notfadeaway

Alla inlägg under juni 2014

Av Caitlin - 30 juni 2014 20:32

Gården var... Awesome!

Visst behövs det lite renovering och några brädor här och där men inte så illa som vi faktiskt trodde.

Tur att man känner en snickare eller hur Ragge?

Lite dåligt med bete, men han som ägde den sa att hans granne hade gott om hagar som han kanske kunde låta hästarna beta av lite på - om det var okej att de delade dem med en flock kossa mu.

Ridbanan var stor och fin, men helt igenvuxen.

Stallet stort och rymligt men sadelkammaren i minsta laget.

Jag försöker verkligen vara kritisk här nu.

En ommålning och lagning av tre boxar samt lite fräschare galler så tror jag faktiskt att det kunde bli perfekt.

Möjlighet att skärma av en del av trädgården och låta den bli rasthage/sjukhage finns.

Sen tror jag vi får hyra Jims mamma att fixa rabatterna med mera... ^^

Jim hade väl några klagomål på garaget men han gillade takhöjden så att han kunde sätta in en lyft haha.

Vet inte hur många år han velat ha det!

Boningshuset.

Tidigt 1900-tal med förhöjt tak, inredning sen 70-talet så allt var typ i brunt.

Stora sovrum, nyrenoverat badrum med bubbelkar ^^ I Want It!

Men 70-talet som ringde och ville ha tillbaka sina tapeter, möbler och elledningar....

BLÄ!

Men det går ju alltid att renovera!

Jag vill ha svartvittrutigt köksgolv!!!!

Jim bara: " Det får du bestämma själv, köket är DIN avdelning kvinna!"

Sen behövs det rörmokare och lite sånt.

Det var i lite sämre skick än vi trodde men ägarn sa att han är villig att gå ner i pris och kan tänka sig att traktorn ingår i priset haha.

Fanns en jättefin hundgård oxå=)

Full av dreverhundar som gubben hade till jakt :)

Jättesöta!


Men som sagt, vi får ha lite is i magen även om vi är sugna bägge två!

Gillar läget som fasen, vi slipper flytta långt ifrån vänner och familjen.

Det finns plats för idiot... ehm grabbarna att övernatta när som.


Ja annars har jag kollat in lägerdeltagarna idag. Blandad skara men de ser ut att kunna komma långt =)

Suck, Amanda satte på Risse en rosa grimma imorse då han förstörde sin igår...

Min stackars lilla häst.

Hela hans manlighet åt skogen.

Så får väl åka in och skaffa lite nya grimmor imorgon.

Hur tusan kunde hon hitta den ENDA rosa grimman i hans storlek (XF)

Antagligen för att retas...


Inte lika arg idag i alla fall! Men brukar lugna mig snabbt.

Tänker inte nämna planeringen för mamma eller Peter i alla fall.

Jag är faktiskt vuxen och kan besluta själv.

Något vidare stöd får man inte ändå så...

Kommer att förvarna dem när vi bestämt oss.

Såna fall drar vi igång gårdsköpet till hösten.

Lite osäkert om vi får låna för banken och sen ska jag kolla om man kan få nån hjälp med att starta eget.

Jims farbror har lovat att hjälpa oss och tycker att det är en bra idé och han har ju haft sin gård hela livet plus ett åkeri i 45 år så han vet ju lite vad de handlar om :)


Ja, en liten uppdatering i alla fall!

Av Caitlin - 29 juni 2014 20:00

God Morgon!  Sabbad dygnsrytm de luxe här jaa...

Aja får väl skylla mig själv när man ska ut och härja på nätterna, kommer på vid 3-tiden att det står ett antal hästar och väntar på att få komma ut ur sina boxar om några timmar.

Så blir avsläppt hemma på gården vid strax innan halv sju, medan grabbarna åker hem och sover så tar jag hand om djuren.

Inga problem alls.

Ser verkligen framemot att få totaldäcka på soffan snart...


Precis klar när två bilar kommer och jag försöker minnas om det skulle komma köpare eller liknande idag men nej.

Hepp, fem flickor ska på ridläger hos oss nästa vecka.

Bra att man får info om det.

Är så förbannad på Peter och mamma nu att jag kokar inombords och har gjort hela dagen.

De visste om detta och drar utomlands, lägger ansvaret på mig, Amanda och Nina.

Jag och Amanda hade ju sagt åt dem att vi inte kommer vara hemma denna veckan som kommer. Nina har semester och ska till Turkiet imorgon.

IDIOTER!

Vi har inte planerat, eller förberett någonting alls så står ganska handfallna allihopa.

Anar att Amanda berättar mer i sin blogg!


Tusen Tack till Natha och Nina som alltid ställer upp i alla fall!

Älskar er! <3


I vilket fall, inte första gången det händer något liknande och antagligen inte sista heller.

Så oansvarigt av dem!

Nu har de lagt ansvaret på stackars Amanda som är 17  år gammal!

Jag vet att hon klarar det - men ändå!

Är i valet och kvalet om jag ska stanna hemma och hjälpa min syster ( eller ja det kommer jag att göra!) men är ganska arg över att missa årets bästa händelse på grund av idiotiska vuxna som inte kan ta sitt ansvar.

GAAASCH SUCK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Okej, kommer hem till Jim och han undrar vad som står på.

Berättar allting och han håller med mig om att det är förjävligt.

Säger på skoj att jag har god lust att ta mina hästar och flytta dem därifrån så man slipper det här!

Jim undrar varför jag inte gjort det tidigare...

Hallå, jag skojade... Eller?

Problemet är att jag har två dräktiga ston, en hingst och en unghäst.

Fyra hästar som kommer att bli sex om ett år.

Sjukt dyrt att hysa stall till dem, sen är det inte garanterat att de ens kan hamna i samma stall och då blir det ett jäkla farande.

Nästa problem... Min inkomst baseras på att jag rider Peters hästar.

Lämnar jag gården, får jag inte mer betalt för mitt arbete.

Har då varken råd med hyra, hästar eller mat.

Och vi klarar inte 4 stora ridhästar på en lön!


Jim och jag diskuterar detta länge kan jag lova.

Hans förslag är att jag själv ska ta emot hästar för inridning och därigenom få en inkomst.

Det funkar ju för Peter.

Ja, men han har en superfin gård, ett kapital och ett etablerat kontaktnät.

" Förlorar han dig, så tror jag att folk vill ha hästar från dig istället... det är DU som gör jobbet med dem"

Sant, men då är vi tillbaka på Problem ett.

Åh, jag älskar min förstående pojkvän som ser de enkla lösningarna............


" Vi får väl köpa en gård då!" säger han som om det är som att handla ett knippe bananer på ICA.

Sorry? Jag hörde inte... En vaddå?

Hur ska vi hitta en i närheten?

Vart ska vi få pengar i från hade du tänkt?


Jim är mannen med lösningar och lite för stora drömmar.

Men när han visar mig en gård till salu på andra sidan stan som faktiskt inte kostar 45 miljoner så funderar jag allt mer.

Boningshuset är stort, ungefär som där vi bor nu men i lite sämre skick.

Ett stall med plats för 10 hästar + bete

Och ett stort garage fanns där oxå!

Kanske inte är en så dum idé.

Vi ska åka och titta på den imorgon i alla fall.

Jims farbror kände de som ville sälja den nämligen.

Bra med småstäder där alla känner alla...


Aja, men vi ska tänka på detta även om tanken funnits där länge.

Inte första gången vi snackar om vår framtid...

Det som hände idag, fick mig bara så jäkla förbannad att jag är trött på att tas för given alla gånger.


Suck, nej nu ska jag och Cadillacen åka och hämta Pizza!

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards