notfadeaway

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2013

11/10

Av Caitlin - 11 oktober 2013 11:53

Japp, då är det officiellt då!

En tredjedel av mitt liv spenderar jag med att vänta på karlar!

En hel tredjedel.... MINST!


Igårkväll så lovade jag att hämta Jim och Ragge från garaget. De ville hem NU!

Ja, ja... Lugna ner! Jag kommer!

Klockan var inte så mycket, runt 22 ungefär.

Kastar mig in i bilen och kör dit med Samatha som sällskap ( mammas hund ) 

Sträckan är en dryg mil så det tar allt mellan 10-15 minuter.

Under dessa minuter så har de två uttråkade grabbarna kommit på ett nytt projekt och de "ska bara" fixa en snabb grej på Plymouthen.

Hur snabbt går det då? undrar jag och bara längtar tillbaka till soffan och en film hemma.

" Nja, max en kvart!"

Okej, jag kan väl slösa bort en kvart i mitt liv och spendera den med att klappa om min lilla Pontiac som nu står inne i garaget.

Den här maxade kvarten dröjer.

När en och en halv timme har gått så undrar jag om de har någon som helst tidsuppfattning och får till svar att det är därför man aldrig ska ha med flickvänner till garaget (?!)

Suck!

Det var ni som bad mig komma!

Ge mig nått att göra istället för att sitta på en motorhuv och frysa ihjäl då!

Jaha, helt plötsligt ska växellådan fixas på bilen och de fixar och donar medan jag får den stora äran att hämta verktyg och öl.

Kan säga att klockan fem imorse var den där "ska bara kvarten" över!

Aja, hem och sova.

Men nu sitter jag återigen och väntar på dessa två killar som sover så sött.

Vi ska åka in till stan och äta nämligen!

Men väck dem då!

Ehm, det går inte...

Försökt med vatten, ruskningar, hoppat på dem... Ja det mesta.

Men jag klagar inte,Top Gear på 9:an och cola finns...

Förutom att jag är hungrig då!


Sitter och intalar mig själv hur mycket jag tycker om dem och älskar dem... ^^

Näe, ringer Micke och Rikard istället så att man får mat i sig!


Ha en skön fredag nu!  =)


 
 
Ingen bild

Becca

13 oktober 2013 20:44

Hejsan! Duh! Lite akut här nu, har fikat efter en häst ett tag, Fick en på spåren som drogs under näsan på mig av en riktig satmara(nej men ooops jag menar.. En riktig underbaring ..) Och nu påstår ***** att jag inte klarar av en så stor och hästig häst!
Du som är expert och har experter omkring dig! Kan du inte ge mig råd på passande hästraser och hästar som är till salu i norrland/västerbotten/norrbotten
Snälla snälla snälla, jag har kämpat som ett as!

Caitlin

14 oktober 2013 15:02

Hej!

Vad tråkigt att höra!!
Men ditt arbete med Jocer är ju fantastiskt! Det borde hon ha i åtanke!
Så tycker inte att storleken spelar någon roll alls på hästen.
Men givetvis kan det ju vara roligare med en D-ponny åt dig, som du känner är lite mer hanterlig storleksmässigt om du förstår vad jag menar?

Jag skulle rekommendera antingen en korsning eller typ en Connemara åt dig då du är lång. Det är inte roligt alls att inse att man växer ur sin häst.
Så kolla D-ponnier eller "små stora" hästar.

Sedan absolut en välriden häst som kan lära dig, en läromästare allså.

Det är jättesvårt att hitta "sin" häst när man letar och man måste tänka efter, om man ska köpa den, låna på foder eller bara vara medryttare. Sedan vad man ska ha hästen till, tävling och träning, utvecklas tillsammans med eller bara promenadridning. Kanske lite av allt möjligt?
Sedan är det ju alltid en kostnadsfråga.
Men fråga runt i närliggande stall eller på ridskolorna, sätt ut annons på blocket och i Hästtidningar ( Ridsport, Hästar till Salu, Hästfokus )

Ge inte upp gumman! :) Jag hjälper dig gärna

 
Manda

Manda

14 oktober 2013 12:42

HAHAHAHA käraste syster. Efter alla dessa år borde du ha lärt dig att "en kvart" från deras synvinkel innebär minst tre timmar... XD

Finally ett glatt inlägg! Jag tänker på er där hemma! PUSSar

http://GreatnessComesWithSUCCESS.bloggplatsen.se

Caitlin

14 oktober 2013 14:51

En del saker lär man sig aldrig helt enkelt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caitlin - 13 september 2015 20:07

Stort tack till Amanda som sköter allt där hemma! Och givetvis till er andra oxå som hjälper henne. Ni är guld värda. Försöker lära mig hur en Ipad fungerar... Faktiskt! Jag hittade ju hit i alla fall :) Här väntar en vecka i Kentucky, omgive...

Av Caitlin - 28 juli 2015 22:48

Evigheter sen man skrev nåt här, fick nåt infall ikväll bara. Får väl skylla ifrån mig att det har varit extremt mycket på sista tiden helt enkelt. Utan Lynn, Amanda och Nina hade det aldrig gått! Ni är världens bästa! Och nu, tack för att ni är ...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 24 januari 2015 19:06

Syster tryckte upp datorn i knäet på mig med en mordisk blick och orden " BLOGGA!" .. Okeeej..   Hm, tack Lynn... för att du la upp bilden på Risse... Jag visste inte ens att den fanns... Vet inte om jag kan skryta med att min s.k hopphäst kan pi...

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards