräp" som ska slängas. Tanken var då att Jim skulle fixa en Container att köra bort det i och slänga det på tippen.

Igår fick han och Ragge idén om att elda upp det istället!

Billigare alternativ javisst..

Men två idioter, alkohol och eld är ingen bra kombo!

Så idag fick de tända på högen med trä och se till att den brann upp - i nyktert tillstånd!

Haha jag känner mig som deras mamma emellanåt!

Tur att nån ser efter dem!


Jaha, imorgon åker syster till England.

Så får väl ta mig i kragen och börja blogga lite mer så hon får uppdateringar hemifrån.

Jag gör ett tappert försök i alla fall!

Lite sorgligt ändå att hon åker.. Kommer att sakna henne grymt mycket men det är ju bara för några månader...

Sen får hon allt komma hem och ta hand om sina hästar själv!


Har mest jobbat med D-ponnyn i helgen faktiskt. Inga framsteg ännu men det förväntar jag mig inte.

Hästen skyggar för allt, till och med när man ska gå in i boxen och servera morgonfodret.

Imorse så trängde hon in sig i ett hörn och man såg hur rädd hon var.

Jag kan bara gissa mig till vad som har hänt i en liknande situation.

Det positiva är att hon inte visar några som helst tecken på aggressivitet.

Men detta kommer att ta tid.

Just nu önskar jag att vi hade kvar Sirocco, han var fenomenal på att få andra hästar att lita mer på sig själva och bygga upp sitt självförtroende genom att visa att ingenting var farligt.

Jag funderar ständigt på vem av våra hästar som kan hjälpa den här ponnyn bäst, en liten teori jag har när det gäller hantering. Att de lär sig bättre av en mer erfaren häst som visar dem det nya.

Har fungerat hittills i alla fall.

Men får goda råd av en vän som sysslar mycket med NH så håll tummarna.


Ponnyns ägare ringde idag.

Väldigt otåliga var de och jag försökte verkligen förklara att det behövs tid, och att de inte ska förvänta sig några mirakel på ett bra tag.

Då säger de att de funderar på att sälja hästen och köpa en mer erfaren häst till flickan som saknar ridningen.

Det har gått två dar?!

Förklarar att ponnyn är väldigt svårsåld då den knappt är hanterbar på grund av sin rädsla.

Folk vill inte ha en häst med så mycket jobb.

Berättar även att vad de än gav för ponnyn så kan de räkna med att inte ens få igen hälften av summan oavsett ponnyns stamtavla!

Men deras dotter vill ha en häst att rida, och visst kan jag förstå det!

Att bli av med sin häst är svårt, speciellt i den åldern.

Så jag sa att de var välkomna hit, så kan flickan få rida på en skolad häst och lära sig mer.

Samtidigt så kan hon hjälpa mig med ponnyn.

Under förutsättning att hon gör som jag säger!

Vi får se hur det går... Men de skulle skjutsa hit henne imorgon eftermiddag så jag har några timmar på mig att fundera ut en häst som kan passa henne.


Enda ponnyn vi har är Rosie och hon är ju över 30 år och pensionerad. Tror inte att lilla damen skulle bli så glad av att lära upp en ny yngling! Hon hade tuffa tider med mig och Amanda, som aldrig lärde oss av våra misstag förrän blåmärkena blev för många =)

Fördelen är att flickan är lång, så är nog inga problem för henne med en större häst.

Vi får se...

Och går det bra, så får jag en häst mindre att motionera =)

Tur att Nina finns som hjälper till oerhört mycket trots att hon inte behöver och har fått jobb på Ridskolan nu.


Har även förändrat lite bland inackorderingarna. Nu får vi alla hjälpas åt med fodring av hästarna på helgerna så vi har suttit gemensamt och lagt upp ett schema om vem som tar vilken helg.

Inte lätt med många olika viljor och så lång planering som över 25 veckor framåt men till slut så!

Och en anledning till att fika!

Och så får man sovmorgon i alla fall två dar i veckan =)


Har satt igång Ginger med efter skadan, tur att hennes gamla skada inte tog stryk den här gången!

Men gammeltanten verkar tycka om att komma ut i skogen igen i alla fall.

Hon var till och med på bra humör idag!

Inte ens öronen bakåt när Nina gick förbi henne :) Stort + i kanten!


Nästa vecka så ska vi ta ultraljud och se om stona är dräktiga!

Så spännande,  ser verkligen framemot det!

Så kommer det massor av föl nästa år, varav tre är syskon med samma pappa!

Ginger, Sky och Cordelia betäcktes ju med Totte, Antonia med en supervacker P.R.E-hingst och Chantelle med en frieser.

Har inte märkt nån skillnad på stona än, i alla fall men vad det gäller Ginger så brukar det inte märkas förrän de sista tre månaderna.

Detta blir ju Skys första föl så hoppas allt går bra =)


Var en tjej med på festen igår som jag inte träffat tidigare, en kusin till Micke som nyss flyttat hit. Men hon var jättetrevlig och alltid kul att lära känna nytt folk. Speciellt om de är hästintresserade.

Så Emma berättade att hon hade ett arabsto men inte hittat stallplats ännu.

Med andra ord så kommer det hit en till Arab snart =)

Älskar verkligen arabhästar men tror inte ens jag nämde att vi har T.D här.

Ska bli kul då hon tävlar i Distans.

Och ännu ett plus var att även hennes häst var dräktig, så det blir en hel flock med fölisar 2015 =)

Sandra var ganska sur då vi snackade häst i flera timmar tillsammans med Sanna.

Sandra är inte intresserad av hästar men brukar muttra att hon får väl ta och bli det snart som vi håller på ^^


Ja, då är man gräsänka igen. Jim är och jobbar så honom ser man inte förrän på torsdag så nu är det bara jag och hundarna här hemma.

De verkar glada över att vi flyttat hit, och är så mycket lugnare nu.

Oerhört skönt att ha dem hos sig!

Jag hatar verkligen att vara ensam!

Det suger...

Ragge, kom och håll mig sällskap!

Jim, byt jobb ^^ Haha nä skojjade bara... vi skulle gå varandra på nerverna av att träffas varje dag!


Nä, nu ska Samantha, Trixie och jag bädda ner oss i sängen och kolla på en film innan vi somnar!

Godnatt!

Av Caitlin - 26 september 2014 11:26

Haha va go häst jag har!

Eller ja, allihopa är ju goa förstås men imorse så utmärkte sig Q.R lite extra.

Gav henne frukosten och gick till nästa häst för att ta på den täcket.

Glömde att stänga Q.Rs boxdörr så plötsligt hör jag hur nånting åker ner på golvet i stallgången.

Då har den lilla busan lämnat maten och gått ut i stallgången och dragit ner ett täcke på golvet som hon håller i med munnen.

Hon tittar lite sött på mig och håller täcket.


Okej, då ska leta upp ett som passar åt dig gumman! Q.R vill oxå vara stor häst och ha täcke idag så då fick hon det.

Man ser hur stolt hon var när hon kom ut och visade verkligen upp sig i täcket så att de andra skulle se att hon oxå hade täcke!

Haha stod och skrattade en bra stund kan jag säga.


Så nu är stallet iordning gjort och jag sitter inne och äter frukost.


Lite smått irriterad på hästägare som inte begriper sig på vissa saker.

Jag och Sanna var och tittade på D-ponnyn igår då den står i närheten.

Jättefin häst, absolut. Men totalt outbildad och numera behandlad på fel sätt.

En flicka på 10 år som rider på den och två föräldrar som knappt vet vad som är fram och bak på en häst.


Så arg och ledsen man blir när man ser hur illa de behandlar hästen på grund av att de inte vet bättre.

Spöade den för att den inte förstod vad de begärde av den då det är en ren och skär unghäst som kan tygeltagen och är sutten på endast.

Så den ponnyn kommer hit redan idag, och det kommer att bli mycket jobb för både mig och ponnyn. Främst för att få den att förstå att det inte ska vara obehagligt att bli riden.

Markarbete de luxe.

Jag bara hoppas att det inte är försent...

Vem fan sätter både gummisnodd och graman på en så orutinerad häst?  Samt alldeles för skarpt betslad...

Ska även be veterinären titta på den, så att den inte fått några skador då ägarna berättar att hästen gått omkull flertalet gånger för att den inte kunnat balansera upp sig själv och ryttaren.


Nej, ska åka och hämta Amanda nu...

Ha de gött!





Av Caitlin - 25 september 2014 13:56

Får man vuxenpoäng om man erkänner att det faktiskt var ganska mysigt att fika på stan med Sanna idag?


Hmm.Vi säger väl att det var trevligt, och såklart en sväng till Hööks!

Blev lite nya benlindor och schabrak typ =)

Samt grimmor!

Jag fattar inte varför alla grimmor försvinner i detta stall?!

Har ett lager, för går grimman sönder så är tanken att man kan LÅNA en tills man skaffat en ny...

Köper ju mest billiga skitgrimmor att ha i reserv men ändå försvinner de jämt!

Får höja stallhyran!


Apropå det, snart kommer det två nya hyresgäster =) Skönt att det verkar vara ont om stallplatser nu efter betet. Kommer även en tjej och tittar imorgon.

Men Carro sa att det är inte alla stall som kan erbjuda det vi har, samt att vi absolut tar emot ALLA hästar!

Hon hade haft jätteproblem att hitta ett stall till sin Fjording, dels för att han behöver ponnybete och sen för att han är av "fel ras".

Hur tänker folk?

Spelar väl ingen som helst roll vad det är för ras på hästen!

Enda kraven jag ställer är att man hjälps åt och ser till hästarnas bästa!

Och fler ponnier vore kanon, för vi har massor av bete och ponnyryttarna har sån glädje av varandra, att deras hästar är likvärdiga.

Försök hänga med en stor halvblodshäst på en B-ponny lixom. Det är jobbigt!

Men nu har vi tre flickor + Carro i alla fall som har ponnys.

Kommer en tjej till med ponny sen två varmblod hoppas jag!


Funderar på om vi ska åka till Ullared nån dag... det börjar bli dags att handla lite.

Det svåra är att få med sig grabbarna...Stort projekt kan jag lova! Sist mutade vi dem med öl...

Slutade med att de låg och sov i baksätet på parkeringen.

Folk stirrade konstigt, men glad att inte tv var där =) Aja vi får komma på en plan!


Usch, regn och lerigt ute! Så idag har jag hållt till i ridhuset!

Man klarar sig knappt utan det numera.

Haha fattar inte hur man gjorde det innan!

När man red runt på en igensnöad ridbana med pannlampa för att se vart staketet gick

.Och svinkallt vare!

Sen rena självmordet att försöka hoppa vintertid!


Och nästa vecka åker mina två unghästar som jag ridit in!

Det går bättre än vad jag trodde faktiskt!

Ett varmblod som är superfin och ett halvblod.

Sen vare en familj som behövde hjälp med sin D-ponny.

Ska åka och titta på den idag så väntar på Sanna som bara skulle hem och byta om!

Så det flyter på =) Och har betalat våra nya tapeter i huset =)


Hade en diskussion med Ragge igår angående bilbesikting!

Haha, jag frågade hur i hela världen han fick igenom Dodgen som är rätt rostig och illa vid sig om man tittar närmare.

Han skruvar lite på sig och säger att har man charmen på rätt ställe så funkar det mesta!

HMM NEJ!!

Berätta nu, för inte är du så dum att du kör obesiktigat?!

Nej då... Han visar senaste pappret och det finns inte ett fel på hela bilen.

Eh, ditt avgassystem hänger med ståltråd, golvet är lagat med silvertejp vid de värsta rosthålen...

HM! Icke att den bilen fick rena papper!

Inte ens Cadillacen fick det ju! Fick en 2:a på en bromsslang och för att ena bakljuset inte funkade...

Då kröp det fram...

" Mja du vet min farbor har ju en likadan... Den besiktigas varje år istället för vartannat"

" Öh va?"

" Ja, vi byter bara plåtarna! Chassinumret finns inte på nån av bilarna... Men jag kollar ju så bromsarna och sånt funkar.."

Haha, jag är inte förvånad! Ja, ja... Ska nog inte forska vidare i detta...


Nu kom nog Sanna oxå! Ha de gött

Av Caitlin - 18 september 2014 12:12

Kan inte sova, så fördriver tiden på hotellrummet ett slag.

Tur att de har WiFi men vad annars, ett fyrstjärnigt hotell utan det - HMM!


Ja, ja... var och såg kapplöpningar igår och ska göra detsamma idag!  Helt fantastiskt att få träffa GLC som pappa påstår att jag äger en del av... Hm, ja ja men du har ansvaret för henne och jag tar pengarna! Bra deal!

Men jättefin häst i alla fall, stor och kraftig. Kan mäta sig med hingstarna haha. Vilket är konstigt då hennes mamma är bara några centimeter över ponnymåttet.

Försöker fylla hjärnan med massa annat än tråkigheter.

Jag är på den platsen jag älskar mest i hela världen, bortsett från Jims famn då. Omgiven av fantastiska hästar och människor hela tiden. Ändå vandrar tankarna iväg.


Idag är det ett år sen du försvann från oss. Helt plötsligt och utan förvarning.

Jag kommer aldrig att glömma polisens samtal om att min bil varit med i en dödsolycka.

Jag ångrar inte att jag lånade ut den till dig, även om jag inte visste ditt syfte.  Du hade tagit en annan bil såna fall, troligtvis Buicken.

Idag är den det enda materiella minnet som finns kvar av dig, och jag lovar att den ska finnas kvar så länge jag lever!

När jag kommer hem så ska vi ta oss en tur så att hon får lufta sig lite.


Har snackat med Jim, och han verkar i alla fall må bra. Han sa att han inte tänkte så mycket på det. Jag vet att du ljuger, hjärtat men det var skönt att höra din röst =)

Och han var inte ett dugg sur för att jag lämnade honom hemma och åkte hit =) Haha då fick han en anledning till att vara ledig ett tag... Hm... Anar att mitt hem är numera en fyllefest lokal =)


Nej, vad sorgligt det blev... Om två timmar så ska jag hjälpa till med morgonfodringen av pappas hästar. Finns ingen bättre känsla än att komma ner till ett stall och höra hästarnas andetag och ätande!


Men så skönt att få komma till gården igen! Och träffa alla godingar!

Finaste Yankee som knappt förändrats ett dugg. Lite gråa hår runt mulen men uppför sig fortfarande som om han vore 5 år istället för 24 =)

Haha överväger att berätta för Amanda om Crazy Daisy, men det är rätt roligt att se henne våndas lite.

Men det är en fin häst faktiskt!


Och vad rädd hon blev för några vargar. Så länge de inte visar aggressivitet så är det ingen fara. Men aldrig sett dem så nära gården.

Önskar man kunde tala om för dem att äta hjortar och andra vilda djur i stället för tamdjur men det är ganska svårt.

Är tyvärr bara en tidsfråga innan Ryan eller Scott skjuter dem.

Speciellt eftersom de hade rivit två får igår mitt på ljusa dagen.

Men de skulle sätta upp högre stängsel med nät nu. Så hoppas att det hjälper!


Jaa... vad har jag mer att berätta?

Åk aldrig flygplan med Amanda!

Som tur är så förstod inte medpassagerarna svenska annars hade vi aldrig kommit fram till Kentucky igår!

Hon tog upp allt om vad som händer om det skulle finnas en terrorist på planet till om de skulle ha glömt att tanka och berättar glatt för mig att då måste man hoppa ur planet och det är inget roligt när man lider av höjdskräck!

Suck, jaa... skulle de få soppatorsk så har de varningssignaler som talar om det en stund innan och då försöker piloten att nödlanda!

En terrorist... Ja varför hoppa på ett inrikesflyg med 20 passagerare? Väljer man inte ett större plan som kanske har nåt värdefullt i lasten om man nu ska kapa det?!

Just sayin´

Pappa bara garvade och jag kände mig ganska mobbad! Ingen är på min sida haha!

De där två gaddar alltid ihop sig!


Nej, ska försöka vila nån timme nu! Ha de gött!



Av Caitlin - 13 september 2014 20:16

Jaa, det var en ganska intressant kväll igår.


Vi kommer dit lite senare och då har redan två personer däckat, Sanna skriker hysteriskt på Ragge som håller på och fular sig med någon dans. Anton ligger och kryper på golvet.

Micke och Sandra bråkar som vanligt.

Att komma nykter till detta umgänge är så där.

Att förbli nykter är rena döden - men jag älskar er alla ändå!  =)


Vi var inte så långvariga då vi skulle åka på tävling idag.

Jag är evigt tacksam för att vi tog lastbilen och inte två transporter för det var inte så gott om plats uppe på ridskolan idag!  Lastbilen tar trots allt lite mindre plats och är som ett litet ministall nästan så hästarna slipper stå ute i allt vimmel.  Tycker att de blir nervösare då, i lastbilen kan de lugnt stå och mumsa hö med kompisarna och får vara ifred.


Så när vi kommer hem från USA så ska jag börja med C-kortet.

Känner att det är värt dem pengarna för att slippa anlita Jim att köra hela tiden.

Idag så körde han dit oss och jag tog en vanlig bil så att han kunde åka hem sen emellan.


Är faktiskt jättenöjd med Risse idag! Han gick super och vi fick en 3:e plac.

Vinnaren har en GP-häst så att ja, det var ganska väntat att hon skulle vinna!

Men jag gjorde lite slarvfel! Usch hatar mig själv att jag såg till att han tappade formen helt.

Fast det var några startande vars hästar inte alls gick i form.

Men Risse är en fantastisk allround häst...

Är lite taggad på att tävla honom i dressyr igen för att det gick så bra.

Stod till och med på pappret att han hade fint steg och bra hållning.

 =)

Nästa år får Amanda och Tess lura med sig Nina och Chantelle istället.

Men de där två ungarna är sjukt duktiga!

Amanda fick smaka på Skys värsta nerver och Tess debuterade i terräng!

Det gjorde ni jättebra tjejer!

Så stolt över er bägge!


Ikväll ska det bli myskväll med bara Jim och jag.

Vi kommer ju inte träffas alls på ett tag nu :/

Har faktiskt inte ens bokat en hemresa ännu...

Så vet inte hur länge vi stannar.

Blir bara jag och Amanda som åker.

Lite girltime i alla fall.

Tror att vi båda behöver en paus och komma ifrån lite.

Längtar som fasen tills jag får slänga armarna om världens finaste quarterhäst Yankee!


Men är färdigpackad i alla fall så slipper stressa med det!

Jim och Ragge kör oss till flyget inatt så vi satsar på att hålla oss vakna och sover sen på planet.

Lika bra att ställa om dygnet nu lite.


Haha läste igenom denna bloggen och inser hur urbota tråkig den har blivit!

Jag måste skärpa mig!

Så ber om ursäkt för det, men har varit extremt mycket nu sista tiden...


Haha, Ragges min när han insåg att han skulle vara nykter en lördag var obetalbar!

Karln sjunker ner i soffan och suckar djupt.

" Det är hårt att vara man..." säger han.

" Jamen äre inte dags att du prövar på det en dag då?" vräker Jim ur sig och sen fick de slåss en stund i Sannas nya soffa...

Ja... Kommer bli en spännande bilresa inatt...

Men förstår att Jim inte vill köra hem från Arlanda själv.

Tar ju sex timmar lite drygt.

Men vi åker nog vid två-tiden redan, så är vi i god tid.

Planet går vid 10.00 så.


Har vilda diskussioner med syster om det via sms.

" Hur i helvete ska jag hinna packa, duscha, sminka mig, slänga allt i kylen, rasta snabeldraken och kamma mig tills kl 2??????????"

" Asså, du behöver varken sminka eller kamma dig, dammråttorna kommer tillbaka och varför packade du inte för några dagar sen?"

" Gaaaasssssch! Du har glömt hur det är att va 17! Jag går inte utanför dörrn utan mascara! Och så var jag tvungen att tvätta kläder! De luktade unket... Jag använder fan aldrig vanliga kläder känns det som.."

" Näe men fjortis har jag aldrig varit ^^!"

" Att du har! Men att inte se bra ut för mig är som att ha ett mässingsbett till silverfärgat träns för dig!"

Ja.. Ungefär så..


Näe nu blir det film, choklad och chips här med världens finaste pojkvän!


Kram på er!

Av Caitlin - 12 september 2014 19:43

Huja, full rulle hela dagen och detta trots att man är febrig.

Har putsat Risses utrustning till imorgon, till och med dammat av min dressyrsadel! Meen så kom jag på att den är svart och Risses snyggaste träns är brunt.
Tävla dressyr i hoppsadeln eller byta träns?
Hmm!
Okej letar igenom lagret.. Har ju ett par att välja mellan. Hittar ett svart träns med mässingsspännen och aachennosgrimma på.
Perfekt!
Neej fan har inget mässingsfärgat tredelat bett!!
Ja, jag ÄR överdrivet pedantisk men det ska matcha!
Så iväg in till hästaffären och skulle bara handla ett bett..
Ehm hittade lite schabrak och nya benlindor, några grimmor, ett extra slitstarkt regntäcke till T.D, lite reservborstar till fröken bus...
Jag behöver nog söka hjälp haha!

Passade på att handla lite mat till oss tvåbenta samt in på Lantmännen och beställde två pallar kraftfoder..
Så kändes det lite mer meningsfullt att åka 8 mil t/r för ett bett..

När jag kom hem så står Sanna och talar om att jag är sjuk i huvudet. Hon ställer frågan när jag senast köpte kläder till mig själv.
Ehm var de förra året?!

I alla fall, packar in matvarorna i köket, ut till stallet och startar projekt att få en ren skimmel.
Grönsåpa är bra till mycket:)
Ganska tjurig Risse som hatar att bada får på sig ett täcke och får gå på ridbanan för att inte skita ner sig tills imorgon.
Ridit mina två inridningshästar, två goa varmblod som ska skolas om till ridhästar.

Packat en del inför USA på söndag.
Det närmar sig!

Får ett sms av Tess att hennes mamma inte kan köra imorgon p.g.a jobb.
Hmm får bara in två hästar i transporten så planen var att Stina skulle köra Risse och jag Sky och Lillfux..
Hopp, ska man ta lastbilen istället?
Gulligull med karln så han ställer upp och kör.
Jag borde allvarligt fundera på att ta C-behörigheten!!
Ja, ja men skönt att det löste sig!

Nu väntar jag på Mr. Ska-Bara som tagit 45 min på sig att duscha och byta om inför Sanna och Rickards fest.
Fast blir lugnt för oss då vi måste upp hyfsat tidigt.

Just ja, Sanna fick tillbaka sin Totte :)
Vi snackade med en polisman och visade honom alla papper. De kallade in en veterinär som kollade Tottes chipmärkning så att det var rätt häst. Så med hjälp av två polismän kunde vi hämta hem honom.
De som hade honom stod och hotade oss hela tiden.
Sen kunde de inte svara på varför Totte magrat så förskräckligt!
Sen kröp det fram att han gått på samma bete som två shettishingstar!
Vem faen släpper ut ett fullblod på ett ponnybete utan stödfodring?!
Kan säga att dessa människor bedriver ett Shetlandsstuteri så de borde ju kunna ha lite kunskaper?!

Anledningen var att de inte ville att han skulle gå själv.. Jösses!
Stackars häst!

Oj! Nu är herrn klar här!
Får la se vart detta slutar...

Kram på er

Av Caitlin - 4 september 2014 15:30

Kolla, två inlägg under samma datum!!!

Nä tänkte bara bjuda på en snabb bild på Palace Park som busar runt på ena ridbanan :)

På väg in till stan med Sanna nu så taggar aggressionerna om vi inte får hämta hennes häst idag!

4/9

Av Caitlin - 4 september 2014 02:04

Jag ska verkligen försöka uppdatera bättre...
Utskälld av syster....
Nöjd nu skitunge?

Letat ny dörr till Cadillacen idag.
Att hitta en i samma färg är assvårt:(
Hittade en som var blå och fanns i närheten i alla fall men njaaa det skär sig mot resten.
Eller är det ett perfekt tillfälle att lacka om bilen helt i vinter?!
Snackade med grabbarna om det innan idag så är väl inte helt omöjligt.

Jösses, Jim och Ragge har gjort i ordning garaget idag och av nån anledning fick de för sig att vara nån blandning av Ernst (sommar med Ernst-snubben) och inredningsdesigner paret Simon och Tomas...
Ragge:
" Men oj jag tror att den där flaggan hänger 1,1 mm snett!"
Jim:
" Åh du har rätt! Men jag har en lösning på det! Vi mäter med vattenpass."
Ragge:
" Du är sååå kreativ darling!"
Jim:
" Hihi, värsta Martin Timell ju! Åh nej vi kan inte ha det röda skåpet bredvid det blå... Jag känner att kontrasten är helt fel!"
Ragge:
" Vi kan klä det blå skåpet i ett rödskimrande tyg så blir det lite mysigt.. Hösten är ju mystider!"
Jim:
" Ja absolutly!! Och så får vi inte glömma gummistövlarna när vi ska ut och plocka svamp!"
Ragge:
" Varför i helv*te ska vi göra det?!"
Jim:
" Inte aning, ring å fråga Ernst..."
Ragge:
" Åh noo jag har inte kvar hans nummer... Damn vi som var såna hoomies!"

Vad Ragge och Ernst skulle ha gemensamt är en stor gåta för mig...
Men jaa, de var rätt roliga att lyssna på:)

Lämnade dem och red ut en sväng. När jag kom tillbaka så mötte jag en asarg Sanna som nästan skriker trots att vi var bland hästarna.

Tydligen så vill de som lånat Totte inte lämna tillbaka honom, så Sanna ville åka och hämta sin häst. Men jag tror att hon kan bli anmäld för stöld/egenmäktigt förfarande då. Så försökte förklara det.
Men vi kollade upp lite vad som gäller.
De har ju skrivit i kontraktet att fodervärdarna skulle återlämna honom den 1/9 eller efter överenskommelse.
När de aldrig kom med honom eller ens svarade i telefon så förstår jag Sanna.
Idag hade de mailat att de ville behålla honom och köpa honom. Sanna svarade att hon vill ha tillbaka sin häst. Det fick hon inget svar på.
Stackarn!
Ska snacka med polisen imorgon och jag följer med Sanna som stöd.
Hoppas det går bra!

Annars så har vi packat upp det mesta och kommit ganska iordning. Så inflyttningsfest på fredag, Sanna och Rickard ska ha nästa helg för på lördag blire troligen årets sista cruising.

Sorgligt att sommarn är slut och massa tråkigheter som hänt.
Mamma och Peters skilsmässa, både Ricci och Sirocco är borta..
Men det har ju hänt mycket bra och roliga saker oxå:)

Nej, nu kom Jim in så vi ska gå och lägga oss! Natti på er!

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards