notfadeaway

Direktlänk till inlägg 27 januari 2014

27/1

Av Caitlin - 27 januari 2014 13:19

JAG HATAR SNÖ OCH BLÅST OCH KYLA!

BBRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
RRRR!!!!!!!!!!!!!

Givetvis ska all skit komma på en gång oxå!

Nej nu är man sjukt sugen på att åka till värmen och komma hem igen runt April-Maj!


Men nu är hästarna klara för dagen och jag tänker inte sätta en fot utanför dörren mer än att gå ner till bilen och åka hem sen!

Ha!

Nu kaffe med Natha och Manda.


Fin blogg Natha :) Lägger upp länk till den bland Becca och Mandas ;)


Jättegrattis till syster som kvalade in till KM i lördags med bravur!

Min enda tanke när jag såg dem var...

" Shit är det där MIN syster på MIN häst?!"

Hur duktiga som helst båda två och jag är så stolt över er att jag nästan spricker!!!

  


Oj, helgen...

Var ute en sväng och åkte i fredags.

Jag var nykter faktiskt!

Inte ett dugg sugen på öl alls!

Ja promillen steg för grabbarna ju mer minuterna gick.

Precis när de blir redo för att åka och står med skorna på kommer min ytterst intelligenta pojkvän på en liiiten detalj vi har glömt.

Vem kör?

Paniken reser sig på grabbarna som genast tar upp varsin telefon.

Att hitta nån stackare som kör klockan halv nio en fredagskväll, vintertid är ingen lätt match så jag ställde upp.


Jaha in i Bel Airen, på med stereon och iväg.

Halvvägs in till stan skriker Ragge att jag ska stanna.

Nästintill tvärnitar i vägkanten och killarna flyger ut ur bilen för att lätta på trycket.

Amanda ser ganska förvånad ut.


Killarna är alla över 20 år men helt plötsligt blir dem 5 år igen och snöbollskriget är ett faktum inklusive mulning och snöbrottning.

En halvtimme senare kliver 4 genomblöta grabbar in i bilen och fortsätter kriget i baksätet med medhavd snö.

Ja, ja rullar in till stan och vi åker runt och kikar lite granna.

Var ganska dött ute faktiskt men lite folk träffar man alltid på.


Givetvis efterhängsna Pelle och hans dryga tjej "Grisen".

Suck.

Det enda den tjejen får ur sig är dumma kommentarer.

I fredags hette det:

" Jag fattar inte att du är förlovad med Jim, han är för snygg för dig!"

Tack för den.

Har du sett dig själv i spegeln??

Amanda tänder på alla cylindrar när hon hör detta (såklart).

Och min snälla rara syster förvandlas till en krigsmaskin.

Efter att Grisen fick en ordslänga om allmänt hyfs och vett så springer hon till Pelle och påstår nu att det är JAG som är den dumma kossan här...

Öh okej!

Grabbarna suckar bara och säger att man blir behandlad så som man behandlar andra innan de återvänder till mig och Manda.

Jösses vad de avskyr Grisen och ingen av oss förstår vad jag gjort henne egentligen.


Ja, ja kvällen fortsätter och nån timme senare får Jim sms från Pelle som ber om ursäkt för sin tjej...

Ehm... nått som inte stämmer här...

Aja, alla kan ju inte vara normala....

Kvällen tar slut och jag kör hem ett trött gäng =) Men roligt hade vi.


Haha gissa vilka som klagat sen i lördags på att de är förkylda efter snöbollskriget? :P

Skyll er själva!


Åh kaffe, kaffe, kaffe....  :)

 
 
Ingen bild

Micke P.

27 januari 2014 13:57

Häääärligt med snö, blåst och kyla! Bara att ta på mössa, vantar och långkallingar så är det riktigt skönt att vara ute. Igår var vi ute på promenix i skogen och hade med ved och grillade korv och drack supergod varm choklad. Vintern är bäst!

Caitlin

27 januari 2014 14:15

Haha nej tack jag håller inte riktigt med dig där.

Visst låter det mysigt med korvgrillning och liknande, men det är nog inte min grej.

Själv får jag tvinga mig ut, påpälsad till den grad att det går att komma upp på hästen och man får jobba sig varm. Tyvärr fungerar det inte för stelfrusna tår ;)

Får gärna vara sommar och vår året runt men alla tycker olika!

Tack för kommentaren

 
Becca

Becca

27 januari 2014 15:18

Men caitie.. Skaru hänga ve' upp till lilla norrland eller?
Det bästa som finns är att slänga sig på rygg,Tjock som en stoppad korv med alla kläder,på snöhögen.
Asså herregud... Inga lampor,totalt mörker. Skulle JAG hämta en ficklampa och släcka gatlysena?! No way, Hursomhelst. Bara ligga där.halv tolv på natten och stirra upp på månens förtrollande sken. Eller alla stjärnor. HERREGUD!!! Jag skulle kunna betala vilket pris i världen för sånna nätter.
Caitie..du MÅSTE göra det nån gång,.... MÅSTE

Sommaren är härlig,okey men...Ingen skoter? Livsfarligt att rida,varmt å svettigt nej fy fan...

http://www.beccasblogg-.bloglatsen.se

Caitlin

27 januari 2014 15:48

Haha nej nej nej!
Visst det låter urgött absolut!
Men nu är jag en extremt frusen människa... :)

En sommarkväll och man går ner till hästhagen där de betar så lugnt och fint. Man tar två grimskaft och slänger sig upp på hästen och rider iväg i skymningen.
Njuter av lugnet och tystnaden, det enda som hörs är hans hovslag mot den mjuka marken och en frustning när du fattar galoppen... Ner till sjön och svalka sig och låta han plaska runt i vattnet.... ÅH dessa kvällar är så sköna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caitlin - 13 september 2015 20:07

Stort tack till Amanda som sköter allt där hemma! Och givetvis till er andra oxå som hjälper henne. Ni är guld värda. Försöker lära mig hur en Ipad fungerar... Faktiskt! Jag hittade ju hit i alla fall :) Här väntar en vecka i Kentucky, omgive...

Av Caitlin - 28 juli 2015 22:48

Evigheter sen man skrev nåt här, fick nåt infall ikväll bara. Får väl skylla ifrån mig att det har varit extremt mycket på sista tiden helt enkelt. Utan Lynn, Amanda och Nina hade det aldrig gått! Ni är världens bästa! Och nu, tack för att ni är ...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 24 januari 2015 19:06

Syster tryckte upp datorn i knäet på mig med en mordisk blick och orden " BLOGGA!" .. Okeeej..   Hm, tack Lynn... för att du la upp bilden på Risse... Jag visste inte ens att den fanns... Vet inte om jag kan skryta med att min s.k hopphäst kan pi...

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards