notfadeaway

Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

28/2

Av Caitlin - 28 februari 2013 21:16

Tack till Becca för en fin kommentar :D


Jaha, då var denna månaden slut!

BRA!

Då äre ju en månad mindre kvar tills sommarn!


Personligen hatar jag allt vad snö, is och kyla heter. Nej, det är inte ens roligt att ut och sladda med bilen längre... Eller aah, första veckan kanske...


Jaha, idag har jag tagit Sky inne i ridhuset, ännu en helvetsritt orkar jag inte...

Denna smärta jag har efter igår är värre än när man varit på PBM i fem dar!

Lät henne hoppa av sig ordentligt och jäklar vad hon seglade över hindren, höjde bara upp till 1,20 då vi är lite ringrostiga... Eller jag i alla fall.


Natha tog Silver idag medan jag följde med på min Risse. De båda skötte sig perfekt och det blev en såndär lugn och behaglig ridtur. Vuxenpoäng där om inte annat. Så stolt över min lilla "bebis" som kan uppföra sig bättre än Sky som är nåra år äldre och borde vara klokare.


Silver verkar trivas.

Men vi tar det lugnt i början så han hinner vänja sig vid det nya stället och hitta sin plats bland alla nya polare. 

Anar att det är lite roligare kompisar här än tre små övertäckta shettisar =)


 Och ja, tänkte ju ta ut Ginger med i det fina vädret men tyvärr strular hennes bakben igen så nu är det ordinerad vila, och hon får bara gå i en rasthage... Gammeltanten är inte glad. Nu ikväll högg Natha i handen när hon skulle ge henne mat... Inte lätt att vara gammal, dräktig och dessutom halt.

Aja, hoppas att hon snart är bra igen...


Så hade inget spec för mig i eftermiddag så tänkte jag kan ju se vad min pojkvän gör.

Ringer Jim och får ett kort svar om att han inte kan prata just nu men ringer sen.

Jaha?  Aja... då ringer vi nästa... Kommer på att de jobbar ju...

Får la sitta hemma och rulla tummarna istället.

Finns alltid nått att göra...

Eller inte...


Tillbaka till stallet med andra ord.


Så tog ut T.D och sedan Antonia på varisn tur i det fina vädret och de det var minsann fart i T.D

Vårkänslor eller nått...

Men han höll på och skyggade för allt, bockade och sprätte som en unghäst med benen överallt. 

Arab i ett nötskal men det går att hantera.

Tills jag är mitt ute i skogen och travar sakta framåt.

Helt plötsligt så möter jag tre vuxna och 15 dagisbarn.

Tiny växer nu två meter och tittar på barnen i sina reflexvästar som skriker att fröken ska kolla på hästen.

Nej, snälla gör inte det!

Tiny märker att han har publik och medan jag försöker hålla ögonkontakt med de vuxna kvinnorna för att komma på hur vi ska genomföra mötet utan olycka, så trippar han framåt i perfekt passage och krökt nacke.

Barnen tjoar förtjust medan fröknarna samlar ihop dem.

Jag driver hästen framåt och det går ganska bra. Barnen håller sig stilla på stränga order av de vuxna, och Tiny dansar förbi dem stolt som en tupp.

Så här fortsätter han hela ridturen.

Att få visa upp sig gjorde ju hans dag i alla fall. =)

Knäppa men goa lilla häst!


Kommer hem och gör i ordning hästen och hinner precis släppa ut honom en stund innan telefonen ringer.

Nu har Jim tid att prata.

" Heeej Hjärtat" säger han med sin lenaste röst. Direkt vet jag att han har gjort något han inte ska igen.

Så självklart så frågar jag.

Svaret blir att han talar om att han älskar mig vilket gör mig ännu mer nyfiken.

Men nej, får inte ur honom ett ord mer än att han undrar om vi ska dra å äta nått.

Visst... Ska bara duscha och byta om. 

Påpekar oxå att han får bjuda för nu är jag fattig efter Silverstone.

Han suckar bara och säger: " Vad tror du om mig qvinna?! Att jag inte skulle bjuda dig på mat???"


Så han kommer och hämtar mig, för en gångs skull kommer han upp till huset.

När vi ska gå till bilen så ser jag varför han inte hade tid att prata.

Jaha, han och Danny hade självklart hittat ännu en bil. Denna gången var det faktiskt en fin sådan.

En svart Pontiac Bonneville  4drs HT från 1959 som Jim hade fått "billigt"...

Jag vill inte veta vad "billigt" menas med men det är en skitfin bil.

Så nu har han fem.... jag undrar vart detta ska sluta...

Så det blev en långtur i den och nu blire film och mys.


Tooodeeeels



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caitlin - 13 september 2015 20:07

Stort tack till Amanda som sköter allt där hemma! Och givetvis till er andra oxå som hjälper henne. Ni är guld värda. Försöker lära mig hur en Ipad fungerar... Faktiskt! Jag hittade ju hit i alla fall :) Här väntar en vecka i Kentucky, omgive...

Av Caitlin - 28 juli 2015 22:48

Evigheter sen man skrev nåt här, fick nåt infall ikväll bara. Får väl skylla ifrån mig att det har varit extremt mycket på sista tiden helt enkelt. Utan Lynn, Amanda och Nina hade det aldrig gått! Ni är världens bästa! Och nu, tack för att ni är ...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 24 januari 2015 19:06

Syster tryckte upp datorn i knäet på mig med en mordisk blick och orden " BLOGGA!" .. Okeeej..   Hm, tack Lynn... för att du la upp bilden på Risse... Jag visste inte ens att den fanns... Vet inte om jag kan skryta med att min s.k hopphäst kan pi...

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards