notfadeaway

Alla inlägg under januari 2014

Av Caitlin - 31 januari 2014 14:24

Sista dagen denna månaden så hej då årets absolut längsta månad!

En hel månad närmare våren =)

Ja tack!

Sommar, cruising och ljumna nätter på hästryggen!


Jaha fick slänga in alla hästar tidigt idag på grund av vädret. De flesta såg glada ut i alla fall. Bara Q,R och Sirocco som vill vara kvar ute... Aja ingen av dem är ju speciellt normal..

Så blir lite ridhus under resten av eftermiddagen men ibland måste man ju äta oxå säger de... Mästerkocken Amanda lagar köttbullar och makaroner...  Samtidigt som hon sjunger på någon ganska censurerad dansbandslåt...

En syn ska ni veta.


Ikväll kommer Jim hem, evig väntan innan man får krama sin älskling igen.

Hmm han hade visst en överraskning med sig oxå...

Jag är ganska orolig då hans överraskningar kan vara av det mer konstiga slaget.  ;)

Sist var det förlovningen, innan dess köpte han en bil...

Hmm... vad sägs om att nöja sig med en bukett rosor ( helst röda ) och en chokladask nån gång???


Aja, var med Natha och hennes systerdotter ute och red innan, Tant Ginger verkade uppskatta att få komma ut på en lugn och trevlig tur.

Haha ser rätt kul ut med en normalstor 8 åring uppe i Rilles sadel. och hon är verkligen jätteduktig. Mjuk och snäll mot hästen.

Så imorgon ska hon få rida lite på Rosie, en ponny är nog roligare när man ör i den åldern och kan få känna hur det är att faktiskt klara sig mer sjölv genom att nå upp och sadla, rykta och kunna hämta från hagen med mera.

Natha blev överlycklig och hennes syster oxå.

Kan ju va bra för Rosie att få lite sysselsättning oxå.  ;) 

Rosie har ju lärt upp både mig och Amanda så hon vet exakt hur man lär upp småflickor =)


Ska ta mig ett glidarpass på Antonia efter maten, lite dressyrträning är aldrig fel varken för mig eller hästen.

Nina kommer med Chantelle oxå.


Amanda skulle visst in till stan och festa lite... Haha mjaaa. Gissa om hon blev sur som ättika när jag berättade för henne att det är OMÖJLIGT att ta moppen in på grund av snön och att bussarna är inställda.

" Du kan ju köra in mig då!" fick jag till svar.

Ehm nej, har bara Jims bil att åka med då min som vanligt är trasig.

Är inte så sugen på att ge mig iväg i en 2 tons blysläde just nu och min mor dödar mig om jag tar hennes lilla BMW. ^^

Den bilen har aldrig sett en droppe regn ens... allra mindre snö...


Mat vare här ja... Ha en go helg nu ! 

Av Caitlin - 29 januari 2014 10:12

Jamen Caitlin, när ska du lära dig att det finns ingen som helst mening med att planera ?!

Ehm, aldrig?


En vän föreslog att jag skulle ha mer planering i mitt liv, typ göra upp ett schema för hästarna. Vilka som ska ridas osv...

Japp, okej.

Satt hela kvällen igår och lade upp det för tänkte testa idag.

Ha ha ha ha!

Så bra det gick då!

Nej inte alls.

Kommer ner till morgonfodringen som en levande zombie.

Kliver in i stallet då något litet lurvigt djur springer över mina fötter.

Öh... Långhåriga möss??

Nää....

Tre sekunder senare kommer nästa lilla och kutar mot en av boxarna och börjar klättra uppför väggen.

KATTUNGE!

Får tag i den lilla och tittar in i boxen som står tom.

Där i halmen i hörnet ligger våran "hankatt" Ludde med fem småbylten och diar dem.

Det ser ut som om de är några veckor gamla i alla fall så hur har vi missat detta?

Okej... Kattungar i ett stall i januari är la inte det ultimata.

Så gör iordning en plats åt dem inne i sadelkammaren, där de kan ligga i värmen och mysa.

Nästa projekt... Flytta dem.

Jag och Nina har jagat kattungar i två timmar haha!

Jösses, de ville inte alls flytta!

Vi lockade med mat, leksaker, flyttade på Ludde som inte verkar ha nån större egen vilja så hon lade sig ner direkt på nya filten.

Men dessa fem små terrorister... uj, uj... Aja till slut fick vi alla på plats. =)

Men det där med planering, nej det gick inget vidare.....


Aja, frukost med Nina och Manda nu, sen får vi la ta tag i dagen och hitta på lite.

Hmm skulle bara ha ett täcke till Q.R igår på Hööks meeen så hade de fått in nya schabrak ^^

Alla hästarna fick ett nytt, ja till och med lilla Q.R som är jättefin i rött =)  Man måste ju planera lite för framtiden!

Hon fick även en leksaksboll att roa sig med.

Väldigt spännande sak i hagen kan jag lova...  :)


Nej nu har jag inte så mycket att berätta mer...

Nån som vill ha kattungar ???



         

Av Caitlin - 27 januari 2014 13:19

JAG HATAR SNÖ OCH BLÅST OCH KYLA!

BBRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
RRRR!!!!!!!!!!!!!

Givetvis ska all skit komma på en gång oxå!

Nej nu är man sjukt sugen på att åka till värmen och komma hem igen runt April-Maj!


Men nu är hästarna klara för dagen och jag tänker inte sätta en fot utanför dörren mer än att gå ner till bilen och åka hem sen!

Ha!

Nu kaffe med Natha och Manda.


Fin blogg Natha :) Lägger upp länk till den bland Becca och Mandas ;)


Jättegrattis till syster som kvalade in till KM i lördags med bravur!

Min enda tanke när jag såg dem var...

" Shit är det där MIN syster på MIN häst?!"

Hur duktiga som helst båda två och jag är så stolt över er att jag nästan spricker!!!

  


Oj, helgen...

Var ute en sväng och åkte i fredags.

Jag var nykter faktiskt!

Inte ett dugg sugen på öl alls!

Ja promillen steg för grabbarna ju mer minuterna gick.

Precis när de blir redo för att åka och står med skorna på kommer min ytterst intelligenta pojkvän på en liiiten detalj vi har glömt.

Vem kör?

Paniken reser sig på grabbarna som genast tar upp varsin telefon.

Att hitta nån stackare som kör klockan halv nio en fredagskväll, vintertid är ingen lätt match så jag ställde upp.


Jaha in i Bel Airen, på med stereon och iväg.

Halvvägs in till stan skriker Ragge att jag ska stanna.

Nästintill tvärnitar i vägkanten och killarna flyger ut ur bilen för att lätta på trycket.

Amanda ser ganska förvånad ut.


Killarna är alla över 20 år men helt plötsligt blir dem 5 år igen och snöbollskriget är ett faktum inklusive mulning och snöbrottning.

En halvtimme senare kliver 4 genomblöta grabbar in i bilen och fortsätter kriget i baksätet med medhavd snö.

Ja, ja rullar in till stan och vi åker runt och kikar lite granna.

Var ganska dött ute faktiskt men lite folk träffar man alltid på.


Givetvis efterhängsna Pelle och hans dryga tjej "Grisen".

Suck.

Det enda den tjejen får ur sig är dumma kommentarer.

I fredags hette det:

" Jag fattar inte att du är förlovad med Jim, han är för snygg för dig!"

Tack för den.

Har du sett dig själv i spegeln??

Amanda tänder på alla cylindrar när hon hör detta (såklart).

Och min snälla rara syster förvandlas till en krigsmaskin.

Efter att Grisen fick en ordslänga om allmänt hyfs och vett så springer hon till Pelle och påstår nu att det är JAG som är den dumma kossan här...

Öh okej!

Grabbarna suckar bara och säger att man blir behandlad så som man behandlar andra innan de återvänder till mig och Manda.

Jösses vad de avskyr Grisen och ingen av oss förstår vad jag gjort henne egentligen.


Ja, ja kvällen fortsätter och nån timme senare får Jim sms från Pelle som ber om ursäkt för sin tjej...

Ehm... nått som inte stämmer här...

Aja, alla kan ju inte vara normala....

Kvällen tar slut och jag kör hem ett trött gäng =) Men roligt hade vi.


Haha gissa vilka som klagat sen i lördags på att de är förkylda efter snöbollskriget? :P

Skyll er själva!


Åh kaffe, kaffe, kaffe....  :)

Av Caitlin - 24 januari 2014 14:00


Jag känner mig hemsk idag faktiskt :( 

Jag borde verkligen inte kallas djurvän, absolut inte.


Skulle backa in transporten i ladan och så hör jag Mandas skrik!

Hallå vad körde jag på???

Manda kommer fram med tårar i ögonen och ser uppgiven ut.

" Du-u k-k-k-örde över en stackars liiiiten....*SNYFT* " får hon fram.

" En vaddå? Inte katterna eller hundarna va?" Säger jag förskräckt.

" Nej men du dödade Berra!!" Skriker hon.

" Vem fasen är Berra?" undrar jag.

" Titta!" Amanda snyftar och håller en platt mus som hamnade under transporten.

" Men du, det finns säkert 20.000 till häromkring som oxå heter Berra!" säger jag och blir kallad mördare.


Det tog mig 25 minuter att fatta att min syster bara skojade och nu begriper jag varför hon gått runt och småskrattat för sig själv, efter att hon sa att den redan var död innan jag körde på den... SUCK!


Motvilligt så hjälpte jag henne lite med L.Q ( Little Queenie, en D-ponny hon rider in) och det gick ganska bra för dem. Hänt mycket mellan dem. Lite förvånad över hur duktig min syster faktiskt blivit på att hantera och rida in unghästar.

Jag får passa mig snart minsann...


Nu sitter jag hos Ragge och väntar på Jim som är på väg hem. Vad Ragge gör vet jag inte men att det ska ta 45 min för en karl att duscha är för mig en gåta kan jag lova.

Ja, ja... Ikväll ska vi ut och åka på stan tror jag men blir lite mat och sånt först =) 


Har även lyckats lura med mig Amanda som inte varit ute på evigheter..

Men hon verkar mest orolig för att Nicke ska dyka upp.

Försöker förklara för henne att det kommer inte att ske, ingen av oss har sett till honom sen han gjorde slut med henne.

Anar att Ragge och Jim har något med detta att göra......

De tycker att han är ett svin som lämnade henne för att hon mådde dåligt, men grabbarna har ställt upp på henne lika mycket som de gjort på mig.


Jaa... har inte en aning om vad jag ska skriva mer nu.... Aja, lyckades i alla fall med nåra inlägg denna vecka =)


Ha en go helg nu!


Av Caitlin - 23 januari 2014 14:49


Ja det är alltid lika spännande att styra upp aktiviteter i köket tillsammans med Ragge.

Jag känner mig som en ledare för en mindre begåvad person varje gång även om det är elakt att säga det...


Jag: Ragge hämta decilitermåttet är du söt?

Ragge: Ehm... vad är det för nått?

Jag: En svart mätkopp kan man söga, det ligger i tredje lådan, den största av dem... de finns i olika storlekar.

Ragge: Varför då?

Jag:  Jo när man bakar ska det vara olika mängder av ingredienserna... Annars blire knas!

Ragge. Äh så känsligt kan det inte vara Lite av varje och i mä´et bara!

Lilla lilla Ragge...


Aja vi lyckades få ihop lite negerbollar ( Ja det heter faktiskt så) i alla fall =)

Goda vart dem oxå ;)

Så nu kommer resten av dårarna för att provsmaka... Hmm lite pensionärsvarning kanske... Men men =)


Idag har det snöat hela dagen så var ganska bra fart i hästarna.

Även Risse bjöd på några bakutslag.

Älskar när de visar sin glädje och man blir själv glad av dem.

Kollade på Nina och Chantelle idag när de tränade Dressyr.

Jösses vilken häst allså.

Svårt att beskriva men hon bara svävar fram och allt ser så harmoniskt ut.

Är verkligen glad över att Nina har hittat sin drömhäst.

De matchar varandra så perfekt!


Har även hunnit med ett veterinärbesök angående Sirocco och han läker i alla fall som han ska.

Något positivt i det hela.


Nej nu kommer pojkarna så ska vara lite social med dem!



Av Caitlin - 21 januari 2014 14:14

Tack Becca för din underbara kommentar!

Stämmer till 120% det du skrev och du har återigen helt rätt.


Detta kommer ta ett tag att gå igenom och bearbeta. Men jag vet att jag redan nu mår några snäpp bättre.

Och det tackvare mina fantastiska vänner!

Jag älskar er så mycket men snälla ni behöver inte skämma bort mig så mycket!


Rickard har lagat mat så gott som varje dag inte Jim är hemma.

Ragge har hjälpt till med huset ( Vi har äntligen börjat med den lilla renoveringen efter en viss grillning som tände eld på fasaden i somras...)

Jim gör ALLT för att jag ska ha det bra och jag får sparka iväg honom på jobbet

Olle ställer upp med allt i allo

Kevin och Anton har åtagit sig att fixa min bil ( gissa vad? Den är som vanligt trasig!!)


Ska i alla fall ta mig i kragen och uppdatera bloggen oftare!


Jag hade visst glömt vad som sker med Fullblod när snön kommer.... Det märkte jag och Natha idag när vi var ute....

Lurade upp henne på Cadenzia ( ett mycket pampigt angloarabsto vi har på tillridning ) och själv tog jag min Sky och vi laddade för en lugn och sansad ritt i förmiddags.

" Hmm är du säker på att detta kommer gå vägen?" frågar jag tveksamt

" Jahadå! Vaddå, det är vindstilla, ganska milt ute... vi får aldrig en sån här chans att rida ut på dem igen!"

Positiva Natha...

Aja, jag kommer halvvägs upp i sadeln på Sky innan hon får för sig att gårdens två hundar som är 40 meter bort plötsligt har förvandlats till hästätande förhistoriska gigantiska rovdjur och idag har de svart fullblod på menyn.

Sky ställer sig på bakbenen och på nått vis lyckas jag hålla mig kvar på henne.

Natha skrattar hej vilt tills Cadenzia får samma ryck och trots att det är glashalt på stallplanen så lyckas båda damerna hålla sig på benen.

Uppstressade och nervösa trippar vi iväg, Sky svettas som aldrig förr och ALLT är farligt.

Cadenzia tycker att den här leken är fantastiskt rolig och hästarna trissar upp varandra hela tiden.

Jag och Natha kämpar som två grisar med att försöka hålla dem något sånär i styr.

Men med två skyggande hästar är det inte lätt.

Så vi var nog lika svettiga som hästarna och det har gått ungefär 20 minuter.


Inne i skogen börjar de att lugna sig medan vi arbetar dem i traven.

Får någon kommentar om att Sky verkarha rabies på grund av allt vitt skum som hon dregglar ur munnen....

Tack tack.

Plötsligt trillar en snödriva ner från ett träd och landrar på Cadenzia.

Fuxen flyger iväg med ett jättesprång och Natha tappar balansen och far iväg rakt ner i det enda diket i hela skogen som inte frusit till is.

Snabbt vänder jag  Sky som ser Cadenzia springa iväg hemåt och vill naturligtvis bevisa att hon minsann är det snabbaste djuret i världen.

Jag lyckas hålla kvar Sky medan en genomblöt Natha kommer upp ur diket.

" Var är mitt lugna pålitliga halvblod?" morrar hon.

" Ja du... detta var inte min idé..." säger jag och håller mig för skratt.


Vi börjar gå hemåt och Natha får ta Skys ländtäcke om sig, för värmens skull.

Räddningen kommer i form av Nina på Chantelle och med sig har de Cadenzia.

Natha blänger på fuxen och mumlar nått om att hon numera avskyr fuxar och fullblod i kombination.

Vi berättar vad som hänt och Natha hoppar upp på stoet igen.

Nina bara skrattar och säger att vi behöver nog en bromskloss med oss så hon och Chantelle följer med resten av ridturen.

Chantelle lugnade ner båda damerna avsevärt och jag tror de insåg hur löjliga de är!


Jag kan säga att efter Natha fått en varm dusch och torra kläder så tog vi och red Risse och Silver istället. Då gick det att bara njuta av våra lugna fina hästar och det ganska hyfsade vädret.


Nej nu ska jag ta ett sista pass med ett av halvbloden innan det blir en lång dusch och Rickards goda mat...



8/1

Av Caitlin - 8 januari 2014 15:29


Har gått in i en verklig depperiod nu, därav en stor anledning till att jag inte bloggar så mycket längre.
Förstår inte varför jag känner det såhär men försöker verkligen se alla bra saker som hänt/ händer.
Jag är omgiven av fantastiska personer, jag har mina underbara hästar och den stora kärleken i mitt liv.

Ändå har jag vissa dagar inte ens tagit mig upp ur sängen. Bara legat i ett mörkt rum,stängt av telefonen och stängt av omvärlden.

Efter en sån dag mår jag sämre än innan för att jag inte tagit mitt ansvar för djuren eller hemmet :(

Jim gör allt han kan för att hjälpa mig ur detta och stöttar mig till fullo. Men har även sökt professionell hjälp och efter dagens besök kom vi fram till tre avgörande faktorer:

1. Att verkligheten kommer ikapp plötsligt och överrumplar en med en smäll.
( enl. psykologen har det mycket att göra med tidigare händelser tex. Mina föräldrars skilsmässa, exet och att jag sen många år tagit på mig för mycket ansvar )

2. Stora förändringar i livet, både bra och dåliga.
Tex Danny och Farmors bortgångar på den dåliga sidan.

3. Att jag ser till alla andras välbefinnande framför mitt egna.
Nu på sista tiden har det blivit många timmars prat med Amanda. Det är inget vidare med henne heller tyvärr på grund av stress, prestationsångest och för mycket att göra för henne.


Ibland blir det för mycket och man ger upp.
Men det är på bättringsvägen. Snart!

Önskar att jag hade roligare uppdatering att komma med men så här är läget just nu.

Gamla Caitie kommer tillbaka, jag lovar!

Tack till mina finaste vänner för att ni finns <3

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards