notfadeaway

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2013

3/10

Av Caitlin - 3 oktober 2013 14:38

Vilken skitdag!

Och än är den inte ens slut... SUCK!


Sovit jätteilla inatt, mardrömmar under den timman jag faktiskt sov.

Yes redan där en bra start men stallet piggar alltid upp.

Men inte...

Började redan imorse när jag skulle hjälpa till med att släppa ut hästarna.

Grattis Caitie.

Sky haltar som fasen på sitt bakben :( 

Vet inte vad som har hänt men är man ett fullblod så kan vad som helst ske.

Var ju en hel del bus i hagen igår på hästarna.

Full rulle på dem så vet inte om de fått fnatt eller bara allmänt tokiga.

Men får se om hon blir bättre tills imorgon annars får väl veterinären kolla på henne.


Så vid frukosten inne berättade jag för min mor att Sky haltade så satte henne i "sjukhagen".

" Ja så går det när man kör för hårt med hästarna! Skaffa dig ett rejält halvblod som inte går sönder bara man tittar på dem!" fick jag till svar. " Hur mycket pengar har du lagt ner på den där märren egentligen?!"

Vad i hela helv...!!!!!!!!!!!!!!!!

Är hon dum på riktigt?!

Hm ja, storbråk de luxe vart det som vanligt!

Suck så trött.

Är verkligen inte i skick till sånt.


Men men hon tog med sig Amanda in till stan så skönt att slippa hennes tjat.


Försökte mig på ett dressyrpass med Risse men när man redan är arg och irriterad så smittar det av sig på hästen så ja, ni kan räkna ut hur det gick.

Q.R skulle inte alls vara med på noterna heller. Vaddå träna på att gå i grimma eller lyfta fötterna?!

Gav upp det med ganska omgående och tänkte att nej nu skiter jag  hästarna för idag!


Åker hem till min lägenhet och städar och fixar lite där...

Så nu sjönk jag ner under ett täcke i soffan med datorn och vill mest lägga mig och dö i ett hörn!

Vaddå humörsvängningar?

Ena dagen är man ganska okej, det finns värre saker än alla tråkigheter och man släpper dem för ett tag.

Lite bra saker händer och man blir gladare.

Sen ner igen...

Suck suck suck!

Aja, snart kommer Ragge och Rickard och håller mig sällskap.

Gud nåde dem om de glömmer de två C:na som botar allt ( deppighet, mensvärk, magvärk, törst, hunger... You name it ) 

Cola & Choklad!

Näe men bara slappa, kolla film och mysa med mina fina grabbar så kan ju den här dagjäveln sluta bättre än den började!



Måste passa på att kolla lite bra "igångsättnings-övningar" till tant Ginger med. Jösses så tjocker hon har blivit! Eller beror det på att hennes matte är för lat för att motionera henne nu?

Och har smått börjat förklara för Q.R att nu är morsan trött på dig och att du är en stor kicka snart...

Inte poppis!


Men imorgon så kommer Jim hem igen.

Åh vad jag saknar honom... trots timtal i telefon och massa sms om exakt ingenting.

Men det är lite extra svårt nu när inte Danny finns här längre.

Saknaden av sällskap, stöd och närhet är olidlig emellanåt.

Visst har jag de andra fina killarna, men det är inte på samma nivå alls.


Gnäll gnäll gnäll idag.... Ja, ja det får ni stå ut med!


Nu ska jag inspektera vad R & R har med sig... Hörde en Dodge komma nu så.


Kram på er!

 
 
Ingen bild

becca

5 oktober 2013 15:33

Du har blivit drabbad av nått alla blir drabbade av.. Livet
Och även hur tufft det än känns så ska du le och vara j*vligt glad för det du har okej? För vissa, Har inte ett dugg av vad du har! Dom vet inte vad en äkta vän är, Hur kärlek känns och hur frihet smakar!
DU HAR COCACOLA! Du har CHOKLAD! Du har VÄNNER! Du har HÄSTAR!
Jag vet hur tufft du har haft det men jag tror inte han hade velat se dig olycklig okej?
Titta på ringen på ditt finger och le! kom igen! Så hårt är det inte, Vi finns ju här även om det bara är små tjaffs så bryr vi oss!
Kram

Caitlin

8 oktober 2013 14:45

Klart att jag är glad för vad jag har, skulle inte byta bort det för allt i världen.
Nej det vet jag att han inte vill att jag ska vara olycklig, men saknaden är så stor. Det finns inget som fyller tomrummet och han kommer alltid ha sin speciella plats.

Det kommer bli lite gnäll och så ett tag framöver. Men svårt att sätta ord på allt.
Jag försöker bearbeta sorgen men ändå undrar man OM det fanns något man KUNDE ha gjort.
Varför lyssnade vi inte på hans varningstecken?
Varför berättade han inte?

Ja du massa frågor...

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caitlin - 13 september 2015 20:07

Stort tack till Amanda som sköter allt där hemma! Och givetvis till er andra oxå som hjälper henne. Ni är guld värda. Försöker lära mig hur en Ipad fungerar... Faktiskt! Jag hittade ju hit i alla fall :) Här väntar en vecka i Kentucky, omgive...

Av Caitlin - 28 juli 2015 22:48

Evigheter sen man skrev nåt här, fick nåt infall ikväll bara. Får väl skylla ifrån mig att det har varit extremt mycket på sista tiden helt enkelt. Utan Lynn, Amanda och Nina hade det aldrig gått! Ni är världens bästa! Och nu, tack för att ni är ...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 27 januari 2015 17:13

Blev långfika på stan idag, med Sanna, Lynn och Natha. Jag och Lynn är visst mobbade då vi inte är på smällen nån av oss. Men men vi saknar ursäkt till att vräka i oss bakelser och annat gott! Fast det var ganska trevligt ändå! Men anledningen ti...

Av Caitlin - 24 januari 2015 19:06

Syster tryckte upp datorn i knäet på mig med en mordisk blick och orden " BLOGGA!" .. Okeeej..   Hm, tack Lynn... för att du la upp bilden på Risse... Jag visste inte ens att den fanns... Vet inte om jag kan skryta med att min s.k hopphäst kan pi...

Presentation


Dream as you´ll live Forever. Live as you´ll Die Tomorrow

Senaste inläggen

Hästarna

   Release the Spirit

* 2010

 

  Sky xx

*2006

 

  Quiet Riot

*2013

 

  Gingerella

*1996

 

  Yankee

*1990

 

  Shetan

* 2001-2010

R.I.P

 

 

Länkar!

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards