notfadeaway

Alla inlägg under maj 2013

Av Caitlin - 19 maj 2013 17:22

Tråkigt väder med regn och kallt.
Men va 28 grader här igår så jösses vad mycket man drack.
Skulle bara ha druckit vatten dock...
Känns i huvudet idag men kul vare!

Åkte cabbe hela dagen, var lite bilutställning med mera sen fest på kvällen.
Och faktiskt, helt lugnt!!!

Undrar vad som är fel på pojkarna Bus.
Inte ens en enda galenskap bjöd de på så har verkligen inget att berätta.
Mer än att jag fick tala om att det inte går att grilla tre stora flintastekar på en och samma engångsgrill!!

Givetvis så lyssnade de inte på mig utan jag fick bara kommentarer om att jag inte ska vara så kinkig och se MÖJLIGA problem....
Hmmm vem fick rätt då?!
Jag såklart :D

Nä kort uppdatering idag.. blir tv resten av kvällen ;)

Av Caitlin - 15 maj 2013 20:43

Guuuud så skönt att parkera sig nere i soffan å inte göra ett dugg mer idag!

Fullt upp hela dagen kan jag säga.
Red Risse på förmiddagen efter att alla stallsysslor var gjorda.
Blev dressyr på ridbanan och vi körde hårt.
Ju mer man arbetar honom desto bättre går han och ger ALLT!
Så idag blev det mycket galoppombyten vartannat, var tredje och femte steg samt växlingar mellan kort, mellan och stor galopp.
Helt slut i armar och ben haha..
Avslutade med en halvtimmes skrittrunda i skogen.

Kommer tillbaka till stallet och kollar telefonen, bara 37 missade samtal från Danny så givetvis tror jag ju att nått har hänt.
Nej då, han ville bara att jag skulle med på lunch!!!
Okej, in till stan och luncha med lokalpuckona.
Kan säga att middagsämnet är det sista man vill tala om när man äter..
Det var allt ifrån hur man slaktar vildsvin i Detalj med doftbeskrivningar till att killarna jämförde sina värsta upplevelser av magsjuka.
Tack, jag var visst inte så hungrig idag!

Efter det så hem igen och förbereda det sista till nykomlingarna från Tyskland.
Lastbilen skulle komma mellan två och halv tre så då blire lagom innan man ska skjutsa Amanda till träningen.

Ja vid halv fyra hade den fortfarande inte dykt upp och chaufförn svarade inte telefon...
Irriterande!
Var är mina hästar?????

Aja pysslar med Ginger och Quiet sålänge.
Haha det var livsfarligt att se morsan bli ryktad men hiskeligt kul att sno alla borstar och springa iväg med.
Sen kan vi ju testa att göra djuphavsdykning i vattenhon oxå!
Men kul att hon verkar piggare och om allt håller i sig så ska vi släppa ihop henne med en kompis sto och föl på bete så de små kan busa hela sommaren:)

Vid fem kom lastbilen och den sena amkomsten berodde på nån trafikolycka.
Okej då.. hör av dig så man vet åtminstone!

Vi lastar av fyra trötta men glada unghästar som snabbt finner sig tillrätta.

Jösses så vackra de är!!!

Främst Donna, svart som natten och en riktigt elegant dam. Hannoveranare på tre år med toppstam. Kommer bli en fröjd att rida till henne.

Sen har vi ju Zydeco, mörkfux med stjärn, två år och hingst. Lite ponny och unghäst över honom fortfarande men han kommer nog att växa till sig.

Schalima, en två årig skimmel med grå man och svans. Redan nu långt över 1,60 men sjukt lugn faktiskt.

Cezanne, mbrun hingst med två vita strumpor bak. Riktigt kraftig och ståtlig treåring.

Alla är superfina så kommer bli kul att se dem utvecklas


När de var installade och alla papper klara så tog jag och Natha en tur me Palle & Antonia. De två spanjorerna. Även Tess hängde med överlycklig för att hon fick rida T.D
Tänkte rida ner till sjön men när vi kom dit så var det fullt av folk där. Hmm 10 lyriska barn och en unghäst samt en showhäst som älskar att visa upp sig är inte den ultimata kombinationen så blev en skogarunda istället.

Ja sen har jag vart hemmafru och städat hos Jim.

Han kommer hem när som helst så vi skulle lyxa till det med att äta ute ikväll.
Bara vi två.... hmmm får väl se hur det går...
Brukar alltid komma med minst två personer till haha.
Att vara ensam med Jim är ganska svårt.
Jag klagar inte, älskar de andra jättemycket men ibland vill man bara vara själva:)

Nä nu kom det en Bonneville här:D

Av Caitlin - 14 maj 2013 19:08

Härligt att se en liten fölis utforska sin omgivning måste jag säga.
Sitter och tittar på Ginger och Quiet som betar i gräset. Så rofyllt!

Så glad att Q.R är bättre för varje dag och att hon överlevde.

Idag blev det en långtur med Risse. Var evigheter sedan!
Natha hängde med på Silver så blev en hel del prat och vi lyckades undvika de värsta regnskurarna.

Amanda tränar hårt med Sky och jag är stolt över dem båda. Men det känns knas att se sin underbara häst ridas av någon annan. Men synd att hon inte får tävlas så bara bra att Amanda gör det:) och kan medge att jag är impad över hur bra och duktig min syster är med ridningen...

Just nu så sitter jag ute med en cigg och väntar på Danny som bara skulle fixa ett nytt däck på bilen....
För två timmar sen!

Jag menar.... det tar max 10 min att byta ett däck, speciellt om man är bilmekaniker och f.d däckmontör.. Sega karl!

Men lovade att hänga med honom och kolla på nån bil som var till salu.

Hmm ja kort inlägg idag men men... imorgon kommer det fyra hästar från Tyskland så blir kul med lite nytt!

Av Caitlin - 10 maj 2013 19:11


Oj jösses!

Kan man slappna av nu?


Sitter med datorn i knäet, har en öl öppnad, musiken är på, det är fredag, karln skruvar ihop bilen och det är som vanligt.

Nej, det enda jag tänker på är min älskade Ginger och hennes Quiet Riot...


Vad skulle jag göra OM jag förlorat Ginger?

Fy fan vad nära det var så beslutet att inte ta några fler föl på henne hänger över mig direkt. Vilket är synd, Risse är underbar och jag vet att Q.R kommer att bli det med. Men jag vill inte riskera mitt stos liv.

Men nu ska vi tänka positivt!


Min Ginger mår bra, hennes vackra stoföl mår bättre! :D

Men det enda jag kan tänka på är att jag vill vara i stallet och se så de mår bra!

GAAASCH släpp det där nu!!!


Okej!


Hmm ja Amanda berättade ju allt om fölis så då slapp jag det!

Nej vi skulle släppa det!


Ikväll blire att ut och åka, däremot fick vi lämna tanken på cabbe idag! Regnet hänger över som dystert skitväder och igår var det åska till och med!

Väntar på att det ska bli några grader varmare på natten så kan större delen av hästarna släppas i sommarhagen och få vara ute på nätterna med.

Hatar folk som stallar in dem och kräks på mig själv över att jag inte vill att Sky som är jättekänslig går ute om det inte är jättevarmt på nätterna.

Men hon är ju ett Fullblod så vi skyller på det :)


Nej nu ska jag vara social med Emma, Ragges lillasyrra som inte tycker att det var kul att kolla på fyra killar som byter kylare på en Cheva... :)


Trevlig helg!

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards