notfadeaway

Direktlänk till inlägg 14 november 2013

14/11

Av Caitlin - 14 november 2013 15:25

Mycket tankar under natten som har varit och även några nätter innan dess.

Men bästa sättet att bli av med dem, är att umgås med dem som betyder allra mest.

Vännerna och Hästarna!

Sjukt så många fina ord jag fått av "mina grabbar" de bryr sig verkligen och det glädjer mig stort att veta att jag alltid kommer att ha dem vid min sida.


Just nu har de fått för sig att jag inte ska va ensam. Så de går i skift med att hålla mig sällskap!

Haha blev förvånad när Rickard kom och ringde på dörren imorse. Sen dök Micke upp och nu till sist Ragge som smsade om när jag var hemma från stallet!

Haha så gulliga dem är!

Jim jobbar, fick sparka iväg honom till arbetet.


Igår avslutade vi dagen med middag och bio.

Vi har alltid gjort så att den ena betalat maten och den andra bion.

Det är mest rättvist.

Så när jag tog fram min plånbok blev han nästan arg på mig.

" Gumman! Jag sa ju att jag skulle bjuda dig på ALLT! Lägg ner nu! "

" Jamen...."

" NEJ! Jag betalar!"

Haha ja mamma...


Men det var riktigt mysigt och till min förvåning stängde han av sin telefon helt och hållet!

Det har aldrig hänt förr!

Nånsin!

Förklaringen.

" Ikväll är det endast VI två!"


Så efter att Micke hade åkt så åkte jag ut till stallet idag.

Smsade med syster som undrade om jag kunde se till hennes hästar och köra hennes medryttare till träningen då Amanda har åkt på Salmonella.

Uschaaen inte avis, och det smittar som fasen ju!

Så pysslade om Felizia en bra stund och skämde bort henne med hennes dagliga dos av morötter!

Nöjd nu syster?


Sen blev det en blöt men härlig tur på Risse.

Min stackars häst har en jätteelak matte som inte hade en tanke på att sätta på honom ett ländtäcke ens!

Men det var ganska milt ute och det regnade inte när vi gav oss av....

Självklart började det att regna när vi var halvvägs...

Stackars Risse...

Annars skötte han sig perfekt!

Så stolt över min underbara lilla hingstapålle.


Surtanten Ginger var på ett hemskt humör idag och visade det genom att bita stackars Nina som råkade passera.

Nina som inte är blyg av sig skrattade och smäckte till henne på mulen lite lätt.

Jag uppskattar folk som visar hästen att det inte är okej att bitas eller sparkas!

En del går bara undan och säger "Oj då"  men när de gör det så får Ginger övertaget och ger sig på dem igen.

Det var evigheter sen hon högg mot Nina sistens, ändå hanterar Nina henne varje dag!

Visst, Ginger är ingen lätt häst med sitt humör.

Så gäller att visa var skåpet ska stå.

Det värsta är när man tävlade henne och alla ungar skulle komma fram och klappa.

Jag hatar att säga nej, men gjorde det och förklarade varför.

Då kommer föräldrarna och påstar att hästen är farlig och inte borde vistas på en offentlig plats!

Va fan!

En röd rosett i svansen betyder att man ska hålla avstånd!

Jag har aldrig hamnat i situation där jag inte kunnat hantera min arga fuxdam.


I vilket fall så tog jag ut Ginger på terrängbanan!

Surtanten var som bortblåst när hon fick hoppa och galoppera över träden.

Ginger älskar verkligen det.

Så synd att hennes skada sätter stopp för det mer än nån gång ibland.


Testade Sky på ett tredelat bett idag igen.

Denna gången inne i ridhuset, alla hinder nerplockade och dressyr i bara skritt och trav.

Suck, att jag aldrig lär mig att den hästen alltid ska ridas med Pessoa eller Hackamoore!

Ja, ja vi slipper harva ridhuset nu, som Nina sa.

Sky slänger upp huvudet, tar bettet mellan tänderna och springer.

Fick stopp på henne och nu ska jag kasta undan det bettet så jag aldrig mer kommer på idén om att IDAG kanske det går!

Helt slut i armar och ben nu så vet inte ens om jag orkar lämna mammas kökssoffa och ta mig ut till bilen och åka hem!


Grabbar?

Kom och bär hem mig!!!

PLEASE?

Det värsta är väl att de gör det...


Haha näe då. det ska nog gå med lite apelsinjuice imagen!

Shit vi har ingen juice hemma!

Måste handla oxå...

Vad jobbigt allting blev då...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caitlin - 13 september 2015 20:07

Stort tack till Amanda som sköter allt där hemma! Och givetvis till er andra oxå som hjälper henne. Ni är guld värda. Försöker lära mig hur en Ipad fungerar... Faktiskt! Jag hittade ju hit i alla fall :) Här väntar en vecka i Kentucky, omgive...

Av Caitlin - 28 juli 2015 22:48

Evigheter sen man skrev nåt här, fick nåt infall ikväll bara. Får väl skylla ifrån mig att det har varit extremt mycket på sista tiden helt enkelt. Utan Lynn, Amanda och Nina hade det aldrig gått! Ni är världens bästa! Och nu, tack för att ni är ...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 24 januari 2015 19:06

Syster tryckte upp datorn i knäet på mig med en mordisk blick och orden " BLOGGA!" .. Okeeej..   Hm, tack Lynn... för att du la upp bilden på Risse... Jag visste inte ens att den fanns... Vet inte om jag kan skryta med att min s.k hopphäst kan pi...

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards