notfadeaway

Alla inlägg under oktober 2014

Av Caitlin - 24 oktober 2014 22:31

Så gött med fredag!
Denna veckan har verkligen varit kaos!
Jim fast i Norge då hans lastbil gick sönder, så gissa om han var minst sagt förbannad.. Stackarn!
Sen har jag varit så orolig för Amanda och egentligen bara varit startberedd på att åka och hämta henne i England.
Samtidigt som 10 personer har hört av sig om stallplatser..
Finns det inga andra stall i närheten eller?!
"Joo men inte med era fördelar..."
Okeej..
Och så har jag kollat alla hagar och så, så de är okej.
Sven har harvat ridhuset och ridbanorna är nästintill översvämnade av regn..
Slängt en massa trasiga (olagbara) täcken och sånt..
Samt packat upp det sista och fått ordning i huset.

Igår så kom det en glad överraskning men blev förvånad till max när en stor lastbil dyker upp och en glad Amanda hoppar ur den.
Inte ens ett hej får man utan hon springer i illfart och slår armarna om Felizia..
Chauffören hälsar och ser fundersam ut.
"Driftig tös det där.. Hon ringde själv och frågade om jag kunde ta med henne och hästen till Sverige!"
"Hmm inte förvånad!!" Svarar jag.
" jasså? Men hon förklarade läget så jag lät hästen åka med gratis.. Tyckte så synd om na!"
Jaha.. Min syster ordnar gratis transport till Star, meen hon kunde la ha skickat ett mess och förvarnat?!

"Surprice!!! Nu skiter jag i rövhålet till far och hans nya fina familj!"
Skönt att ha henne hemma i alla fall:)

Star verkar trivas i alla fall och han är nu boss i hagen och håller ordning där :) Amanda är överlycklig och jaa... Jag har inte en aning hur det blir nu.
Men hon ska bo hos Jim & Tess mamma i alla fall. Skönt att det löste sig!
Peter verkar inte bry sig men han ringde till mig och frågade om de kommit fram som de skulle iaf..
Amanda vägrar att snacka med honom och enda fördelen med England var att hon fick Star..

Annars så är det som vanligt här.
Tess och Sky är riktigt framgångsrika och fantastiska ihop.
Ginger surar som vanligt medan Risse är en ängel.
Lägger mest tid på unghästarna nu. Tre som håller på att ridas in och så har vi yrvädret Q.R
Löshoppning är det roligaste som finns! Efter vattenpölar! Blivande terränghäst?

Ikväll ligger man nerbäddad i soffan med vovvarna. Väntar på att Jim ska komma hem.
Usch, gillar inte när det är mörkt och kallt hela tiden!!

Nej, ska kolla klart på filmen och ladda för en riktigt lång och go sovmorgon! :)

Av Caitlin - 15 oktober 2014 21:19

Så var det där med att hinna blogga med... Jaa...

Nu i alla fall uppkrupen i soffan framför tvn med två trötta hundar som snarkar ikapp.

De har busat med Chassita och Caprice i flera timmar så det har varit livat här idag.

Fyra galna hundar som kom på idén att bada... Usch! Blöt hund stinker verkligen! Men spolade av dem och lät dem torka i varsin nymockad box!

Grymt kanske men effektivt!


Och så fick jag lugn och ro till att jobba med unghästarna.

D-ponnyn gick till och med att tränsa idag! Stort framsteg!

Mycket jobb med den damen men hon verkar vara lugnare och mer harmonisk nu än när hon kom, tack och lov.

Hann även rida ut en sväng med Sanna och lite tjejsnack.

Ja man diskuterar mest sina pojkvänner haha..


Tagit Ultraljud på stona och alla var dräktiga =)  Shit kommer att bli full rulle här nästa sommar med en massa fölisar.

Ska verkligen bli spännande! Men är redan nu orolig! Tänk om nåt går fel då vi har två förstföderskor... Behöver nog lugnande redan nu...


Har börjat med C-kortet också=) Haha det är faktiskt skitkul att få köra lite lastbil. Ja, töntigt utan släp som min kära sambo säger men jag svarar mest att jag inte har några storhetskomplex att leva upp till!

I vilket fall så får jag beröm av min lärare och han är nöjd, så ska sätta fart med teorin så är nog detta ganska snabbt avklarat!

Hoppas jag! För det är sjukt dyrt.. Uppkörningen 1800:- teoriprov 250:- Lektionerna ska vi inte ens nämna ( 1500:-)

Som tur är fick jag låna årets teoriböcker av Jims chef =)

Körningen kan jag ju sen innan, övat mycket med den gamle skorven vi har till hästarna. Den funkar i alla fall!

Men det kommer att vara värt det!


Annars flyter allt på. Sky och Tess avancerar stort och ska tävla i helgen. Felizia försöker jag rida varannan dag likaså Casanova, Ginger blir det var tredje dag typ... Men glad att jag har stor hjälp av Sanna, Natha, Nina och Tess.

Hade aldrig hunnit annars..


Nej är mer koncentrerad på tvn här så blir ett kort inlägg!



Av Caitlin - 7 oktober 2014 15:24

Huuuja kallt och regnigt idag! Känns verkligen som att NU är det höst!
Tur att man kan gosa in händerna under en varm hästman!

Och kors i taket! T.D har behållt sitt täcke på hela dagen idag!! :)

Jaha, Jim blev glad över sin present i alla fall. Han har alltid sagt att han vill åka till London och gå på vaxmuseumet så jag snackade med resten av gänget och bokade resan. Så på fredag morgon flyger vi över till England och hälsar på Amanda!
Två flugor i en smäll :)
De bor ju bara en timme från London och så vill jag se hästarna.

Hm, jag och Sanna funderar på om vi är helt galna som tar med dårarna utomlands.. Men ser verkligen framemot det! Så nästan hela gänget åker ( Sanna, Rickard, Ragge, jag, Jim, Micke och såklart Nicke).

Nu idag så har jag tagit en sväng på Casanova, en helt annan häst nu än när han kom. Bra jobbat Manda!
Tess rider både Sky och Felizia åt dig och det går superbra :)

Är fortfarande sliten efter helgen, var och såg en spelning och fick nästan hjärtattack när Jim frågar om jag vill dansa! Okej.. Sup karln kanonfull så dansar han och gör det bra!. Mäkta förvånad!
Men vi hade jättekul allihopa :)

Sanna och jag ska pälsa på oss och hästarna och ta en tur nu strax. Ha de gött i kylan

Av Caitlin - 2 oktober 2014 13:06

Precis hemkommen från stan, har fixat en tårta till Jim som fyller år imorgon och fixat lite inför helgen.

Kan inte avslöja hans present här men jag tror att han kommer gilla den =)


Grattis Amanda till nya hästen! Hoppas att det kommer bli roligare för dig nu! Han är ju hiskeligt söt i alla fall;)


Har verkligen inte så mycket alls att skriva idag så blir en attans kort uppdatering!

Ska ut med Tess, Nina och Natha på en ridtur strax, så vi får se vilket humör Ginger är på idag ^^


Näe Kram på er!

Av Caitlin - 1 oktober 2014 18:59

Vilken stenkoll jag har!

Har gått runt hela dagen och varit överlycklig för att det äntligen är torsdag och då kommer Jim hem...

Tack Sanna för påminnelsen om att det bara är onsdag...

Men redan Oktober... Jisses vad tiden går fort nu... Känns som att det var Juli förra veckan!

Fast ska inte klaga, det har varit jättefint väder idag, lite blåsigt men ändå.

Tråkigt bara att nu är klockan 19.oo och det är mörkt ute!

Deprimerande om nått.


Ja, ja... fin höst i alla fall så man ska väl inte klaga alls!

Det är lite tomt hemma utan Amanda, faktiskt!

Ingen galning som far runt och är överallt ^^

Hon ringde igår och bara skrek i telefonen haha.

Clydesdale-hästar... Aaaawh inte riktigt vad hon hade räknat med kanske men varför inte...

Jag är inte förvånad när det gäller Peter, bara över att han bytt koncept från försäljning till uppfödning.


Fick rida Chantelle idag. Oh Jösses är enda kommentaren jag kan framställa.

Vilken häst!

Sån stor skillnad från när hon kom och nu.

Nina har gjort ett fantastiskt jobb med henne.

Så lätt och lyhörd medan hästen bara svävar fram och gör varenda moment perfekt.

Nina ska tävla henne på lördag så åker nog med och tittar mest för att jag är nyfiken.


Med D-ponnyn börjar det att gå framåt. Idag fick jag i alla fall sätta på henne en grimma utan att hon fick panik.

Hennes ägare var här igår och flickan medgav att ponnyn verkar lugnare.

Absolut!

Lät henne rida Antonia och gav henne lite råd och tips. De verkar funka bra ihop och tjejen gör som man säger direkt.

Men tror att det är nyttigt för henne att rida en mer välutbildad häst än en ren och skär unghäst.

Så vi bestämde att hon får rida Antonia ett tag franöver och även hjälpa till med hästarna och deras skötsel.

Välkommet kan jag lova =)

Och så lär hon sig mer än vad en ridskola kan erbjuda.


Annars då?

Jovars, har varit extra duktig och försett alla bilar med lite extra glykol i kylarn så att de inte fryser nu när det börjar bli kallt.

Tvättade av  Cadillacen med då den såg förjävlig ut, mer som en offroad bil än en vanlig typ^^

Hm, första gången jag tvättar den i min ägo.. ILLA!

Buicken har fått ett nytt hem på logen tillsammans med Bonnevillen och Impalan som är nu inställda för vintern.

Ingen mer Cabbe i år...

Kan nog vara lika bra så vi slipper lugninflammationer hela högen... =)

Så i vinter blire Bel Air och Cadillac.

Jim skulle fixa vinterdäck till dem oxå =)

Men har inte bestämt mig angående lackeringen ännu... det är sjukt fult med en blå dörr på en vit bil ^^

Stör mig som fan på det!

Men då kommer den stå stilla ett tag, och de andra rullar ju inte på vintern... Vi behöver minst två bilar som fungerar nämligen...

Sen måste jag ju bestämma mig för en färg...

Nej, Amanda den kommer inte bli rosa!!!!!!!!!!!!!!!!!

Andra förslag?


Nej nu ska jag ut och ge hästarna kvällsmat!

Ha de gött på er!

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards