notfadeaway

Direktlänk till inlägg 10 november 2013

10/11

Av Caitlin - 10 november 2013 20:46

Okej, vems idé var denna helgens bravader?

I alla fall inte min!

Jag är oskyldig.


Bra att vi kom på att fira Ragge redan i fredagskväll.

Så bara på med lite bättre kläder än Jims mysbrallor och en stor luddig t-shirt. Står och sminkar mig och fixar iordning när det ringer på dörren!

ÖH Vem ringer på dörren här? Alla går bara rakt in! Förutom en viss dörrknackar-sekt.

Jaha öppnar med plattången i näven och vem står där?

Jo då LYNN och hennes karl Robin.

Förvånad ser jag bara på dem.

" Ja det är ju en attans tur att JAG läser din BLOGG så man vet vad som händer i ditt liv! Hejsan!"

Hmm jaaa jag är extremt dålig på att höra av mig ja... Jag vet! SORRY!

Meeen kul att ni kom! =)


Så vi åker bort till Ragge där det redan börjats.

Födelsedagsbarnet står i egen hög person och strippar på sitt soffbord. Tre sekunder senare säger det knak och träbordet går i spillror. En duns hörs och Ragge ligger med sin flaska och asgarvar.

" Hmm jaaa välkommen till Småland!" säger jag till Robin som ser ut som om han hamnat i chock!

Ragge kommer upp på fötter och får nu för sig att jag ska vara hans danspartner och jag har ingenting att sätta emot denna jätten.

Så när han drar iväg med mig så skriker jag ju på Jim som sitter i soffan och ser allmänt glad ut.

" Äh det där klarar du gumman!"

Dra åt helvete med dig! ...

Ja, ja lyckligtvis så dansar inte Ragge särskilt länge utan blir törstig.

Vi börjar drickandet och efter någon timme serveras det tre stora tårtor som någon stackare har spenderat med att baka med stor omsorg.

Nu sitter det 20 personer och kastar tårtorna överallt i lägenheten och även kommer på idén att man kan kleta in grädde över en ballong och smälla ballongen.

Hmm jag har nog fortfarande inte blivit av med all grädde, deg och andra tårtbehör som fastnade i mitt hår!


Mja, en bra stund efter tårtkriget dyker Ragges syster upp och några till. De undrar naturligtvis om det har varit en orkan inomhus. Haha!

Nej då, bara småpojkar som leker lite.

Ja, vad hände mer på denna fest?

Jim och Ragge skulle visst grilla marsmallows oxå... Detta kommer de på runt klockan tre på natten.

Fulla som as, jag är förvånad över att de bara är vakna ens.

Men men de går ut och hittar grillen i alla fall.


På någotsätt så lyckas de få fyr på elden och den tar sig ganska bra.

Men varför inte häva på en hel flaska tändväska till?

Lågorna står högt och får tag i det enda stackars lilla trädet på tomten.

Killarna bara asgarvar när trädet brinner och någon smart person inser att det här är inte bra.

Några meter ifrån trädet står Ragges hemska rostiga Saab som han har skaffat sig.

Medan vi andra springer med vatten och försöker släcka elden som närmar sig bilen allt mer så står killarna bara och skrattar.

Hmm innan vi lyckas släcka elden så börjar bilen brinna.

Alla fruntimmer skriker och springer runt som yra höns.

Killarna börjar nu inse allvaret men lyckligtvis så har någon ( jag tror det var Olle ) ringt 112.

Brandkåren kommer och släcker elden och ja... de var inte glada alls.


Nu tänker man ju att det är dax att ta sig hemåt. Trött, full och ganska sleten.

Neeej då! Här ska festas vidare.

Vi ringde Olle vid halv 11 på lördagförmiddag och undrade om skjuts hem....

Gissa om det var skönt att sova!


Vid sextiden på lördagkväll kommer gänget till oss och väcker oss.

" Nu ska vi ut på stan och åka Dodge!"

Ja, ja...

På att igen bara.

Dock slapp vi eldsvådor denna gången.

Lite slagsmål med några uppstudsiga småpojkar blev det bara.

Och att jag fick tala om 300 gånger för pojkarna att Taksurfing mitt inne i stan är ingen bra idé alls.

Taksurfing, är att man står på biltaket medan bilen kör....

Och vi var hemma runt 5 tiden så det kunde varit värre.


Lynn konstaterar att det finns inte något normalt alls hos grabbarna...

Ehm nej, men de är ganska roliga såhär i efterhand.


Jaa idag har det inte blivit många knop alls vill jag lova... och nämner någon Baccardi Razz så mår jag väldigt illa!

Svulla Pizza och litervis med vatten så är man nog piggare imorgon... eller på onsdag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caitlin - 13 september 2015 20:07

Stort tack till Amanda som sköter allt där hemma! Och givetvis till er andra oxå som hjälper henne. Ni är guld värda. Försöker lära mig hur en Ipad fungerar... Faktiskt! Jag hittade ju hit i alla fall :) Här väntar en vecka i Kentucky, omgive...

Av Caitlin - 28 juli 2015 22:48

Evigheter sen man skrev nåt här, fick nåt infall ikväll bara. Får väl skylla ifrån mig att det har varit extremt mycket på sista tiden helt enkelt. Utan Lynn, Amanda och Nina hade det aldrig gått! Ni är världens bästa! Och nu, tack för att ni är ...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 24 januari 2015 19:06

Syster tryckte upp datorn i knäet på mig med en mordisk blick och orden " BLOGGA!" .. Okeeej..   Hm, tack Lynn... för att du la upp bilden på Risse... Jag visste inte ens att den fanns... Vet inte om jag kan skryta med att min s.k hopphäst kan pi...

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards