notfadeaway

Alla inlägg under februari 2014

Av Caitlin - 23 februari 2014 17:35

Hmm varför sitter vi å kollar på OS? Snälla älskade pojkar, ni har Aldrig varit intresserade av sport så vadan detta intresse?
" men nu kan vi mobba alla hockeyfjoller ju! Kassa Sverige att inte göra ett enda mål" säger Ragge med ett hånskratt.
" Vi borde lära dem ett och annat om hålvana!" Skjuter Jim in.
" Sicka nollor, vad fan ska silver vara bra för?" Tycker Rickard efter Ragges obscena kommentar ang. Jims hålvanor...

Personligen tycker jag att Silver inte alls är fy skam men roade mig med att gosa med vovvarna istället ;)

Mest tagit det lugnt i helgen faktiskt, varit i stallet och garaget bara så har egentligen inget att berätta.

Aja får väl stå ut med avslutningen nu, kan ju käka upp grabbarnas chips hehe.

Av Caitlin - 20 februari 2014 13:51

Det kanske är dax nu?

Att göra det offentligt, öppet och se till att det alltid finns kvar.

Har funderat sen dagen det hände på att offentliggöra min väns sista ord till mig innan han körde ihjäl sig.


Utåt sett anade ingen, inte ens vi, hans närmaste vänner.

Vi förstod att någonting var fel, men att det kunde vara så hemskt fel ?

Nej, omöjligt.


Att vi hade förlorat dig förr eller senare är ett faktum som inte går att komma ifrån.

Men att du inte kom till oss, och berättade.

Så  vi hade kunnat vara mer stöttande och visat vad du betyder för oss.


Du lämnade brev till oss. Ett var. Personligt och skrivet av dig.  Ett brev vars förklaring både finns där och inte...

Vi kommer alltid att sakna dig och ingenting är som förr utan dig.   



" Caitlin, min käraste och älskade vän.

Detta är mina ord till dig, bär dem med dig för alltid.


Jag är så ledsen att jag inte haft styrkan att kunna berätta det här för dig.

Tyvärr kan jag inte heller stötta dig när du läser det här men jag vet att Jim finns hos dig tillsammans med de andra.  Ni är starka tillsammans och underbara vänner.


Du kommer inte att kunna se, röra eller höra mig mera.

Men jag kommer Alltid att finnas vid din sida.

Oavsett om du tror det eller inte.

Du frågade mig vad som var fel massa gånger.

Jag hatar mig själv för att jag ljög för dig alla gångerna.  Förlåt!

Men jag orkade inte se dina tårar mer.

Jag ville att du skulle förbli den glada och den goa tjejen jag känner.

Sorgen över att lämna dig är stor. Saknaden är större. Skammen är störst.

Jag älskar dig innerligt min fina vän.

Förr eller senare så kommer det att bli tvunget.

Jag hoppas att mitt val kommer att underlätta dina minnen

Men gör mig en stor tjänst, hjärtat!

Förlåt mig, för min svaghet och mitt ego.


Jag vet att jag lämnar er, men ni har varandra.

Det är en lättnad.

Ni kommer klara er fint utan mig.


Frågan "Varför?" kommer att ställas.

Svaret är att jag klarar inte av min smärta som är med mig alla timmar på dygnet.

Beskedet att det inte finns någon bot och ett max antal månder kvar var som den största smäll jag fått.

Vetskapen om att varje dag så dör en bit inom mig, sakta sakta. Till slut skulle maskiner hålla mig i liv till ingen nytta. Jag skulle tyna bort långsamt och smärtsamt.

Framför ögonen på er, att se er ledsna och nere klarar jag inte.

Det är därför det är bäst såhär.

Ett val jag har funderat på sen första stund och gått igenom om och om igen.

Du är en av dem som gjorde mitt liv värt att leva.

Låt det nu få avslutas som jag vill. Sjukdomen ska inte vinna.


Jag vill säga farväl medan jag minns dig som min vackra glada Caitlin.


Jag vill bara att ni minns mig för den jag var, inget annat.

Lova det!


Du gav mig din vänskap, din kärlek och din tillit.

Jag vill ge dig allt jag har, dessvärre är det inte mycket men du vet var nycklarna till Buicken finns och min kärlek kommer alltid att finnas kvar.

Våra stunder tillsammans är det jag kommer tänka på de sista sekundrarna.

Hur lycklig jag är som har din vänskap.


Vi kommer att ses igen min älskade vän.

Även om det dröjer ett tag, men se inte detta som ett farväl utan som ett "på återseende"

Jag kommer aldrig att glömma dig!

Din Danny. "


Vila i Frid min  älskade vän.

Av Caitlin - 15 februari 2014 22:33

Grattis Sky på födelsedagen =) 

Har skämt bort henne extra mycket med morötter och äpplen idag kan jag lova!


Ja det är väl det jag har att skriva just nu. Jobbar med världens dunderförkylning, försöker verkligen bli av med den men nej då den ville sig inte...


Aja vi lever här nere igen! Firar att snän smälter i alla fall haha!

Kram på er

5/2

Av Caitlin - 5 februari 2014 11:54

Ska man skratta eller gråta?

Typ den vanligaste frågan i mitt liv just nu.

Fick brev från tingsätten idag ang. rättegången.

Straffet för misshandel, hot med mera är rent av skrattretande.

8 månader!

Åtta ynka månader innan han släpps fri igen.

Det är så att man vill gråta över det svenska rättsystemet.

Ja, ja... Han kommer ut och hittar nästa offer...

Det blir ännu en anmälan kanske..

Samma visa om och om igen...


Nej vi kan ju diskutera något roligare istället!

Ska bara komma på vad.


Just nu väntar jag på att Jim ska komma hem.

Evigt väntande haha.

Näe men vi ska in till stan och köka, det ska bli fint det haha.


Iförmiddags så pysslade jag med det lilla yrvädret Q.R

Hon börjar faktiskt gå riktigt bra i grimma och grimskaft samt väldigt uppmärksammad på min röst.

Skönt det att hon är lättlärd.

Vi lekte lite genom att gå över några bommar på marken.

( bra träning så de lär sig att lyfta på benen )

Men de rödvita var livsfarliga men alla andra färger gick bra...

Hmm okej...

Hon gillar väl inte rött helt enkelt...

Ja sen lite träning med att stå stilla och vänta medans den som håller i henne öppnar grindar, boxdörrar och annat.

Hatar hästar som bara ska rusa ut!

Bland det värsta jag vet faktiskt, mest på grund av att det så lätt händer en olycka.

Men det gick bra idag, och när jag släppte ut henne hann jag till och med ta bort grimskaftet innan hon for iväg som en vettvilling.

Tänk att  min bebis fyller 9 månader nu =)

Vad tiden går...  =)


Näe imörrn blire upp tidigt och fara te Stockholm och kryssningen!

Ska bli skoj faktiskt så Skepp o´hoj på er!

2/2

Av Caitlin - 2 februari 2014 12:49

Vaknade nyss helt lost av att Ragge väcker mig och Jim.

" Caitlin vet du vad?" säger han jätteglatt.

" Näeeeee..." svarar jag med Jim mumlar att Ragge borde dra till ett varmare ställe som börjar på H.

" Upp och hoppa! Jag är sjukt uttråkad...."


Tack för den, jag menar vi kom hem halv åtta imorse efter en kanonkväll... Så parkerade mig i soffan med Ragge och datorn nu. Får väl vara sällskapsdam åt han då :)


Oj hade vi kul igår eller? Hmm med tanke på att man inte blivit bakis ännu så antar jag det haha...

Var på en kanonfest med massa roligt folk, synd bara att det ska vara så kallt ute att man fryser ihjäl så fort man lämnar lokalen.

Aja, lyckades stoppa världens slagsmål i alla fall.

Kom fram en kille och började klänga som fan på mig, jag sa att jag inte var intresserad av honom men han gav sig inte.

Jag fick inte ens gå på toaletten ifred.

Så till slut röt jag till att han skulle lämna mig ifred och fick till svar att jag bara skulle tacka och ta emot som de andra hororna.

Detta skriker killen högt och tydligt och hela lokalen blir tyst.

Jag behöver inte vänta länge förrän Jim kommer fram.

"Vad kallade du min tjej?" vrålar han förbannat och tänker försvara mig.


Den här killens kompisar kommer genast fram till oss och ber om ursäkt för honom, beklagar att han alltid blir sån när han är full.

Jim godtar inte detta och tänker ge killen en omgång.

På något sätt och med hjälp av Ragge lyckas vi lugna Jim i alla fall och den andra killen förs ut.

PHU!

Jim lämnade inte min sida resten av kvällen förutom när jag dansade med Ragge och Rickard...

Så vi hade en jättekul kväll.


Men när vi skulle åka hem så hade killarna hittat varsin fjotisbrud att ta med hem.

Rickard, Anton och Kevin däckar så fort Dodgen hoppar igång så de sover med dessa töser i knäet.

Jösses, dessa töser...

" Åh vi åker raggarbil GAAAAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSSSSSSHHHH!!!!!!!!!!!!" fram med kameran och tar bilder på sig själva att lägga ut på fb.

När en av dem berättar glatt med en Smirnoff i handen att hon är endast 14 år gammal så tvärnitar Olle Dodgen.

Jim vänder sig om och stirrar på dem.

" Och ni bor var?"

" Det säger vi inte!"

" Okej, då kör vi er till närmsta busshållsplats och släpper av er där! För inga minderåriga i min bil!" skjuter Ragge in.

" Vaddå? Ska ni bara dumpa oss?" Säger den ena.

" Ja ni talar ju inte om vart ni bor så vad ska vi göra? Ni behöver ändå inte tro att ni får ligga då de där sover som stockar!" säger Jim lugnt.

" Men vi har inga busskort!" tjuter den andra ganska upprört.

" Tråkigt då!" mumlar Jim.

Tjejerna diskuterar och ber oss skjutsa dem till en gata där vi släpper av dem.


Herregud, fjorton år gamla ingen av dem såg ut att vara så unga men tycker nästan det är sorgligt att deras föräldrar inte har en blekaste om vad de hittar på eller hur de uppför sig.

Fulla och lättfotade.

Har inget emot yngre folk alls, men det finns gränser och när det blir olagligt så går gränsen.

Hade de uppfört sig mer vuxet hade de fått åka med, självklart men vissa kommentarer säger det mesta om folk.


Haha Kevin vaknade.

"Vars tog flickera vägen?"

Vi berättar deras ålder och vad som skett.

"Sicken tur att vi vart av med dem! Jäkla småbrudar, gick ju inte att bli av med dem ens!"  Han ler och öppnar en öl till.

Dessa grabbar.


Hmm snygg bild du fixade Ragge.... Oj oj oj vågar jag ens visa den?

Aja, vi bjuder på detta...

 

Jag och min Norrlands haha!


Just ja, Jim hade ju en överraskning åt mig i fredags.

Han kommer hem med en stor bukett rosor och ett kort.

Hmm, vad fasen har karln gjort nu när han kommer med blommor??????????

Jag:  " Jaha vad har du nu hittat på?"

Jim " Vaddå? Hallå jag läser din blogg! Du nämnde nått om att du ville ha lite röda rosor så då ordnade jag det!"

Haha okej.

Tillsammans med kortet ligger det två biljetter till Wheels Kryssningen på Cinderella som går på torsdag!

Åh vad jag vill åka!

Tack älskling du är underbar <3

 


Nej nu frukost!


Kram på er!

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards