notfadeaway

Alla inlägg under april 2014

Av Caitlin - 16 april 2014 16:10



Just nu kan jag nog få min syster till att göra exakt vad jag vill. Men jag försöker verkligen förklara för henne att olyckor händer så lätt. Att bromsa Sky när hon ser ett hinder är omöjligt, så varför skulle jag bli arg?

Fattar verkligen inte varför hon mår så dåligt av det hela.

Men men... Klart att man känner sig skyldig, men det var inte hennes fel! =)

Sky är lite bättre idag, mest sur över att hon är satt i våran sjukhage ( en liten rasthage ) och går med öronen bakåt medan hon tittar på polarna som får gå i sin stora hage. Stackarn!


Hm annars har det väl inte hänt så mycket. Just nu sitter jag och väntar på att Jim ska komma hem från jobbet.

Långhelg deluxe :D  Yeey!

Blir väl en sväng till Elmia på lördag skulle jag tro annars en hel del alkohol, grilla och skratta åt dessa tokiga grabbar jag kallar mitt umgänge.


Det går sådär för Ragge att beställa en fru från Ryssland kan jag lova. Han börjar mer och mer fundera på att anlita ett hembiträde som kan baka, laga mat och diska. Dammsugningen kan han göra själv sa han för det tycker han är helt okej ;)

Under tiden så skulle han kolla möjligheterna att gifta sig med Roza-Lee ( Dodgen) haha... Jim ska vara bestman och jag fick äran att vara brudtärna. Det ni!

Jag tror bara att det blir svårt att finna en präst som godkänner detta ( speciellt eftersom han vill ha en Eddie Meduza-låt som bröllopssång) Sedan att få in en blysläde på 2 ton som är över två meter bred och 5,70 m lång i en kyrka ser jag oxå som ett mindre så kallat problem.

" Meeeh Ge mig inte fler bekymmer utan ge mig lösningar Kvinna!" får man till svar.  Kan tillägga att vi diskuterat detta i 2 timmar igår.

Ja du, lilla Ragge.  Ni kanske får ha ett utomhusbröllop men ta det gärna en dag när det inte regnar!


Ja, annars då?

Cadillacen går finfint! Hehe har "lånat" den hela veckan för jag ger snart upp det här med att ens försöka äga en Volvo. Nu skar kamremmen på min nuvarande, Den förra smälldes, jag tror att bakluckan finns kvar helskinnad av den bilen. Dens företrädare läckte olja och vatten hela tiden... Bilen innan dess bara dog på något mystiskt sätt.

Dax att byta bilmärke kanske?

Eller vad tusan, jag har faktiskt råd att köra Cadillacen, för den dricker exakt lika mycket som Volvon! =)


Leena på ridskolan bad mig hjälpa till på deras påsktävlingar nu i helgen oxå men jag känner att jag hinner faktiskt inte. Massor att göra hemma i stallet och sen vore det ju fint att se sin sambo några timmar på tu man hand. Så tackade nej till det men kunde i alla fall rekommendera ett par duktiga elever åt henne så hon blev glad.


Hmm Nej nu får Jim ta och komma! Svälter snart ihjäl av hunger och en kram vore på sin plats!


Glad Påsk på er i alla fall


2/4

Av Caitlin - 2 april 2014 18:38


Jag lyckades ;)    


Satt i soffan med Jim igårkväll och vi kollade på tv... Så öppnar jag munnen.

" Du, vi måste snacka om en ganska viktig grej!" Säger jag lugnt och undrar hur jag ska framföra mitt ärende utan att han spårar ur totalt.

" Vaddå är du på smällen eller?" Svarar han skämtsamt utan att ens se på mig.

" Ja, faktiskt!" svarar jag.

Han tittar på mig som om jag kommer från en annan planet.

" Skojjar du?" Undrar han.

" Nej, det gör jag inte... testet ligger i badrummet om du vill se själv... " svarar jag.

" Du....Du driver med mig?!" tänker han efter. - " Och du tar ju sådana här piller..."

" Jo men de förlorar sin verkan om man dricker alkohol, och det är vi ju ganska duktiga på..." säger jag lugnt.

Jag ser hur panikslagen han är. Verkligen!  Minen är oslagbar. Då kommer frågan utöver alla tvivel.

" Jaha..... Äre mitt?"

Snacka om att jag blev galen på honom! Hur kan han ens fråga det?? Idiotkarl!

Aja skrek på honom en stund innan jag sa åt honom att jag skämtade.

Har aldrig fått en sådan lättnadens suck ever :P 

Sen världens förklaring.

Han vill jättegärna ha barn med mig i framtiden, men inte just nu och hur mycket han älskar mig...

Ja, ja hahaha April April på dig, pucko och förresten har jag en p-stav och inga piller.  Men vi borde kanske diskutera ämnet om det skulle bli så framöver?!


Men kan ju varna andra, p-piller förlorar faktiskt sin verkan om man dricker alkohol. Det hade i alla fall inte jag en aning om.

Så tänk på det!

Aja, lyckades lura honom efter alla år hehe. Känner mig ganska elak men ändå glad över att jag lyckades så totalt hehe.


Näe har inte bloggat på ett bra tag, men varit fullt upp som vanligt.

Om en dryg månad fyller min bebis Q.R hela 1 år.. Gumman då!  Vad tiden går! <3

Har skickat iväg Antonia på betäckning så förhoppningsvis kommer det en fölis nästa år i maj... =)

Ja annars är nog allt som vanligt!

Nästan.

Rickard har skaffat sig en tjej! En jättetrevlig brud som heter Sanna och de är rätt söta ihop faktiskt.

Ragge känner sig nog utanför så han började snacka om att gå med på en dejtingsida eller beställa en fru från Ryssland... Hmm jaaa du... Lycka till =)


Nu är allas bilar uttagna i alla fall. Härlig känsla att se dem parkerade ute i solen.

Bara Buicken som saknades. :(  Och självklart Dannys glada skratt.  Hans bil står kvar i garaget. Brukar klappa om den när vi är där.  Ingen av oss känner oss redo att lufta den ännu.  Det kommer nog, 


Nej nu ska jag se om det går att ordna nån form av kvällsmat... =)



Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards