notfadeaway

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2014

15/10

Av Caitlin - 15 oktober 2014 21:19

Så var det där med att hinna blogga med... Jaa...

Nu i alla fall uppkrupen i soffan framför tvn med två trötta hundar som snarkar ikapp.

De har busat med Chassita och Caprice i flera timmar så det har varit livat här idag.

Fyra galna hundar som kom på idén att bada... Usch! Blöt hund stinker verkligen! Men spolade av dem och lät dem torka i varsin nymockad box!

Grymt kanske men effektivt!


Och så fick jag lugn och ro till att jobba med unghästarna.

D-ponnyn gick till och med att tränsa idag! Stort framsteg!

Mycket jobb med den damen men hon verkar vara lugnare och mer harmonisk nu än när hon kom, tack och lov.

Hann även rida ut en sväng med Sanna och lite tjejsnack.

Ja man diskuterar mest sina pojkvänner haha..


Tagit Ultraljud på stona och alla var dräktiga =)  Shit kommer att bli full rulle här nästa sommar med en massa fölisar.

Ska verkligen bli spännande! Men är redan nu orolig! Tänk om nåt går fel då vi har två förstföderskor... Behöver nog lugnande redan nu...


Har börjat med C-kortet också=) Haha det är faktiskt skitkul att få köra lite lastbil. Ja, töntigt utan släp som min kära sambo säger men jag svarar mest att jag inte har några storhetskomplex att leva upp till!

I vilket fall så får jag beröm av min lärare och han är nöjd, så ska sätta fart med teorin så är nog detta ganska snabbt avklarat!

Hoppas jag! För det är sjukt dyrt.. Uppkörningen 1800:- teoriprov 250:- Lektionerna ska vi inte ens nämna ( 1500:-)

Som tur är fick jag låna årets teoriböcker av Jims chef =)

Körningen kan jag ju sen innan, övat mycket med den gamle skorven vi har till hästarna. Den funkar i alla fall!

Men det kommer att vara värt det!


Annars flyter allt på. Sky och Tess avancerar stort och ska tävla i helgen. Felizia försöker jag rida varannan dag likaså Casanova, Ginger blir det var tredje dag typ... Men glad att jag har stor hjälp av Sanna, Natha, Nina och Tess.

Hade aldrig hunnit annars..


Nej är mer koncentrerad på tvn här så blir ett kort inlägg!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caitlin - 13 september 2015 20:07

Stort tack till Amanda som sköter allt där hemma! Och givetvis till er andra oxå som hjälper henne. Ni är guld värda. Försöker lära mig hur en Ipad fungerar... Faktiskt! Jag hittade ju hit i alla fall :) Här väntar en vecka i Kentucky, omgive...

Av Caitlin - 28 juli 2015 22:48

Evigheter sen man skrev nåt här, fick nåt infall ikväll bara. Får väl skylla ifrån mig att det har varit extremt mycket på sista tiden helt enkelt. Utan Lynn, Amanda och Nina hade det aldrig gått! Ni är världens bästa! Och nu, tack för att ni är ...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 24 januari 2015 19:06

Syster tryckte upp datorn i knäet på mig med en mordisk blick och orden " BLOGGA!" .. Okeeej..   Hm, tack Lynn... för att du la upp bilden på Risse... Jag visste inte ens att den fanns... Vet inte om jag kan skryta med att min s.k hopphäst kan pi...

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards