notfadeaway

Direktlänk till inlägg 24 januari 2015

24/1

Av Caitlin - 24 januari 2015 19:06

Syster tryckte upp datorn i knäet på mig med en mordisk blick och orden " BLOGGA!" .. Okeeej..


Hm, tack Lynn... för att du la upp bilden på Risse... Jag visste inte ens att den fanns... Vet inte om jag kan skryta med att min s.k hopphäst kan piaff men tydligen så kan han det =)


Lördagskvällen blev verkligen inte som planerat...


Jim är fast med jobbet, snökaos i Norska Fjällen så han var lagom glad igår kan jag säga... Först för en timme sen hade de öppnat vägen igen.. Så han kommer nog inte hem förrän imorgon.  Han har ringt och gnällt några gånger senaste timmen... Men han skulle snacka med sin chef om att slippa ligga ute hela veckorna och istället köra dagtid!

Yeey, då får vi träffas mer..

Eller vänta... Kommer det leda till att vi blir osams och bråkar mer?

Eller att min kära Cadillac råkar illa ut igen... Fattar inte vad grabbarna har emot den bilen... Det är bara Micke som tycker synd om den... Men han har ju oxå Cadillac så..



Nu sitter vi i stallet här, 4 pers och håller koll på Star, lägger om hans bandage och jag är lite orolig faktiskt för att han kommer att förlora för mycket blod då det verkligen störtblöder.

Hade man vetat att veterinären skulle ta så här lång tid på sig så hade vi faktiskt sparat tid på att köra ner honom till Helsingborg...

Är fortfarande i valet och kvalet.

Frågan är om han orkar med resan, på tre ben... Det tar i alla fall 3 timmar ner i halkan...

Och med en orolig Amanda, galen Lynn och en ganska sansad Nicke så vet jag fortfarande inte om vi ska ta honom till djursjukhuset eller inte...

Veterinären skulle ringa när hon var på gång... Men vi har väntat sen halv fem...

Star verkar bli tröttare och tröttare och han börjar få feber, dessutom.


Är mest orolig för Star just nu...

Suck, varför är det jag som ska fatta besluten här?

Det är ashalt på vägarna, men jag tror att E4:an är okej...

Det är åtminstone den vägen de håller snöfri först...


Beslutsångest!

Försöker få svar av de andra, Nicke erbjöd sig i alla fall att köra, problemet är att Amanda och Lynn får hålla Star sällskap i transporten och jag tror vi måste få honom att ligga ner så han slipper hålla balansen så länge.


Nej, vad fan! Ska sätta fart på de andra!

Har inte tid att vänta! Fick sms från Veterinären nu att hon inte beräknar att kunna komma på minst två timmar!


Önska oss lycka till!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caitlin - 13 september 2015 20:07

Stort tack till Amanda som sköter allt där hemma! Och givetvis till er andra oxå som hjälper henne. Ni är guld värda. Försöker lära mig hur en Ipad fungerar... Faktiskt! Jag hittade ju hit i alla fall :) Här väntar en vecka i Kentucky, omgive...

Av Caitlin - 28 juli 2015 22:48

Evigheter sen man skrev nåt här, fick nåt infall ikväll bara. Får väl skylla ifrån mig att det har varit extremt mycket på sista tiden helt enkelt. Utan Lynn, Amanda och Nina hade det aldrig gått! Ni är världens bästa! Och nu, tack för att ni är ...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

^^

Av Caitlin - 17 januari 2015 03:58


Jag bloggrapear Caitlin nu, en ära bästa vännen tar åt sig... i och med att fröken själv är dålig på att uppdatera så MÅSTE jag bara visa er denna vackra bild på the one and only: Release the Spirit i piaff! Med vänlig hälsning, Lynn Ps. Jag...

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards