notfadeaway

Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

21/1

Av Caitlin - 21 januari 2014 14:14

Tack Becca för din underbara kommentar!

Stämmer till 120% det du skrev och du har återigen helt rätt.


Detta kommer ta ett tag att gå igenom och bearbeta. Men jag vet att jag redan nu mår några snäpp bättre.

Och det tackvare mina fantastiska vänner!

Jag älskar er så mycket men snälla ni behöver inte skämma bort mig så mycket!


Rickard har lagat mat så gott som varje dag inte Jim är hemma.

Ragge har hjälpt till med huset ( Vi har äntligen börjat med den lilla renoveringen efter en viss grillning som tände eld på fasaden i somras...)

Jim gör ALLT för att jag ska ha det bra och jag får sparka iväg honom på jobbet

Olle ställer upp med allt i allo

Kevin och Anton har åtagit sig att fixa min bil ( gissa vad? Den är som vanligt trasig!!)


Ska i alla fall ta mig i kragen och uppdatera bloggen oftare!


Jag hade visst glömt vad som sker med Fullblod när snön kommer.... Det märkte jag och Natha idag när vi var ute....

Lurade upp henne på Cadenzia ( ett mycket pampigt angloarabsto vi har på tillridning ) och själv tog jag min Sky och vi laddade för en lugn och sansad ritt i förmiddags.

" Hmm är du säker på att detta kommer gå vägen?" frågar jag tveksamt

" Jahadå! Vaddå, det är vindstilla, ganska milt ute... vi får aldrig en sån här chans att rida ut på dem igen!"

Positiva Natha...

Aja, jag kommer halvvägs upp i sadeln på Sky innan hon får för sig att gårdens två hundar som är 40 meter bort plötsligt har förvandlats till hästätande förhistoriska gigantiska rovdjur och idag har de svart fullblod på menyn.

Sky ställer sig på bakbenen och på nått vis lyckas jag hålla mig kvar på henne.

Natha skrattar hej vilt tills Cadenzia får samma ryck och trots att det är glashalt på stallplanen så lyckas båda damerna hålla sig på benen.

Uppstressade och nervösa trippar vi iväg, Sky svettas som aldrig förr och ALLT är farligt.

Cadenzia tycker att den här leken är fantastiskt rolig och hästarna trissar upp varandra hela tiden.

Jag och Natha kämpar som två grisar med att försöka hålla dem något sånär i styr.

Men med två skyggande hästar är det inte lätt.

Så vi var nog lika svettiga som hästarna och det har gått ungefär 20 minuter.


Inne i skogen börjar de att lugna sig medan vi arbetar dem i traven.

Får någon kommentar om att Sky verkarha rabies på grund av allt vitt skum som hon dregglar ur munnen....

Tack tack.

Plötsligt trillar en snödriva ner från ett träd och landrar på Cadenzia.

Fuxen flyger iväg med ett jättesprång och Natha tappar balansen och far iväg rakt ner i det enda diket i hela skogen som inte frusit till is.

Snabbt vänder jag  Sky som ser Cadenzia springa iväg hemåt och vill naturligtvis bevisa att hon minsann är det snabbaste djuret i världen.

Jag lyckas hålla kvar Sky medan en genomblöt Natha kommer upp ur diket.

" Var är mitt lugna pålitliga halvblod?" morrar hon.

" Ja du... detta var inte min idé..." säger jag och håller mig för skratt.


Vi börjar gå hemåt och Natha får ta Skys ländtäcke om sig, för värmens skull.

Räddningen kommer i form av Nina på Chantelle och med sig har de Cadenzia.

Natha blänger på fuxen och mumlar nått om att hon numera avskyr fuxar och fullblod i kombination.

Vi berättar vad som hänt och Natha hoppar upp på stoet igen.

Nina bara skrattar och säger att vi behöver nog en bromskloss med oss så hon och Chantelle följer med resten av ridturen.

Chantelle lugnade ner båda damerna avsevärt och jag tror de insåg hur löjliga de är!


Jag kan säga att efter Natha fått en varm dusch och torra kläder så tog vi och red Risse och Silver istället. Då gick det att bara njuta av våra lugna fina hästar och det ganska hyfsade vädret.


Nej nu ska jag ta ett sista pass med ett av halvbloden innan det blir en lång dusch och Rickards goda mat...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caitlin - 13 september 2015 20:07

Stort tack till Amanda som sköter allt där hemma! Och givetvis till er andra oxå som hjälper henne. Ni är guld värda. Försöker lära mig hur en Ipad fungerar... Faktiskt! Jag hittade ju hit i alla fall :) Här väntar en vecka i Kentucky, omgive...

Av Caitlin - 28 juli 2015 22:48

Evigheter sen man skrev nåt här, fick nåt infall ikväll bara. Får väl skylla ifrån mig att det har varit extremt mycket på sista tiden helt enkelt. Utan Lynn, Amanda och Nina hade det aldrig gått! Ni är världens bästa! Och nu, tack för att ni är ...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 24 januari 2015 19:06

Syster tryckte upp datorn i knäet på mig med en mordisk blick och orden " BLOGGA!" .. Okeeej..   Hm, tack Lynn... för att du la upp bilden på Risse... Jag visste inte ens att den fanns... Vet inte om jag kan skryta med att min s.k hopphäst kan pi...

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards