notfadeaway

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2013

10/10

Av Caitlin - 10 oktober 2013 13:00

Aldrig har jag sett dem så samlade, välartade och lugna.

Alla grabbarna klädda i vit skjorta, svart skinnväst och svarta byxor.

( klassiska raggarutstyrslen )

Vi tvingade in oss i kyrkan då sådana platser är de sista vi brukar vistas på av alla möjliga själ.

Men tillsammans gick vi in.

Begravningen var fin, även om jag tvivlar på allt prat om att det verkligen finns en Gud.

Jag är inte troende alls.


Dannys familj verkade uppskatta att vi kom i alla fall.

Dock tror jag att de var besvikna över att Jim totalvägrade att gå fram och säga något inför alla.

Men utan killarna på plats hade det inte gått.

Jag trodde att jag var starkare men åsynen av alla blommor, kistan och ljusen blev för mycket.

Sedan att prästen stod och pratade om Danny så som om han kände honom.

Nej, det är för mycket.

Jim och Ragge fick turas om att trösta mig.

Jag inser att jag är den bräckligaste och svagaste i vårat gäng men även att det är helt okej.

Känns bara som att en del av mig försvann ner i den mörka jorden tillsammans med det som finns kvar av Danny.


Ingen av oss stannade på efterfikat, det kändes inte som något alternativ att man ska sitta och frossa i tårta och kakor och minnas.

Att sitta och höra falska skratt och mumsande passar sig inte på en begravning tycker jag.

Istället körde vi hem till Jim utan ett ord.

Öppnade varsin öl och skålade.

Det var inte mer än så.

Men ett sista farväl av våran vän som skänkte oss så myket glädje och skratt.


Gårdagen var tung.

Idag är det tungt.

Men försöker fylla huvudet med annat och pyssla med hästarna.

Behövde bara en stund för mig själv så satte mig vid datorn.


Jim och de andra är i garaget och håller på med nån bil.

Deras sätt att komma vidare?


Kan lätt erkänna att Danny är den största förlusten jag någonsin varit med om tillsammans med Shetan.

Båda två rycktes bort alltför tidigt.

Och, utan Danny hade jag antagligen inte haft Jim och de andra i mitt liv heller.


Uschaaaeen vilket dystert inlägg men behöver skriva av mig lite.

Ni får stå ut med en hel del gnällande!

Vi får väl avsluta med något roligare.


Idag har Q.R bestämt sig för att nu är jag stor kicka och det gick faktiskt bra (än så länge) att låta henne gå själv med Sirocco i hagen. De busar och har sig medan mamma Ginger bara njuter av att få vara själv igen.

Men det är aldrig lätt med att avvänja ett föl från mamman. Hittills har det dock gått fantastiskt så tänkte ta busfröt ut på en promenad tillsammans med tant Sky.


Sky är bättre, var antagligen bara en lätt sträckning men har inte ridit henne ännu utan vi brukar gå en pomenad ner till brevlådan och tillbaka, allt som allt 3 km om dagen. Behövs för oss båda.

Tänkte att det kunde vara bra för Q.R att få med sig någon annan än Sirocco eller Ginger när världen ska utforskas.


I Förmiddags fick jag ett dressyrpass på Risse av Nina.

Jag måste skryta lite om min fantastiska kille.

Han bara svävar fram och är så lyhörd och mjuk att jag bara strålar av lycka.

Helt fantastisk känsla att bara sitta och "åka" med hans steg.

Tänk att denna hästen har jag (med viss hjäp) avlat fram, ridit in och uppfostrat!

Nina tjatar om att jag ska tävla honom i dressyr men intresset är sjukt lågt.

Kanske därför hon anmälde oss till en tävling på ridklubben om några veckor?

Ja, ja en LB ska vi la klara av.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caitlin - 13 september 2015 20:07

Stort tack till Amanda som sköter allt där hemma! Och givetvis till er andra oxå som hjälper henne. Ni är guld värda. Försöker lära mig hur en Ipad fungerar... Faktiskt! Jag hittade ju hit i alla fall :) Här väntar en vecka i Kentucky, omgive...

Av Caitlin - 28 juli 2015 22:48

Evigheter sen man skrev nåt här, fick nåt infall ikväll bara. Får väl skylla ifrån mig att det har varit extremt mycket på sista tiden helt enkelt. Utan Lynn, Amanda och Nina hade det aldrig gått! Ni är världens bästa! Och nu, tack för att ni är ...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 24 januari 2015 19:06

Syster tryckte upp datorn i knäet på mig med en mordisk blick och orden " BLOGGA!" .. Okeeej..   Hm, tack Lynn... för att du la upp bilden på Risse... Jag visste inte ens att den fanns... Vet inte om jag kan skryta med att min s.k hopphäst kan pi...

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards