notfadeaway

Alla inlägg under juli 2013

Av Caitlin - 31 juli 2013 18:00

Sista dagen denna månaden och man känner att sommaren bara rusar iväg!

Varför kan inte vintern göra likadant?

Ja, ja...


Igår hjälpte jag Nina lite på ridklubben inne i stan.

Hon jobbar ju dels här hos oss och sedan på Ridskolan ibland.

Herregud vilka ungar det finns allså.

Och vilka skillnader denna sporten innefattar...

Jag ska förklara.


Kom två flickor i 10-års åldern med sina föräldrar och skulle ha en privatlektion tillsammans.


Den ena tjejen verkade väldigt lugn och trevlig, vänlig mot sin ponny och verkligen uppskattade det hon hade.

Det syntes då hästen var väldigt välryktad, utrustningen välskött och hon var mån om sin ponny.

De anlände i en gammal Volvo med ett äldre släp och en del slitage fanns.

Men båda föräldrarna hjälpte henne att komma i ordning med ponnyn på bästa sätt i god tid innan lektionen skulle börja.

Vi kan kalla henne Elin. 


(Vill inte gå ut med namn såhär)


Tre minuter innan avsatt tid för ridlektionen kommer det en stor SUV som skiner hur blankt som helst trots regnigt väder, efter ett matchande släp.

En man leder av en väldigt vacker ponny som glänste av pälsglans och givetvis inpackad i transportskydd och täcke av dyraste märkena.

Mannen frågar mig om jag kan sadla hästen åt honom för han har ingen aning om hur man gör.

Jag frågar ju givetvis var ryttaren "Anna" är.

Hon var på väg med sin mamma efter en shoppingrunda!!!!????

Okej....

Jag hjälper honom på med utrustningen, nytt och ovårdat men likaså här av det dyrare slaget.

Vi får vänta tills ännu en lyxbil anländer och släpper av ponnyns ryttare.

Hon tar hästen och sitter upp och klagar på att det var fel schabrak!


Nina påpekar vänligt att det vore bra om hon kunde komma tidigare och värma upp innan lektionen börjar så att de får ut det bästa av tiden.

" men jag var tvungen att fixa naglarna!" får hon till svar av flickan.


Jaha... Jag håller mig i bakgrunden och studerar de två ryttarna.

Elin och hennes korsningsponny är rena harmonin att se, samspelta och på samma nivå i en perfekt balans.

Medan Anna och hennes förmodligen jättefina rashäst inte alls kommer överens.

Hon drar honom i munnen och sparkar honom i sidorna, har ingen balans och ponnyn går ständigt med öronen bakåt och utan framåtbjudning.

Nina säger åt henne gång på gång på olika sätt att vara mer försiktig då hästen är skarpt betslad.

Men det hjälper inte.

Efter 20 min så tittar Nina med en bedjande blick på mig.


Lugnt lämnar jag ridhuset och går ner till stallet. Frågar en stalltjej om de har ett tränsbett och två snören att låna ut.

Inga problem alls.

Återvänder och tar in Anna i mitten av ridhuset.

Förklarar för henne att hon skadar sin häst genom att rycka honom i munnen med det bettet och hur skulle det kännas för henne att ha någon ständigt sparkandes i sidorna?!

Byter bett på hästen och hör klagomål på att det inte matchar tränset!?

Sedan gör jag en riktig fuling och binder fast hennes stigläder i sadelgjorden så att stigbyglarna sitter ganska stilla.


Anna blir jättesur men för att visa att jag har fel så rider hon iväg.

Nina tackar mig tyst.

Vad händer?

Jo efter två varv kröker ponnyn på huvudet och visar en helt annan sida.

Han har inga störande moment på sin rygg längre och Annas sits förbättras totalt.

Jag sätter mig igen och tittar på resten av lektionen.

Annas kommentarer är bortblåsta, hon är knäpptyst.

Hästen går utmärkt under henne.


Efteråt kom hennes far fram och sa att det var bra gjort av mig att ta itu med det. Under ett års tid har det varit på detta vis och jag lider med ponnyn.

Jag sa att man måste ta hand om hästen och sakerna, lära sig från början och då får man en toppenhäst oavsett vilken stamtavla och utbildning hästen har.

" Ja vi har försökt i ett halvår att köpa Elins ponny åt Anna men de vägrar sälja den till oss..." fick jag till svar.

Det kan jag förstå alla gånger!


Bara för att en del har pengar så betyder det inte att de är bättre än någon annan!

Men vad irriterad jag blir på dessa "snobbar"!!!!!


Nej släpp det nu!


Okej, jag har ju undrat som flundrat varför inte Danny åkte med resten av grabbarna upp till Rättvik Classic Car Week i måndags.

" Ae har nåra ärenden att fixa..." sa han.

okej?

Men men idag så ska han och jag ta Wildcatten upp dit och joina resten av folket. Det är ganska ensamt här hemma utan dem.

Men flera timmar i en och samma bil som mr. D...

Det kan sluta hur som! :D


Men Danny har uppfört sig annorlunda senaste veckorna.

Jag vet inte vad som hänt och när jag frågar får jag bara till svar att det är inget speciellt.

Senast igår fick jag världens konstigaste kommentar rakt ut ur tomma intet:

" Caitie, hade läget varit annorlunda så hade du och jag gift oss på momangen! "  sa han.

" Öh va?" fick jag fram.

" Ja, en lika fulländad kvinna som du kommer jag aldrig mer att träffa... Jag skiter i att du och Jim har eran historia och allt det... Men hade bara det funnits andra omständigheter så hade det kunnat bli du och jag! Men jag är glad att jag har dig som vän!"


Hur ska jag tolka det?

Det är något som inte stämmer....


Nej dax att packa...

Kommer kanske nått inlägg från mobilen under veckan som ska fyllas med V8, Rock n Roll och Grabbarna Grus.


Kram på er...

Av Caitlin - 28 juli 2013 11:44

God Morgon....


Jisses vilken gårdag!!

Som sagt vi kom ju iväg ganska sent igår men det kanske var lika bra det med tanke på promillehalten hos vissa ^^

Jag körde Dodgen och det gick kanoners men att hålla reda på fem killar är ett heltidsjobb deluxe!

" Nej Danny, du kan inte klättra ut på taket när vi kör fort!"

"Micke sluta att slåss!"

" Inte kasta vatten på chauffören!!"

" Rickard, häll inte ut ölen i bilen och nej vi kan inte stanna och kissa på e4.an!"

Jag känner mig som en mamma till dem ibland.

Haha men men kul vare och jag slipper ju bakfyllan idag :D

Men summan av kardemumman så skötte de sig ganska bra mina små mongoloider... Inga större händelser mer än att Danny och Ragge rök ihop som attan mitt under cruisingen och börjar slåss med varandra i baksätet.

Så ena dörren flyger upp och de trillar ut ur bilen mitt framför en vettskrämd barnfamilj.

Jim och Micke hoppar ut och drar isär dem.

Haha såg ganska kul ut när Jim tar Ragge på axeln och bär iväg honom medan Micke håller en förbannad Danny som ska slå ihjäl Ragge.

Vad bråket handlade om?

Inte en aning...

Ja, ja en timme senare var de bästa vänner igen så ingen fara skedd.

Haha kom fram massor av folk och tyckte synd om mig som fick köra på dem.

"Nja, måste miljöträna mina patienter..." svarar jag bara.

Och de skämde bort mig rejält med cola, mat och cigg under hela dagen :D

Men man har ju inte tråkigt länge i deras sällskap.

Fast förvånad över vilken bra koll de har.


" Kolla Jim, Impalan där är ju identisk med din!" skriker Danny när vi möter Jims 59:a som hans mamma lånat.

" Ohfasen! Jag får la lacka om min då så man inte tar fel, fan va snygga fälgar den har!" svarar Jim.

" Men du... varför vinkar de i bilen?"

" Helvete... det är ju min bil!!" säger Jim och flyger ut ur Dodgen.

Han korsar vägen och slänger sig på motorhuven på Impalan och jag hör hur hans mamma bara skriker..

Jag stannar Dodgen på vägkanten och vi kliver ut och hör Jim förklara för sin mamma att han minsann är nästintill nykter vilket hon verkligen inte tror på.

Det gör väl inte saken bättre att han tar fram en sjuttis ur fickan och dricker ur medan han talar om för sin mamma att det blir en lugn kväll... Liggandes på motorhuven tillsammans med Danny...

Smartass?


Nej nu ska jag ut en sväng och ge mina hästar lite uppmärksamhet. Lovade att hjälpa Amanda med.


Ha det gött nu.

Av Caitlin - 27 juli 2013 12:24

Hm, det är något som är fel här.


Jag är tjej, och då har jag hört att det tar extra lång tid för töser att göra sig iordning när man ska iväg på Äventyr.

I och med att vi skulle åka runt 8 imorse så var jag färdig och lovade att komma till Danny så vi möts upp där.

Var i tid och hittade fyra grabbar sovandes i soffan, bakfulla och liken på bordet talade om att de festat ganska hårt igår på efterfesten. Kul att man fick vara med era nötter!


Okej, börjar med att få liv i Danny.

Ganska svårt men ett glas iskallt vatten löste det problemet och möts av världens största leende.

" Heeeej hjärtat! Vad gör du?" säger han.

" Ehm, vi skulle ju åka till Falköping nu..." svarar jag.

" Aha.... Meeen vem kör då?"

" Ja, det skulle ju du fixa!"

" Åhfan......  Men kom och lägg dig här en stund istället!"

Nej Danny, upp och hoppa nu!!!!

Väcker Ragge, Rickard och Jim.

Samma metod!

Rekommenderar det starkt faktiskt ;)  Vatten i ansiktet... Varför kom jag inte på det innan??


Aja, NU har jag fått köra hem tre av dem så de kan duscha och göra sig iordning.

Gissa vem som kommer att köra idag, jo jag!

Grattis grabbar!

Så nu väntar jag på Danny som fått Alfons Åberg sjukan och ska bara..... dona med allting annat!

Hmm... Får la se när vi kommer iväg och det är redan kaos om vilken bil vi ska ta.

Blir nog Dodgen...


Annars då?

Jo vars. Ganska intressant kväll igår.

Vi var ute och åkte och träffa lite nytt folk så stod och snackade med en astrevlig kille rent allmänt.

Plötsligt kommer Jim fram och säger åt killen att ge fan i hans tjej.

Ursäkta?

Vad jag vet så är det över mellan oss!

Jäklar vad sur Jim blev när jag sa det och muttrade något om att han minsann inte kommer att ge sig.

Intressant...

Aja, själv försöker jag hålla ridån uppe och gå vidare med mitt liv även om det är hur svårt som helst.


Nämen nu är Danny klar! WOW! Mot cruisingen!


Ha det gött alla!

Av Caitlin - 19 juli 2013 15:43

Hmm okej, sitter och tittar på Ragge, Rickard, Danny och Jim som av någon anledning ska bygga en vedbod.

Den ska upp i Dannys trädgård.

Dessa fyra killar varav två av dem är utbildade snickare har stora problem med att få upp tre väggar och ett tak...

De började vid 11-tiden idag och har nu kommit så långt att de vet var den ska placeras i alla fall...


Jag sitter bara och skrattar åt dem medans de dumförklarar varandra, slänger verktyg till höger och vänster och ökar på promillehalten.

Hur ska detta sluta tro?

Jag vill nog inte veta riktigt...


"Äru så slut i hövvet att du inte vet skillanden på en SKRUV och en SPIK?"

"Jamen va f*n de ser ju liadana ut?!"

"Men det går inte att slå med hammaren på en skruv! Förresten äre nog din skruv... du har ju ett par lösa din dumme faen!"

" Bättre det än att ha alla hjärnceller på grönbete!"

"Ska man inte ha likadan brädor? Har hört att det blir rakare då?"


Ja, ja.

Haha igår hade vi filmkväll hela gänget.

Tog bara trettio minuter att välja film för dem!

Så blev Fast and the Furious 1-3 så får de bli 4-6 en annan dag.

Men mysigt var det och många skratt fick man åt deras kommentarer.


Annars har det inte blivit mycket gjort... Njuter av sommaren!

Släppte Risse och Sky på en veckas vila nu så de får gå och äta sig tjocka och bara njuta dem med.



Av Caitlin - 18 juli 2013 13:56

Har visst haft besök av syster hemma i lägenheten. Det var inte bara nystädat och fint utan detta låg på diskbänken....

Tack gumman <3

Av Caitlin - 15 juli 2013 16:38

Det var det, det!

Tack för dem här åren, de har varit lite upp och ner men för det mesta upp.

Men nu orkar jag inte en omgång till och det är dax att gå vidare utan dig vid min sida.

Även om jag vet att du vill.


Jag hoppas att mina känslor för dig kommer att svalna med tiden.

Att mitt hjärta inte brister varje gång vi ses och jag bara vill kasta mig i din famn.

Jag hoppas innerligt att det försvinner.


Just nu känns det som om man är sliten mitt itu ändå vet jag att detta är det rätta.


Som jag väntat mig blev det ett långt och tråkigt samtal med Jim.

Jag sa precis vad jag kände och tyckte.

Påpekade att vi kom överens förra gången om det var sista chansen och han sumpade den rejält.

Visst bad han om ursäkt och erkände sitt misstag.

Men vad blir nästa grej?


Så nu är det definitivt över mellan oss.  Hämtade alla mina saker hos han och just nu känner jag att det kommer att bli svårt då vi har våra gemensamma vänner. Svårt från min sida.

Men jag ska vara stark och hålla känslorna för mig själv, vet att Danny ställer upp med en tröstande axel när det behövs.


Jag överlevde ju i lördags!

Samma bil, samma folk, samma musik men det gick ganska bra. Vi pratar ju med varandra - även om det bara är ytligt!


Nej, nu behöver jag en långtur i skogen med min älskade häst. Ingen får mig på bättre humör än Sky när jag är ledsen.

Hoppas allt är bättre med er än med mig, men jag kommer tillbaka! :D

Av Caitlin - 10 juli 2013 14:46

Tack kloka fina Becca för din kommentar.

De vettigaste orden jag har hört på länge. :)

Hur kan du vara så smart och go?



Jaha, sitter på ett flygplan på väg till Sverige igen.

Saknaden av mina egna hästar blev för stor och ja, naturligtvis saknar jag mina vänner oxå...

Men hästarna mest ^^

Snart får man träffa Danny som lovade att hämta mig på flygplatsen :D

Haha är sjukt sugen på MAX hamburgare!

Segt som tusan är det att flyga och farbrorn bredvid mig snarkar timmerstockar big size.

Jippi!


Men det är med en stor klump i magen som man kommer hem.

Vet vad som väntar och det kommer bli jobbigt.

Tufft!

Men har verkligen inte ork att fortsätta tillsammans med honom även om jag vet att det kommer ta ett bra tag innan man kommer över honom.


Fått en hel del pepptalk av min syster via mail och självklart via Ryan.

Ryan menade att jag inte ska slösa bort mitt liv på en kille som inte förtjänar det.

Han har rätt men det är svårt när hjärtat och hjärnan säger två olika saker.

Splittrad som fasen.


And Ryan, You´re Wonderfull but You aint HIM....  I´m Sorry... I Love You as a friend and brother, nothing more for the moment


Nej nu måste jag sluta älta en massa dret och gå vidare.

Danny, dock så tvivlar jag på att öl är en så bra idé efter en 16 timmars flygresa, jetlag och allt annat som hänt....

Aja, vi har en lång bilresa framför oss att diskutera saken på... =)


Och varför tog jag inte med nått att läsa eller underhålla mig med?

Smartass Blonde!

Aja har la nån film på datorn i alla fall eller ska man börja skriva ner sina memoarer bara för tidsfördrivets skull?

Haha nej, ska bespara er det!


Två timmar kvar innan halvsvensk mark, då vi landar i Malmö...

Nej, film vare ja!


Ha det gött nu!

Av Caitlin - 9 juli 2013 02:00

Fick just ett väldigt konstigt samtal av superstjärnan Lynn.


Exalterad var hon när hon bara skrek i telefonen.

Lät ungefär så här:


Jag:

Hallå?

Lynn:

OH MY GOD OH MY GOD CAITLIIIN!!!

Jag:

Okej nu är jag döv, vad har hänt?

Lynn:

 DET ÄR HELT SJUKT! CAITIIIEEE!

Jag:

Men säg då! Gärna med små bokstäver!

Lynn:

* Ohörbart skrik *  Det är Sunny!

Jag:

Vad äre med Sunny, har det hänt nått?

Lynn:

JAA!!! Du vet att jag gnällde över hur tjock hon har blivit så fort?

Jag:

Mm jo, men proppar man i hästen 20 ton foder om dagen så brukar de bli det... Ganska naturligt!

Lynn:

Sluta påstå att jag skämmer bort henne! Hon får faktiskt bara 4 äpplen och 3 morötter om dagen! Typ! Men hallå jag har nyheter här! OH MY GOD hur faaaaen kan jag missat detta?

Jag:

Men säg nångång! Vet du vad det kostar att ringa till utlandet??

Lynn:

Äh Pappa betalar han är rik! Men frågan är om han betalar detta...

Jag:

SÄG DÅ!

Lynn:

Okej! Jo Marika ringde och sa att jag borde kolla till min häst bums för hon hade sett henne när hon rastade hundarna ikväll. Sunny hade varit orolig och vankat av och an. Oki, kastar mig i bilen och åker dit. Då ligger Sunny i hagen med sin tjockismage och flämtar som fan. Panik! Jag tror ju att hon håller på och dö så ringer veterinär och grejjer innan Marika kom.

Jag:

Shit! Hur gick det med henne?

Lynn:

Jodå, både Sunny och hennes son mår bra...

Jag:

VAD?

Lynn:

Uppenbarligen var min lilla dam gravid... Så nu är frågan vilken hingst som varit på henne! Här finns ingen på mils avstånd så anar att nån av dina är skyldiga! Var ju hos dig för 9 månader sen med henne... och hon brunstade!

Jag:

Lynn, det heter dräktig! Och hur kunde du missa att hon var det? Hur ser fölet ut då?

Lynn:

Meh hur skulle jag veta det?! Ja han är supergullig! Jättetufsiga öron och lockig man!

Jag:

Men hallå? Färg? Kroppsbyggnad? De flesta fölen har lockig man idiot!

Lynn:

Meeeh vad tråkig du är! Ta reda på vem som varit på min Sunny istället!

Jag:

Hur ska jag göra det?

Lynn:

En ledtråd! Jag tror att det är arab i honom för han sassar runt som om han ägde världen redan! Så är han typ gråaktig så det blir nog en skimmel! Och asgullig bläs har han! Och tre vita fötter!

Jag:

T.D ??

Lynn:

mmhm sen har han arabhuvudet med!

Jag:

Vi kan ju köra ett DNA-prov så du får svar.... Men fattar inte hur du kunde missa att hon var dräktig!

Lynn:

Meeeh jag trodde ju bara att hon var fet! ÅÅÅH vad ska jag döpa honom till? Han är en riktig liten cutiepaj!


Suck, vad ska man säga?

Grattis Lynn och Sunny :D

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards