notfadeaway

Direktlänk till inlägg 7 november 2014

7/11

Av Caitlin - 7 november 2014 14:55

Ja vad ska man säga...

Tackar för hälsningen grabbar...

Lite förvånad över att ni som är världens otekniska gäng lyckades få upp inlägg på både min och Amandas blogg! =)

Men, jag kommer aldrig att sluta förvånas över er!


Nu har jag lurat syrran att ta stallet ikväll! Haha, eller ja... mutat är kanske rätt ord!

Så kan säga att en dusch och en öl smakade väldigt gott kan jag lova!

Som vanligt så väntar jag på grabbarna, de skulle bara fixa EN SNABB GREJ genom att hämta något inne i stan...

Ragge och Jim for iväg för tre timmar sen... HMM!

Men jag klagar inte. Lugnt och skönt! En stund till...


Löshoppade Q.R igår och ja, vad ska man säga... den hästen är en fenomenal hoppare. Sveper över hindren som är nästan lika höga som henne själv utan problem. Man blir liite sugen på att börja tävla med henne sen!

Idag så prövade vi tömkörning och att ha en sele på sig.

Inga problem alls, hästen reagerar som om hon inte gjort annat. Nina ledde henne några varv medan jag gick bakom i tömmarna.

Hon fattade direkt vad det handlade om och var superduktig så blev några extra morötter!


Idag kommer Lynn hit och ska stanna här ett tag, så även om det är lite tråkiga omständigheter så ska det bli kul att träffa henne igen.

Hon ringde igår och storgrät.

Först gör hennes kille slut, slänger ut henne ur deras lägenhet och hon åker hem till sina föräldrar.

Storbråk mellan Lynn och Tony nu kan jag säga..

Men nu är Lynn på väg tillsammans med Sunny & Chagall, fölet som Sunny fick och som vi tror att T.D är pappa till.

Jösses känns som igår hon ringde och berättade att Sunny fått ett hingstföl.. Men han är påbörjad inridning nu.


Inte världens roligaste nyheter där kanske.

Annars är allt som vanligt här.

Man går mest och drönar i stallet på veckorna och bara njuter.

Fick ju en resa till Norge och hämta två hästar som pappa skickade.

Tur att jag klarade C-kortet i alla fall =)

Så nu ska de få lugna pensionärsdagar utan massa skrikande folk som ska vara på och klappa och dona med dem ständigt.

Men jag är lite nojjig över att ha pappas två absoluta främsta stjärnhästar här... Han dödar mig om det händer dem nåt!

Amanda är överkär i Toreador, en stor och ståtlig fux och hon tjatar konstant om att få rida honom.

Hmm... En ren och skär galopphäst som bara har en växel ( full fart) och en heltokig Amanda.. Jag tvivlar på den kombon, men visst. De ska bara få känna sig mer hemmastadda här först.


Frågan är vad man ska käka ikväll?  Och hur jag ska få Jim & Ragge att åka och handla.. Man får verkligen släpa in de där två i mataffärer, det värsta de vet är allt som har med handlande att göra, med undantag för bilmarknader!

Sjukt, det går knappt att få in dem på ICA men de kan stå och syna en rostig bildel i tre timmar...

Kommer aldrig att begripa det där.


Nej, men kolla.  Nu kommer Lynn!

Ha en bra helg och ha de så gott!

Kram.


P.S Becka,  Så tråkigt att höra om Jocer och dig, men det är ditt beslut och gör det som känns bäst för dig. För det vet bara du! Jag tänker på er båda och beundrar dig verkligen. Som du har kämpat och jobbat för att nå dina mål. Men ni kanske bara behöver en rejäl paus? Jag hoppas att du kommer igång med ridningen på annat håll snart! Stor kram på dig och jag måste verkligen säga att jag tycker du är oerhört klok och intelligent, mogen som kan ta sådana stora beslut och göra det som känns rätt även om det är extremt svårt!

Jag försökte kommentera din blogg men kommentarerna gick nog aldrig fram :/  Stor varm kram på dig i alla fall!

 
 
Ingen bild

Becca

12 november 2014 21:37

AAAH! SHIT! Skolan har varit en jävla pain in the f*cking ass! Har inte hunnit kommentera! Dåligt samvete nu...
Men här är jag ju!

Och ja vafan, ibland måste de ju imponera lite! Man log iafl brett! Tycker det är sjukt gulligt att se sånna "hälsningar" man inser verkligen hur mycket de älskar dig!

Awh maan! Hälsa Lynn från mig! Jävla skit när sånt händer!

Värmer verkligen i hjärtat. Känns tungt som FAN. Shit, gråter i floder redan.. blödig eller vad?! Saken är den.. (f*n vad tungt det här är)... det finns nog inte så.. mycket tid kvar. Det är liksom... sista versen? ÅHHH!!
Jag trodde också att vi bara behövde en paus och lade istället fokus på att bara gosa med honom. Men ju mer dagarna går så glider vi ifrån varandra. Älskar honom OÄNDLIGT mycket. Har fan inte ens ord för hur mycket jag älskar honom men vi når inte fram till varandra på samma sätt. Du vet ju att det måste klicka och när klicket tonar bort finns det inte mycket man kan göra åt det.
TACK för dina ord!
Kram på dig!

Caitlin

15 december 2014 22:50

Jag är lika dålig jag så du behöver inte ha nåt dåligt samvete! =)

Haha, ja du... Lite för mycket emellanåt kanske?! Jag vet inte.. Men roligt att de tar del av detta med ibland ;)

Jo, men hon mår ganska bra ändå:)

Nej, så ska du inte tänka. Det är DU som vet vad som är bäst för er två. Även om beslutet är svårt och extremt hårt att ta. Det visar bara hur ansvarsfull och mogen du är! Tänk igeonom allt som Jocer har lärt dig, det kanske inte är så mycket i ridningen men i hantering och känslor och ta med det till nästa häst =)
Allting har sin tid, det kan vara som så att Jocer backar undan för att lämna plats för någon eller något annat...

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caitlin - 13 september 2015 20:07

Stort tack till Amanda som sköter allt där hemma! Och givetvis till er andra oxå som hjälper henne. Ni är guld värda. Försöker lära mig hur en Ipad fungerar... Faktiskt! Jag hittade ju hit i alla fall :) Här väntar en vecka i Kentucky, omgive...

Av Caitlin - 28 juli 2015 22:48

Evigheter sen man skrev nåt här, fick nåt infall ikväll bara. Får väl skylla ifrån mig att det har varit extremt mycket på sista tiden helt enkelt. Utan Lynn, Amanda och Nina hade det aldrig gått! Ni är världens bästa! Och nu, tack för att ni är ...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 24 januari 2015 19:06

Syster tryckte upp datorn i knäet på mig med en mordisk blick och orden " BLOGGA!" .. Okeeej..   Hm, tack Lynn... för att du la upp bilden på Risse... Jag visste inte ens att den fanns... Vet inte om jag kan skryta med att min s.k hopphäst kan pi...

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards