notfadeaway

Direktlänk till inlägg 9 november 2014

9/11

Av Caitlin - 9 november 2014 15:53

Brrr... Fryser som jag vet inte vad!

Genomkall och vill bara krypa ner under täcket och ligga där tills sommarn kommer igen!

Men men, det går inte.

Har varit ute på en ridtur med Lynn, Sanna, Nina och Natha.

Skällt ut några jägare som satt i skogen någon kilometer ifrån våran gård där de inte får jaga!

Blir så förbannad på dem! De tror att de får göra som de vill!

Varken vi eller Sven (grannen) vill ha dem inpå knuten och det har vi klargjort tydligt!

Jag tänker inte stanna hemma på grund av deras älgjakt på MIN mark!

Annars så var det sjukt kul, så härligt att kunna rida ut flera stycken och bara umgås!


Måste köpa nytt ländtäcke bara... Risses börjar bli slitet och vill inte att han ska frysa stackarn!

Men en som får skylla sig själv att han fryser är T.D Tror jag la på han täcket 9 gånger igår! Fattar inte hur han alltid får av sig dem.

Samtidigt som jag vet att han står och fryser utan täcket, så då får jag dåligt samvete.

Men har idag släppt in honom till hästarna på lösdrift ( två unghästar) som har ett vindskydd i sin hage så att han kan gå in där.

T.D var inte direkt nöjd, då han föredrar att vara själv men han var rätt okej med att stå inne i vindskyddet åtminstone! Så han får väl gå där i vinter!  Innan jag blir ruinerad och utarbetad på att försörja honom med täcken!


Fick nyss höra Jim och Ragges samtal via telefon... Jim ligger helt död på soffan med telefonen på magen och högtalarn på.

" Du... vad hände igår? Varför är bilen rosa?" säger Ragge.

" Va?" svarade Jim.

" Bilen är rosa... eller ja halva! Hur fan gick det till?"

" VA?" Jim flyger upp ur soffan och rusar till fönstret för att kolla sin bil.  " Äh du drömmer! Min är vit!"

" Puckoidiot! MIN bil!"

" Men du är ju lite fruntimmersaktig av dig!"

" Förhelvete... Det står ditt namn på hela högersidan, vad fan har du gjort?"

" Awh ska vi gifta oss? Nej fan då blir nog tanten här skitsur... "

" Jag hatar dig! Men va faaan varför målade vi den rosa?"

" Livets gåta..."

Haha jaa...  vad ska man säga...


Jag och Lynn tänkte åka och hämta mat i alla fall... Men blir la pizza idag med.. Orka laga mat en söndag lixom...

Ska ta ett ryck med två av unghästarna först så får väl bli det nu.

Glad att Lynn är här och jaa... Chagall är definitivt T.D:s avkomma.. Lika stroppig i sättet och jättelik honom! =)


Kram på er

 
 
Ingen bild

becca

12 november 2014 21:54

Gahaha! DÄRFÖR har man en mamut! (aka en häst som aldrig haft täcke...)
Dock så börjar det vara dags för ny grimma och nosludd.. svart grimma och... SHIT!! SVART OCH GULT!!! SKELLEFTEÅ AIK FOREVER!!
Alla norrlänningar är galen i hockey och störst är modo & Skellefteå AIK. Svart & gult är deras färg så...
Nää men röd grimma & svart nosludd?

Ibland skriker man av skratt när man hör alla historier om grabbarna.
Andra gångerna dunkar man huvudet i bordet och tänker "va' i helvete?!"
Let's just say att jag har lite ont i huvudet nu...

Nää snart kastar mamma något i huvudet på mig om jag inte går och lägger mig...
Kramen!

Caitlin

15 december 2014 22:53

Haha vílken lycka det hade varit att ha en sån häst! Har aldrig prövat på det!
Får mer ångest när jag tänker att de måste frysa! :/ Jag är för pjoskig!

Haha, nu är jag komplett idiot när det gäller hockey men färgkombinationerna är jättefina! :D

Aj då, får skicka en ask Alvedon åt dig... Skulle behöva några själv oxå efter deras "upptåg" men de förgyller ju ens tillvaro!

Haha okej då är det nog lika bra att lyda mamma!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caitlin - 13 september 2015 20:07

Stort tack till Amanda som sköter allt där hemma! Och givetvis till er andra oxå som hjälper henne. Ni är guld värda. Försöker lära mig hur en Ipad fungerar... Faktiskt! Jag hittade ju hit i alla fall :) Här väntar en vecka i Kentucky, omgive...

Av Caitlin - 28 juli 2015 22:48

Evigheter sen man skrev nåt här, fick nåt infall ikväll bara. Får väl skylla ifrån mig att det har varit extremt mycket på sista tiden helt enkelt. Utan Lynn, Amanda och Nina hade det aldrig gått! Ni är världens bästa! Och nu, tack för att ni är ...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 24 januari 2015 19:06

Syster tryckte upp datorn i knäet på mig med en mordisk blick och orden " BLOGGA!" .. Okeeej..   Hm, tack Lynn... för att du la upp bilden på Risse... Jag visste inte ens att den fanns... Vet inte om jag kan skryta med att min s.k hopphäst kan pi...

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards